DROPS Extra / 0-225

DROPS Extra 0-225 by DROPS Design

DROPS dame/herre bluse i tre farver.

Tags: bluser, flerfarvet,

Materialer: DROPS Flores fra Garnstudio
Flores, 4 bt. Nr, 3 eller 12
Flores, 3 bt. Nr. 2 eller 8
Flores, 2 bt. Nr. 1 eller 7

Jumper pinde nr. 3 og 5,5

Strikkefasthed: 13 masker og 20 omgange = 10 x 10 cm på pinde nr. 5,5

Bagstykket: Slå 72 masker op på pinde nr. 3 med farve nr. 3 el. 12. Strik rib, 1 drejet ret, 1 vrang i 4 cm. Skift til pinde nr. 5,5 og strik glatstrik, samtidig med at der tages ud til 86 masker. Strik mønster efter diagrammet. Når arbejdet måler 69 cm lukkes de 18 midterste maskerne af til hals. Videre lukkes der således: 3 m 1 gang, 2 m 2 gange på hver 2. pind på halssiden. Strik den anden siden tilsvarende. Sæt de resterende 27 masker på en tråd.

Forstykket: Strikkes som bagstykket, men efter eget diagram. Når arbejdet måler 67 cm lukkes de 16 midterste maskerne af til hals. Videre lukkes der af på hver 2. pind fra halssiden således: 3 m 1 gang, 1 m 2 gange, 1 m 3 gange. Sæt de resterende 27 masker på en tråd. Strik den anden side tilsvarende.

Ærmer: Slå 36 masker op med farve nr. 2 el. 8 på venstre ærme, og farve nr 3 eller 12 på højre, på pinde nr. 3. Strik rib, 1 drejet ret, 1 vrang i 6 cm. Skift til pinde nr. 5,5 og strik glat samtidig som der på 1. omgang tages 50 m ud. Strik videre efter, diagrammet. Samtidig skal der tages 1 maske ud i hver side på hver 6. omgang, til der er 74 masker på pinden. Fell av når ærmet måler 48 cm.

Montering: sy alle tråde fast. Sy skulderne sammen. Saml 85 masker op langs halsen med pinde nr. 3. Strik rib, 1 drejet ret, 1 vrang i 3 cm med farve nr. 1 el. 7. Luk løst af. Sy sidesømmene, lad 23 cm være til ærmegab. Sy ærmerne sammen og sy dem i.
Arbejdet kan dampes forsigtig.

Diagram

Renée 09.04.2015 - 17:11:

Merci pour les précisions!

Renée 26.03.2015 - 20:21:

J'adore ce modèle mais les explications me causent des problèmes. Avec les grilles, on n'a pas de dimensions, ni en hauteur ni en largeur. De plus quand doit on changer de couleur, à chaque rang, à tous les deux rangs? Une maille à la fois? Je suppose que je pourrais y arriver seule mais avec un énorme travail de calcul et beaucoup d'approximations. Pouvez-vous m'en dire plus? Merci de votre attention.

DROPS Design 30.03.2015 kl. 13:57:

Bonjour Renée, il s'agit effectivement d'un modèle ancien, vous pouvez retrouver toutes les mesures finales en vous fiant à l'échantillon indiqué - dans les diagrammes, 1 petit carreau = 1 m x 1 rang, 1 grand = 10 m x 10 rangs. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-225