DROPS / 98 / 20

DROPS 98-20 by DROPS Design

Settiin kuuluu kaulahuivi ja otsanauha

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 98-20
Koko: one-size
Langanmenekki: Eskimo
100 gr nro 41, siniliila-meleerattu

DROPS puikot nro 9 tai käsialan mukaan: 9½ s kaksinkertaisella langalla ainaoikeaa Eskimolla = 10 cm leveydessä.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: aaltokuvio, pitsineule, ohjetyyppi: huivit, otsanauhat, setti,

Otsanauha: Luo 12 s kaksinkertaisella Eskimo-langalla puikoille nro 9. Neulo 4 oikeaa krs:ta. ** Seuraava krs neulotaan näin: 1 ainaoikea reuna-s, * 1 langankierto, 2 o yhteen *, toista *-* ja päätä 1:llä ainaoikealla reuna-s:lla. Neulo 8 oikeaa krs:ta **, toista **-** kunnes työ on n. 54 cm (mahdollisesti halutun pituiseksi) - sovita niin että päätetään neulomalla 4 o krs:ta reikäkrs:n jälkeen - ja päätä s:t.

Viimeistely: Ompele lyhyet sivut yhteen - ompele reunakkain uloimpiin s-kaariin ettei sauamsta tulisi liian paksu.

KAULAHUIVI:

Koko: n. 29 x 150 cm
Langanmenekki: Alpaca
100 gr nro 6347, harmaanliila
sekä: Vivaldi
100 gr nro 24, vaaleanliila

DROPS pyöröpuikko nro 7 tai käsialan mukaan: 13 s aaltokuviota yhdellä langalla kumpaakin laatua = 10 cm leveydessä.
DROPS virkkuukoukku nro 4,5 (reunaan).

Ainaoikeaa (edes takaisin puikolla):
Neulo oikein jokaisella krs:lla.

Aaltokuvio: Katso piirroksesta M.1. Piirros näyttää kuviota katsottuna o puolelta.

Kaulahuivi: Neulotaan edes takaisin puikolla huivin pituussunnassa. Taita pyöröpuikko kaksinkertaiseksi (tai käytä vaihtoehtoisesti 2 samanpaksuista puikkoa) ja luo 195 s yhdellä langalla kumpaakin laatua kahdelle puikolle nro 7 (tämä että reunasta tulisi joustava). Vedä toinen puikoista pois ja neulo 2 o krs:ta.
Neulo sitten piirroksen M.1 mukaan 4 ainaoikeaa kummassakin reunassa. Kun työ on n. 28 cm - sovita kokonaisen mallikerran jälkeen korkeudella - neulotaan 2 o krs:ta ennen kuin päätetään s:t erittäin löyhästi - päätä samanaikaisesti kun 1. krs M.1 neulotaan, silloin tulee myös päätösreuna aaltoilemaan.

Virkattu reuna: Virkkaa reunaa ympäri koko huivia koukulla nro 4,5 ja yhdellä langalla kumpaakin laatua: 1 ks ensimmäiseen s, * 4 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä kjs:sta (= 1 picot), jätä 2,5-3 cm väliin, 1 ks seuraavaan s *, toista *-* ja päätä yhdellä picotilla ja yhdellä ps:lla ensimmäiseen ks krs:n alussa.

Piirros

= o oikealta, n nurjalta
= o nurjalta
= 1 langankierto
= 2 o yhteen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 98-20 alkuperäisohjeeseen.