DROPS / 98 / 20

Lavender Muse by DROPS Design

DROPS settet består av: Pannebånd og skjerf

DROPS design: Modell nr EE-111
--------------------------------------------------------

Pannebånd:
Størrelse: one size
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
100 gr f.nr 41, blålilla-melert

DROPS Pinne nr 9 - eller den p du må ha for å få 9½ m med 2 tråder Eskimo og riller på 10 cm i bredden.

Pannebånd: Legg opp 12 m med 2 tråder Eskimo på p 9. Strikk 4 p rett. ** Neste p strikkes slik: 1 kantm rett, * 1 kast, 2 rett sm *, gjenta fra *-* og avslutt med 1 kantm rett. Strikk 8 p rett **, gjenta fra **-** til arb måler ca 54 cm (evt til ønsket lengde) - avpass slik at det avsluttes med 4 p rett etter en hullrad – og fell av.

Montering: Sy kortsidene sammen - sy kant i kant i ytterste ledd i ytterste m slik at sømmen ikke blir tykk.

Skjerf:

Mål: ca 29 x 150 cm
Materialer: Alpaca
100 gr f.nr 6347, grålilla
og bruk: Vivaldi

DROPS Rundp nr 7 – eller den p du må ha for å få 13 m Bølgemønster med 1 tråd i hver kvalitet på 10 cm i bredden.

Rille (frem og tilbake på p):
1 rille = 2 pinner rett.

Bølgemønster: Se diag M.1. Diag viser mønsteret sett fra retten. 1.p = retten.

Skjerf: Arb strikkes frem og tilbake på p i skjerfets lengde. Brett rundp dobbel (evt bruk 2 stk rundp med samme tykkelse) og legg opp 195 m med 1 tråd i hver kvalitet over 2 pinner nr 7 (dette gjøres for at oppleggskanten skal bli elastisk). Trekk den ene p ut og strikk 1 rille. Deretter strikkes M.1 med 4 m rille i hver side. Når arb måler ca 28 cm - avpass etter etter en hel rapport i høyden - strikkes det 2 p rett før det felles meget løst av - fell av samtidig som 1.p i M.1 strikkes, da vil også avfellingen bues.