DROPS / 207 / 15

Forest Shadows Sweater by DROPS Design

Raglánový pruhovaný pulovr pletený shora dolů z trojité příze DROPS Brushed Alpaca Silk. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. as-116
Skupina přízí C + C + C
-------------------------------------------------------

DROPS BRUSHED ALPACA SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
100-100-100-125-125-150 g, barva č. 11, tmavá zelená
125-125-150-150-175-175 g, barva č. 03, šedá
100-100-125-125-150-150 g, barva č. 02, světlá šedá

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
10,5 oka na šířku a 14 řad na výšku lícovým žerzejem trojitou přízí = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 8.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 8, dlouhá 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 6.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 6, dlouhá 40 a 80 cm – na lemy.

77% alpaka, 23% hedvábí
od 78.00 Kč /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 78.00 Kč /25g
Přízi na tento model můžete mít už za 1014Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 48 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 10), takže 48 : 10 = 4,8.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 5. okem. V následující kruhové řadě/řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

SLED PRUHŮ 1:
Všechny pruhy pleteme trojitou přízí.
1. PRUH: 7-7-8-8-8-9 cm výšky 2 vlákny tmavě zelené + 1 vláknem šedé.
2. PRUH: 14-14-16-16-16-18 cm výšky 2 vlákny šedé + 1 vláknem tmavě zelené.
3. PRUH: 7-7-8-8-8-9 cm výšky 1 vláknem tmavě zelené + 1 vláknem šedé + 1 vláknem světle šedé.
4. PRUH: 7-7-8-8-8-9 cm výšky 2 vlákny šedé + 1 vláknem světle šedé.
5. PRUH: 7-7-8-8-8-9 cm výšky 1 vláknem šedé + 2 vlákny světle šedé.
6. PRUH: pleteme 3 vlákny světle šedé až do ukončení práce.

SLED PRUHŮ 2 (rukávy):
Všechny pruhy pleteme trojitou přízí.
Pokračujeme dle SLEDU PRUHŮ 1 – viz výše – až do ukončení 3. pruhu. Rukáv měří asi 8-6-8-6-4-6 cm od podpaží. Pak pleteme pruhy takto:
4. PRUH: 13-13-12-12-12-11 cm výšky 2 vlákny šedé + 1 vláknem světle šedé.
5. PRUH: 13-13-12-12-12-11 cm výšky 1 vláknem šedé + 2 vlákny světle šedé.
6. PRUH: pleteme 3 vlákny světle šedé až do ukončení práce.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Na obou stranách značky mezi trupem a rukávem přidáme 1 oko (= v kruhové řadě přidáme celkem 8 ok), takto: pleteme po poslední oko před značkou, 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). Takto přidáváme u všech značek. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Ujímáme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na krátkou kruhovou jehlici č.6 nahodíme 3 vlákny tmavě zelené příze (= trojitou přízí) 48-52-52-52-56-56 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Ve výši 4 cm vložíme do pleteniny značku. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

