DROPS / 36 / 16

Tiny Jester by DROPS Design

DROPS Sæt i Karisma med nordisk stjerner og striber

DROPS design: Model nr U-008-by
Garngruppe B
--------------------------------------------------------

Sættet består af: Jakke, hue og sokker.

Materialer: DROPS Karisma fra Garnstudio
Strikkes hele sættet bruges:
200-250-300 (350-400) gr f.nr 1, naturhvid + mønsterfarve (se jakke)

Strikkes jakke bruges:
100-150-200 (250-300) gr f.nr 1, naturhvid
50- 50- 50 (100-100) gr f.nr 51, marienblå
50- 50- 50 ( 50- 50) gr f.nr 40, lys gammelrosa
50- 50- 50 ( 50- 50) gr f.nr 54, beigemeleret

Strikkes hue bruges:
50-50-50 (50-50) gr f.nr 1, naturhvid
+ restegarn af hver mønsterfarge

Strikkes sokker bruges:
50-50-50 (50-50) gr f.nr 1, naturhvid

Garnet til denne opskrift koster fra 104.65kr. Læs mere.
JAKKE:

Størrelse: 3 - 6/9 - 12/18 mnd (2 -3) år.

Pinde: DROPS Rundp og Strømpep 2,5 og 3,5. DROPS knapper: 5 stk.

Strikkefasthed: 21 m x 28 p på p 3,5 og glatstrik = 10 x 10 cm.

Mønster: Se diagram M1 og M2. Mønsteret ses fra retten. Hele mønsteret glatstrikkes.

Rib: 1 r, 1 vr.

Ryg- og forstykke: Jakken strikkes frem og tilbage på rundp fra midt foran. Slå 106-114-122 (132-132) m op på rundp 2,5 med naturhvid og strik 3-3-3 (4-4) cm rib. Skift til rundp 3,5, M.1 (start ved pilen for din størrelse) og tag 6-6-14 (12--28) m ud jævnt fordelt på 1.p = 112-120-136 (144-160) cm. Husk på strikkefastheden. Fortsæt M.1 op ad. Samtidigt når arb måler 14-16-19 (20-20) cm deles det således: 28-30-34 (36-40) m forstk, 56-60-68 (72-80) m rygstk, 28-30-34 (36-40) m forstk og hver del strikkes færdig for sig.
Højre forstk: = 28-30-34 (36-40) m. Fortsæt M.1 til arb måler 19-21-25 (27-31) cm. Nu strikkes M.2. Samtidigt når arb måler 22-24-28 (30-34) cm lukkes der 5-5-6 (7-9) m af mod halsen. Derefter lukkes der af mod halsen på hver 2.p således: 3 m 1 gang, 2 m 1 gang, 1 m 3 gange. Efter M.2 strikkes 2 p glatstrik med naturhvid og luk af. Arb måler ca 27-29-33 (35-39) cm.

Venstre forstk: = 28-30-34 (36-40) m. Strikkes som højre.

Rygstk: = 56-60-68 (72-80) m. Strik mønster som på forstk. Samtidigt når arb måler 26-27-31 (33-37) cm lukkes de midterste 22-22-24 (26-30) m af til hals. Derefter lukkes der 2 m af i hver side på næste p mod halsen. Luk af som på forstk. Arb måler ca 27-29-33 (35-39) cm.

Ærme: Slå 34-34-36 (36-36) m op på strømpep 2,5 med naturhvid og strik 2--2-2 (3-3) cm rib. Skift til strømpep 3,5, M.1 (start ved stjernen for din størrelse - sørg for at få en rapport midt på ærmet) og tag 1-3-7 (7-10) m ud jævnt fordelt på 1.omg = 35-37-43 (43-46) m. Strik M.1 til arb måler 5-11-13 (16-18) cm (afpas efter mønsteret). Samtidigt efter ribben tages der ud midt under ærmet således: 2 m 10-9-8 (10-17) gange på 3mnd: skiftevis hver 2. og 3.omg *, 6/9mnd hver 5.omg, 12/18mnd + 2 år: skiftevis * hver 5. og 6.omg, * 3år: skiftevis hver 3. og 4.omg = 55-55-59 (63-80) m. Efter M.1 strikkes M.2 (sørg for at få en rapport midt på ærmet), 2 omg glatstrik med naturhvid, luk af. Arb måler ca 13-19-21 (24-26) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Saml ca 50-60 (75-80) m op på strømpep 2,5 med naturhvid langs venstre forkant og strik 2,5 cm rib, luk af. Gentag langs højre, men efter 1 cm strikkes 5 knaphuller jævnt fordelt på forkanten. 1 knaphul = luk 1 m og slå 1 ny op på næste p. Saml ca 74--78 m op på strømpep 2,5 rundt i halsen med naturhvid og strik 2 cm rib frem og tilbage på p, luk af. Sy ærmerne i. Sy knapper i.
________________________________________

HUE:

Størrelse: 3 - 6/9 - 12/18 mnd (2 -3) år.
Huens omkreds: 42-46-50 (50-53) cm.

Pinde: DROPS Rundp og Strømpep nr 2,5 og 3,5.

Strikkefasthed: 21 m x 28 p på p 3,5 og glatstrik = 10 x 10 cm.

