DROPS / 9 / 15

DROPS 9-15 by DROPS Design

DROPS kjole-trøje i Kid-Mohair eller Brushed Alpaca Silk.

Tags: bluser,

DROPS design: Model nr N-067
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Small/Medium - (Medium/Large)
Materialer: DROPS Kid-Mohair fra Garnstudio
450 (500) er f.nr naturhvid.

Eller brug:
DROPS Brushed Alpaca Silk fra Garnstudio
175 (200) er f.nr naturhvid.

DROPS Rundp og Strømpep 2,5 og 3.5.
Skulderpuder.
Strikkefasthed:, 10 x 10 = 17 m x 25 p på p 3,5 og glatstrik

42% Alpaca, 35% Kid mohair, 18% Uld, 5% Nylon
Rib: *1 drejet ret , 1 vrang *

Ryg- og forstykke: Slå 184 (190) m op på rundp 5 og strik 18 cm rib. Skift til rundp 3,5 og strik glatstrik samtidig med der tages 22 (34) m ud jævnt fordelt på 1.p = 206 (224-) m. - Husk på strikkefastheden - Når arb måler 60 (68) cm deles det i to og ryg- og forstk strikkes færdige for sig.

Forstk: = 103 (112) Strik til arb måler 84 (92) cm så lukkes de midterste 23 (24) m af til hals og derefter lukkes der af således: 3 m 2 gange, 2 m 2 gange på hver 2.p mod halsen. Luk de resterende 30 (34) m af til skulder når arb måler 89 (97) cm

Rygstk: Strikkes som forstk til halsen. Luk af til hals når arb måler 87(97) cm Luk de midterste 39 (40) m af og derefter 2 m på næste p mod halsen. Luk de resterende 30 (34) m af til skulder når arb måler 89 (97) cm.

Ærmer: Slå 38 (38) m op på strømpep 2,5. Strik 4 cm rib. Skift til strømpep 3,5 og strik glatstrik samtidig med der tages 9 (11) m ud jævnt fordelt på 1.p = 47 (49) m. Videre tages der nu 1 m ud på hver side af m midt under ærmet hver 4.p i alt 27 (25) gange (=2 nye m pr. udtagning) = 101 (101) m. Luk af når ærmet måler 49 (45) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Saml 80 (82) m op på lille rundp 3,5 rundt i halsen, strik 1 omg vr, skift til rundp 2,5 og strik derefter 5 cm rib - 1 ret 1 vrang - luk af, buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy ærmerne til ryg- og forstk. Sy skulderpuder i.