DROPS / 13 / 6

DROPS 13-6 by DROPS Design

DROPS bluse i Magia. DROPS design: Model nr D-033

300 (350) gr f.nr 013, hvid/rosa meleret

DROPS Pinde nr 5 og 7.
DROPS Hæklenål nr 4.
Evt skulderpuder.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 10 m x 14 p på p 7 og glatstrik.

Forstk: Slå 44 (48) m op på p 5, strik 4 p ret, skift til p 7 og strik glatstrik - Husk på strikkefastheden - Videre tages der ud i hver side således: 1 m 9 gange på hver 3.p = 62 (66) m. Når arb måler 23 (23) cm lukkes der af til ærmegab i hver side således: Str S/M: 3 m 1gang, 2 m 2 gange, 1 m 1 gang på hver 2.p Str M/L: 3 m 1 gang, 2 m 2 gange, 1 m 2 gange på hver 2.p = 46 (48) m. Når arb måler 55 (55) cm lukkes de midterste 24 (24) m af. Luk de resterende 11 (12) m af til skulder når arb måler 56 (56) cm.

Rygstk: Strikkes som forstk.

Ærme: Slå 22 (24) m op på p 5, strik 4 p ret, skift til strømpep 7 og gl.strik, videre tages der ud i hver side således: 1 m 25 (25) gange på hver 2.p = 72 (74) m. Når ærmet måler 44 (44) cm lukkes der af til ærmegab i hver side således: 2 m 2 gange på hver 2.p, derefter lukkes der 1 m af i begyndelsen af hver p til arb måler 52 (52) cm, så lukkes der 3 m af i hver side og derefter lukkes der af.

Montering: Sy skuldersømmen. Hækl 2 rækker fastm rundt i halsen. Sy ærmerne til ryg- og forstk - rynk evt overflødig vidde til små læg øverst på ærmet. Sy ærme- og sidesøm i et i yderste m således at sømmen ikke bliver tyk. Sy skulderpuder i.

Diagram

Anna Plohmann 02.01.2019 - 15:53:

Tak for svaret. Hvor mange nøgler skal jeg købe til en sweater?

DROPS Design 03.01.2019 kl. 08:42:

Hei Anna. du trenger 300 (350) g Magia, som tilsvarer ca 200 (225) g Brushed Alpaca Silk. Siden Brushed Alpaca Silk kommer i 25g nøster blir dette da 8 (9) nøster. Du kan forresen også strikke med 1 tråd Brushed Alpaca silk og 1 tråd Alpaca Boucle (da får du den litt mer "bulkete" effekten som du ser på bildet). Da trenger du 4 (5) nøster Brushed Alpaca Silk og 4 (5) nøster Alpaca Boucle. Vær obs på at det ikke er mohair i noen av disse garnene, så genseren blir ikke like "hårete" som på bildet. God fornøyelse

Anna Plohmann 02.01.2019 - 14:58:

Hej. Jeg ønsker at strikke denne bluse, men garnet er udgået. Hvilket andet garn kan jeg bruge for at få samme resultat?

DROPS Design 02.01.2019 kl. 15:49:

Hei Anna. For et likest mulig resultat kan du strikke med 2 tråder Brushed Alpaca Silk. Du må strikke med 2 tråder fordi Brushed Alpace Silk er et tynnere garn, med en tettere strikkefasthet enn Magia. Vi råder deg likevel til å lage en prøvelapp så du er sikker på at strikkefastheten blir overholdt. God fornøyelse.

Kristin Helene Bjørgum 02.11.2015 - 21:04:

Jeg ønsker å strikke genseren i Drops Cloud- holder det med syv nøster ?

DROPS Design 03.11.2015 kl. 07:58:

Hej. Det kommer an på vilken storlek du ska göra. Här kan du läsa om hur du gör för att byta ut ett garn mot ett annat. Information om garn som utgått hittar du här. Lycka till!

Kommentere opskrift DROPS 13-6