Agnes Sweater by DROPS Design

Dětský pulovr s kruhovým sedlem a krajkovým vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Sky. Velikost 3-12 let.

DROPS design: model č. sk-003-bn
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------

VELIKOST:
3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS SKY firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-150-200-200-200 g, barva č. 13, světlá džínová modrá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 a 60 cm.

Komentáře (9)

74% alpaka, 18% polyamid, 8% vlna
od 98.00 Kč /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 98.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 98.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 294Kč. Více zde.
----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 72 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 17), takže 72 : 17 = 4,2.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 4. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky):
Začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Přidaná oka pak dál pleteme lícovým žerzejem.
TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Po dokončení sedla pleteme v kruhových řadách trup. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici či ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Sky 62-66-70-76-82 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 16-18-20-22-23 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 78-84-90-98-105 ok.
Upleteme 1 kruhovou řadu obrace. Tuto kruhovou řadu si označíme značkou a NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
V následující kruhové řadě začneme plést vzor A.1 (zvolte si schéma podle požadované velikosti) – sekvenci vzoru opakujeme v kruhové řadě celkem 13-14-15-14-15x.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku), máme na jehlici 208-224-240-252-270 ok. V následující kruhové řadě přidáme rovnoměrně 4-4-2-2-4 oka = 212-228-242-254-274 ok.
Pokračujeme hladce až do výše asi 15-15-16-17-18 cm od značky. Následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme 62-66-70-75-75 ok (= zadní díl), následujících 44-48-51-53-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), upleteme 62-66-70-74-75 ok (= přední díl), dalších 44-48-51-53-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv) a nahodíme 6 nových ok (= podpaží).

TRUP:
V kruhové řadě máme 136-144-152-160-162 ok.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Doprostřed 6 nových ok v podpaží na každé straně dílu vložíme značku (= boky). Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 3 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko (= celkem 4 oka) – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2! Toto přidávání opakujeme vždy po 3-4,5-5,5-6,5-7,5 cm výšky, celkem 3x = v kruhové řadě teď máme 148-156-164-172-174 ok. Pokračujeme v pletení jako dosud až do výše asi 13-17-20-23-26 cm. Pak upleteme 2 cm výšky vroubkovým vzorem a poté všechna oka volně uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.4 (= 44-48-51-53-62 ok) a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží (= 50-54-57-59-68 ok). Doprostřed těchto 6 nově nabraných ok vložíme značku – kruhová řada začíná zde. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Když je díl vysoký 3 cm, ujmeme 1 oko na každé straně značky - viz TIP - UJÍMÁNÍ! Pokračujeme v pletení lícovým žerzejem a ujímání opakujeme vždy po 4-4-4-4-3,5 cm výšky, ujmeme celkem 5-6-7-8-10x = na jehlicích máme 40-42-43-43-48 ok. Pleteme lícovým žerzejem až do výše 23-28-31-35-38 cm. Pak upleteme 2 cm výšky vroubkovým vzorem a všechna oka hladce uzavřeme. Přízi odstřihneme a konce zapošijeme.

= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce - v pletenině vznikne dírka
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit - v pletenině nevznikne dírka
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme

Raquin Françoise 18.05.2019 - 13:36:

Comment passer du point jersey au point mousse sans démarcation Merci pour votre reponse

DROPS Design 20.05.2019 kl. 10:04:

Bonjour Mme Raquin, au début du premier tour en mailles envers puis au début du tour en mailles endroit suivant, serrez un peu la première maille, juste assez pour "aligner" la dernière maille envers avec la première du tour. Bon tricot!

Ylva Lundgren 02.05.2019 - 10:57:

Hej igen! Såg nu att symbolerna syns på datorn! Dock ej i telefonen där jag kollade först. /Ylva

Ylva Lundgren 02.05.2019 - 10:32:

Hej! Ser i mönstret att några av symbolerna inte syns där symbolerna förklaras. Skulle bli mkt glad för hjälp med detta! Vänligen, Ylva

DROPS Design 02.05.2019 kl. 12:01:

Hei Ylva. Vi har no kontrollert dette, og alle symbolene ligger synlig. Gjelder dette uansett hvaslags enhet du bruker (mobil, pc, nettbrett)? God fornøyelse

Iri 29.04.2019 - 15:25:

Ich habe diesen Pulli schon 2x für Frauen gestrickt und werde ihn demnächst auch für meine Tochter stricken.. damit der Rand unten nicht umklpatt, im liegen trocken oder eventuell ein paar Runden mehr kraus rechts stricken

Nina Haugland 25.04.2019 - 06:37:

Det er oppgitt feil garnmengde. 200g ble for lite i str 7/8, det er samme mengde i 12år...må kjøpe mer garn,kjedelig om det nå blir stor fargeforskjell

ANA MARIA 09.04.2019 - 23:40:

Hola, estoy tejiendo este precioso jersey en la talla 7/8, a partir de la sisa dice tejer hasta que la pieza mida aprox 20 cm. Tejer en punto musgo durante 2 cm. Rematar flojo. Me parece un poco corto, es correcta la medida?. He comparado con otros patrones y hay una diferencia de unos 10 cm. Sin embargo los de canesú redondo suelen ser más cortos por lo que he visto.

DROPS Design 29.04.2019 kl. 21:06:

Hola Ana Maria. El largo del jersey es orientativo. Puedes alargar hasta el largo deseado, teniendo en cuenta que tienes que terminar con una cenefa de 2 cm en punto musgo (que se suma a la medida total).

Patricia 09.04.2019 - 19:52:

Muito obrigada pela explicação e pelas receitas maravilhosas. :*

Patricia 09.04.2019 - 15:12:

Ola. Parabéns pelo modelo, muito lindo. Tenho uma dúvida, quando você fala para repetir 15 vezes A.1 em largura, seria repetir 15 carreiras? Do 1 ao 15? De baixo O que seria repetir em largura? Muito obrigada.

DROPS Design 09.04.2019 kl. 15:28:

Deve começar pela 1.ª carreira de A.1 (que tem 7 malhas). Tricota as 7 malhas do diagrama, depois, volta a tricotar as 7 malhas do mesmo diagrama e assim sucessivamente, até ter repetido as malhas da 1.ª carreira do diagrama 15 vezes. Bom Tricô!

Chrissi Fischer 27.03.2019 - 19:40:

Hallo Drops-Team,\r\n\r\nerstmal vielen Dank für die tollen Anleitungen für Groß und Klein.\r\n\r\nJetzt der eigentliche Kommentar: die Anleitung ist einfach geschrieben und das Endergebnis ist toll. Habe nur ein kleines Problem mit dem Abschluss in kraus rechts. Der klappt sich immer um. Gibt\'s da einen Trick damit der Rand glatt bleibt?

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-10