SEDLO:
Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10-10-10-14-18-22 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ = 58-62-62-66-74-78 ok.
Teď rozmístíme do pleteniny 4 značky, takto: 1. značku vložíme za prvních 10-11-11-12-14-15 ok (= polovina zadního dílu), 2. značku umístíme za následujících 8 ok (= rukáv), 3. značku dáme za dalších 21-23-23-25-29-31 ok (= přední díl) a 4. značku za následujících 8 ok (= rukáv); mezi poslední značkou a začátkem kruhové řady leží 11-12-12-13-15-16 ok (= polovina zadního dílu). Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.8.
Dál pleteme lícovým žerzejem, barvy příze střídáme dle SLEDU PRUHŮ 1 – viz výše. SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě začneme přidávat pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše. Toto přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 12-13-15-16-16-17x = 154-166-182-194-202-214 ok. Pak přidáváme v každé 2. kruhové řadě jen na předním a zadním dílu (na rukávech už dál přidávat nebudeme, tj. v kruhové řadě přidáme 4 oka), a to ještě 2-2-2-2-3-4x = 162-174-190-202-214-230 ok.
Potom pokračujeme bez přidávání až do výše 21-23-25-27-29-31 cm od značky.
Následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme prvních 24-26-28-30-33-36 ok (= polovina zadního dílu), následujících 32-34-38-40-40-42 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží), upleteme 49-53-57-61-67-73 ok (= přední díl), dalších 32-34-38-40-40-42 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 25-27-29-31-34-37 ok (= polovina zadního dílu). Trup a rukávy dokončíme odděleně. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 110-118-126-138-150-162 ok. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem, barvy příze dál střídáme podle SLEDU PRUHŮ 1. Ve výši 20 cm odložíme polovinu ok (tj. oka předního dílu) na pomocnou jehlici = 55-59-63-69-75-81 ok.
Pleteme v řadách nad zbylými 55-59-63-69-75-81 oky (zadní díl). SOUČASNĚ nahodíme na konci každé z následujících 2 řad 1 nové oko (= krajové) = 57-61-65-71-77-83 ok. Krajová oka pleteme VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Ve výši 31 cm přidáme rovnoměrně 7-7-11-13-15-17 ok – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 64-68-76-84-92-100 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.6 a pleteme pružným vzorem, takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, (2 oka hladce, 2 obrace) – opakujeme až po poslední 3 oka, 2 oka hladce, končíme 1 krajovým okem vroubkovým vzorem. Když je pružný lem vysoký 4 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.
Zadní díl měří asi 60-62-64-66-68-70 cm (od ramene).
Odložených 55-59-63-69-75-81 ok předního dílu vrátíme z pomocné jehlice zpět na kruhovou jehlici č.8 a pokračujeme 3 vlákny světle šedé příze až do ukončení práce. Upleteme 2 řady lícovým žerzejem a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 7-7-11-13-15-17 ok; SOUČASNĚ nahodíme na konci každé z těchto 2 řad 1 oko (= krajová oka) = 64-68-76-84-92-100 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.6 a pleteme pružným vzorem, takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, (2 oka hladce, 2 obrace) – opakujeme až po poslední 3 oka, 2 oka hladce, končíme 1 krajovým okem vroubkovým vzorem. Když je pružný lem vysoký 4 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.
Pokud chcete, můžete při sešívání sešít i postranní rozparky. Přední díl je asi o 10 cm kratší než zadní a měří asi 50-52-54-56-58-60 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 32-34-38-40-40-42 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.8 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6-6-6-8-8-8 nových ok v podpaží = 38-40-44-48-48-50 ok. Doprostřed těchto nových ok vložíme značku (= na obou stranách značky leží 3-3-3-4-4-4 nová oka). Pleteme lícovým žerzejem, barvy příze střídáme dle SLEDU PRUHŮ 2; SOUČASNĚ ve výši 4 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 4,5-3,5-3-2-2-2 cm výšky, celkem 7-8-9-11-10-11x = 24-24-26-26-28-28 ok. Ve výši 37-35-34-33-31-31 cm přidáme rovnoměrně 4-4-6-6-8-8 ok = 28-28-32-32-36-36 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.6 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 2/2. Pak všechna oka dle vzoru volně uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.
Rukáv měří asi 41-39-38-37-35-35 cm (od podpaží).

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 207-15) .

Komentáře / Otázky (14)

Julia 26.08.2020 - 22:19:

Hallo, ich verstehe nicht so genau wie die Maschen seitlich der Ärmel aufgenommen werden. Habe ich dazu die Ärmelmaschen schon auf einer separaten Nadel (stillgelegt auf dem Seil) und nehme einfach an der Seite neue Maschen auf? werden an beiden Seiten des Ärmels 6 Maschen zugenommen, oder nur an einer? Vielen Dank schonmal für die Antwort! Liebe Grüße

DROPS Design 27.08.2020 kl. 10:11:

Liebe Julia, die 6 Maschen werden in jeder der 6 Maschen, die Sie am Ende von der Passe angeschlagen haben - Siehe diese Lektion ab Bild 9 (Verteilung, stilllegen und neue Maschen unter die Ärmel anschlagen) und ab Bild 17): Ärmel und 18)B - wie man die Maschen unter die Ärmel auffasst. Viel Spaß beim stricken!

Marga Hoogeboom 26.08.2020 - 20:35:

Mijn dochter wil deze trui in 1 kleur, staalblauw. Hoeveel garen heb je dan nodig voor maat S, ook 250 gram?

DROPS Design 31.08.2020 kl. 09:14:

Dag Marga,

Waarschijnlijk heb je iets minder nodig als je een effen trui breit, maar je kunt overgebleven wol meestal binnen een bepaalde termijn inleveren. Vraag je verkooppunt hiernaar.

Cecilie 27.03.2020 - 23:28:

Hei! Jeg vil gjerne strikke denne genseren i to farger (med én bunnfarge) uten striper i størrelse XL. Hvordan regner jeg ut hvor mye garn jeg trenger? Mvh Cecilie

DROPS Design 30.03.2020 kl. 16:14:

Hei Cecilie. Det har vi dessverre ikke oversikt over. Men se om du finner en genser som er strikket med 1 tråd i samme kvalitet/samme mål som er ensfarget og gang garnmengden med 3. God Fornøyelse!