Rib: * 1 r, 1 vr *
Slå 88-96-104 (104-112) m på strømpep 2,5 med naturhvid og strik 2 cm rib. Skift til strømpep 3,5 og strik glatstrik til arb måler 16-18-20 (23-25) cm, luk af. Husk på strikkefastheden. Læg huen fladt og sy den sammen fra side til side. Lav 3 pong ponger af hver mønsterfarve og sy en i hvert hjørne og en i midten på toppen af huen.

Belæg: Til barn som klør af uld kan man strikke et bomuldsbelæg indenfor huen. Slå op og strik som i opskrift med Muskat Soft (natur). Luk af efter 8 cm. Sy ombukket indenfor huen.
________________________________________

SOKKER:
Se opskrift under model nr 6.

= marineblå
= beigemeleret
= lys gammelrosa
= start her for ærmet i din størrelse
= start her for ryg & forstykke i din størrelse
= størrelse 3 år

Kommentarer (14)

Skriv din kommentar her!

Marlies Hoffmann 08.02.2018 - 20:36:

Hallo, beim Ärmel der Jacke heißt es zum Schluss "Die Arb misst ca. 13-19-21 (24-26) cm" Bitte überprüfen Sie die kleinste Größe mit 13 cm! Das erscheint mir zu kurz. Mit frdl. Gruß Marlies Hoffmann

DROPS Design 09.02.2018 kl. 09:32:

Liebe Frau Hoffmann, die Ärmel sind etwas kürzer als in den heutigen Modellen, da die Shulter auch etwas breiter sind. Vergleichen Sie diese Maßnahmen mit einer ähnlichen Modellen so können Sie diese Massen anpassen, wenn Sie möchten. Viel Spaß beim stricken!

Monique 15.08.2015 - 09:32:

Aha😅thank you Knut!!

Knut 14.08.2015 - 20:44:

Beige mix ab 6/9 mnd!

Monique 14.08.2015 - 19:58:

Dank je wel, dat is duidelijk nu. Blijft echter gezien de wazige telpatroon een raadsel, waarom op de foto nergens beige mix no, 54 te zien is, het valt me op omdat ik nu met hulp van de foto aan de slag ben gegaan. Op de foto zie ik maar 3 kleuren! Heb nog nooit zo'n onduidelijke tekening gezien bij Garn maar het is gelukkig geen moeilijk vestje.

Monique 13.08.2015 - 16:37:

Sorry ik heb een fout geplaatst, wat betreft beginnen met M2. Dat staat er wel. Maar wel telpatroon is nou de mouw en welk het pand?erme en Bol staan bij hetzelfde tekeningetje,

DROPS Design 14.08.2015 kl. 12:47:

Hoi Monique. Je breit beide patronen op zowel het lijf als op de mouwen (zie patroon). Het gaat erom dat je begint M.1 bij de pijl voor je gekozen maat. Links staat "erme" (mouw) en de pijltjes met maten en rechts staat "bol" (lijf) en de pijltjes met maten.

Monique 13.08.2015 - 16:35:

Hallo! Erme = mouw, dat staat ook bij M1. Bol=pand staat ook bij M1. In de beschrijving wordt gezegd na M2 nog even verder breien etc. Maar er staat niet wanneer met M2 begonnen moet worden. Het telpatroon is inderdaad niet scherper te krijgen? Ik heb alles geprobeerd maar kunnen jullie er iets aan doen asjeblieft? Een schattig vestje maar de beschrijving klopt volgens mij niet met de mouwen. Dank.

DROPS Design 14.08.2015 kl. 12:47:

Hoi Monique. Zie mijn antwoord hierboven

Carla 22.05.2014 - 21:16:

De mouwtjes zijn wel erg breed, ik pas hem zelfs, nu met 10 steken minder gebreid,dit past denk ik beter voor 1 tot 1,5 jaar. Verder complimenten voor de site, leuke patonen,

Carla 15.05.2014 - 18:47:

De mouw is wel erg breed. Ik brei hem nu met 10 steken minder

Mouna Chalati 25.02.2014 - 21:43:

Bonjour. J'ai essayé de faire une commande à travers le détaillant de la marque Drops au Canada. Malheureusement il ne possède pas toute la série des fils Drops. Et si je commande à travers le site en France je dois payer des frais de douane. Alors est-ce-que vous aez une solution pour faire ma commande sans que je ne pais des frais de Douane au Canada. Merci pour votre assistance. Bien à vous.

DROPS Design 26.02.2014 kl. 09:04:

Bonjour Mme Chalati, la liste des détaillants pour le Canada se trouve ici, Nordic Yarn répertorie la liste de tous les magasins DROPS au Canada, Nordic Mart est un superstore qui a toutes les qualités DROPS. Bon tricot!

Lineke 04.04.2012 - 20:15:

Helaas is het telpatroon te onscherp om geod af te lezen. Zelf op scherm niet. Ik hoop dat u dit kunt verbeteren

DROPS Design 05.04.2012 kl. 08:54:

Wij zullen proberen om een nieuwe en betere versie te plaatsen. U kunt ook een vergroting laten maken.

Kommentere opskrift DROPS 36-16