Mette 09.12.2019 - 14:40:

Hej - håber I kan hjælpe. Har netop skilt for og bag stykke. Bagstykke: skal der strikkes glatstrik frem til rib, eller ret og vrang? Bliver i tvivl da der på forstykker strikkes glatstrik på de to pinde, hvor der tages ud til kantmasker!

DROPS Design 10.12.2019 kl. 08:32:

Hei Mette! Bakstykket skal strikkes i glattstrikk frem til vrangborden, men kantmaskene skal strikkes i rillestrikk. Lykke til!

Jeanette 01.12.2019 - 12:42:

På opskriften ved Ryg & Forstykk står: når ryg måler 31 cm tages m ud og skift til pind 6, så ribstrik 4 cm og afluk, bagstyk måler ca 60 cm. Nu kommer problemet så ved strik af forstyk. Alt står som ved bagstyk - forstykket når der lukkes, er NU 10 CM KORTERE END BAGSTYK. Hvor sker det i opskriften? I følge den burde de blive lige lange, så hvor er fejlen, og vil I venligst rette den for mig, tak

DROPS Design 02.12.2019 kl. 11:14:

Hei Jeanette! Forstykket skal strikkes til det måler 46cm fra skulder, deretter skal det strikkes 4cm vrangbord. Forstykket vil da måle 50cm. Se gjerne målskissen for korrekte mål av genseren.

Rosa MANTIONE 29.11.2019 - 11:35:

Re-bonjour, Je vous avoue que je n'ai pas réalisé d'échantillon, mais que j'ai respecté les instructions à la lettre : aiguilles 6 et 8, 3 fils... Je l'ai réalisé en taille M. Merci pour le suivi.

DROPS Design 29.11.2019 kl. 13:01:

Bonjour Mme Mantione, si vous n'avez pas la bonne tension (en largeur ou même en hauteur), cela peut influencer la quantité de laine requise - plus d'infos ici. Bon tricot!

Rosa MANTIONE 29.11.2019 - 11:10:

Bonjour, j'ai suivi exactement les instructions, tant pour la commande des fournitures que pour la réalisation de ce pull, mais j'aimerais signaler que j'ai juste assez de laine gris clair (mais vraiment pile) et, par contre, deux pelotes de vert forêt de trop et deux pelotes de gris de trop ! Il y a sûrement une erreur dans les quantités ?! J'ai eu peur, mais le pull est beau !

DROPS Design 29.11.2019 kl. 11:12:

Bonjour Mme Mantione, et merci pour votre retour. Votre échantillon et votre tension lors de la réalisation du pull étaient-ils justes? Autrement dit, avez-vous bien 10,5 m x 14 rangs = 10 x 10 cm? Si c'est le cas, pouvez-vous nous indiquer la taille que vous avez réalisé? L'information sera transmise à nos stylistes, merci d'avance. Bon tricot!

Ana 13.11.2019 - 21:10:

Bonjour, moi j’ai déjà du mal avec l’échantillon - avec 10 mailles, je n’ai même pas 8 cm, alors que je ne tricote pas vraiment serré ... en hauteur aussi, il me manque un bon centimètre avec 14 rangs. J’ai commencé le pull, j’ai dû défaire le travail car ma tête ne passait pas... je suis un peu découragée :(

DROPS Design 14.11.2019 kl. 10:15:

Bonjour Anna, vous tricotez bien avec 2 fils Brushed Alpaca Silk en même temps? N'hésitez pas à utiliser des aiguilles plus grosses pour obtenir le bon échantillon, car si vous n'avez pas le bon nombre de mailles pour 10 cm, votre ouvrage sera automatiquement trop petit/court - plus d'infos sur l'échantillon ici. Bon tricot!

Valérie 27.10.2019 - 08:13:

Merci pour votre réponse. J'ai réalisé ce pull il rend très bien !

Valérie 24.10.2019 - 08:49:

Bonjour, je suis surprise des dimensions notées sur le diagramme : elles ne correspondent pas à la longueur totale. Quelles sont les réelles dimensions pour une taille M ? Par ailleurs est ce normal pour une taille M que la dernière rayure soit plus large que les autres? Merci de votre réponse.

DROPS Design 24.10.2019 kl. 10:50:

Bonjour Valérie, les mesures du schéma sont correctes: vous avez 4 cm pour l'épaule + 21 cm d'empiècement + 25 cm après les emmanchures jusqu'en bas pour le devant = 50 cm au total pour le devant + 10 cm supplémentaires pour le dos = 60 cm au total pour le dos. La dernière rayure sera plus large dans toutes les tailles car le dos est plus long. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS 207-15