DROPS Extra / 0-1452

Forever Love by DROPS Design

Hæklet kurv formet som hjerte. Arbejdet er hæklet i DROPS Paris. Tema: Valentine

DROPS Design: Model w-780
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde på det bredeste ca 14 cm. Højde: ca 5,5 cm.
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
50 g farve 12, rød
Eller brug:
50 g farve 06, cerise

1 kurv vejer ca 35 g.

HÆKLEFASTHED: 18 stangmasker på 10 cm i bredden.

DROPS HÆKLENÅL NR 3,5

Garnet til denne opskrift koster fra 8.95kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

MØNSTER:
Se diagram A.1. Første omgang forklares i tillæg i opskriften.

HÆKL 2 STANGMASKER SAMMEN:
* Slå om, stik nålen gennem næste maske, hent tråden, slå om og træk tråden gennem de 2 første løkker på nålen *, hækl fra *-* 1 gang til, slå om og træk tråden gennem alle 3 løkker på nålen.

HÆKL 3 STANGMASKER SAMMEN:
* Slå om, stik nålen gennem næste maske, hent tråden, slå om og træk tråden gennem de 2 første løkker på nålen *, hækl fra *-* 2 gange til, slå om og træk tråden gennem alle 4 løkker på nålen.

HÆKLEINFO:
På begyndelsen af hver omgang med fastmasker, erstattes første fastmaske med 1 luftmaske, dvs spring over 1.maske på forrige omgang. Omgangen afsluttes med 1 kædemaske i 1.luftmaske i begyndelsen af omgangen.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

KURV – KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet hækles rundt med start midt på bunden, fra midten af hjertet. Arbejdet starter ved pilen som viser retningen på oplægget. Der startes med en luftmaskerække = tyk, sort linje i midten af diagrammet. I enden af denne luftmaskerække er der en trekant, 1.omgang starter her (= ovalt symbol).
1.OMGANG, som også vises i diagrammet, skal hækles efter forklaringen skrevet i opskriften under.

KURV:
LUFTMASKE-RÆKKE: Hækl19 luftmasker på nål 3,5 med Paris.
1.OMGANG: Hækl 3 luftmasker, vend og hækl 6 stangmasker i 4.luftmaske fra nålen, hækl 1 stangmaske i hver af de 8 næste luftmasker – HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Nu hækles der rundt om spidsen på hjertet således:
Hækl 1 stangmaske + 2 luftmasker + 1 stangmaske i næste luftmaske, videre hækles der 1 stangmaske i hver af de 8 næste luftmasker, hækl 7 stangmasker i næste (sidste) luftmaske. Fortsæt at hækle på den anden side af luftmaskerækken. Hækl 1 stangmaske i hver af de 6 næste luftmasker, hækl 2 stangmasker sammen, se forklaring over, spring over 1 luftmaske, hækl 2 stangmasker sammen, 1 stangmaske i hver af de 6 næste luftmasker og afslut med 1 kædemaske i 3.luftmaske i begyndelsen af omgangen. Første omgang er nu færdig.

Fortsæt rundt efter diagram A.1 til diagrammet er hæklet færdig, men hvor stangmaskerne hækles sammen (2.-3. omgang), hoppes der over 2 masker.
Videre hækles 1 fastmaske i hver maske omgang rundt – læs HÆKLEINFO, SAMTIDIG på 1.omgang tages der 1 maske ud = 75 fastmasker. Hækl 5 omgange med fastmasker. Derefter hækles der en picot kant således: Hækl 4 luftmasker, 1 stangmaske i 2. luftmaske, spring over 2 masker, 1 fastmaske i næste maske. * hækl 3 luftmasker, 1 stangmaske i 1. luftmaske, spring over 2 masker, 1 fastmaske i næste maske *, gentag *-* omgangen rundt og afslut med 1 kædemaske i 1. luftmaske på forrige omgang. Klip og hæft tråden.

Sy en tråd rundt om hele den øverste række med fastmasker og stram til, så kurven holder formen, bind og hæft tråden.

Diagram

= luftmaske-række – se forklaring i opskriften over
= luftmaske-række – se forklaring i opskriften over
= luftmaske-række – se forklaring i opskriften over
= 1 stangmaske i 3.luftmaske i begyndelsen af forrige omgang
= 2 stangmasker i samme maske
= omgangen begynder med 3 luftmasker og afsluttes med 1 kædemaske i 3.luftmaske i begyndelsen af omgangen
= hækl 2 stangmasker sammen
= hækl 3 stangmasker sammen

Susanne Andersen 16.03.2019 - 15:02:

Det ville være fantastisk med den hele opskrift (altså uden diagram), da jeg overhovedet ikke fatter diagrammer. :(

Astrid Hediger 14.02.2019 - 22:36:

Sehr geehrtes Team, Danke für Ihre Antwort zum Video. Mir würde helfen wenn ich die Beschreibung 2fach und dreifach Stäbchen besser verstehen würde. Besonders verstehe ich nicht so genau wo in die vorhandenen festen Maschen eingestochen wird, um den Faden zu holen und durch wieviele auf der Nadel bestehenden Schlingen, der Arbeitsfaden gezogen wird. Ansonsten eine sehr schöne Idee. Danke

DROPS Design 15.02.2019 kl. 09:01:

Liebe Frau Hediger, hier wird keine 2fach noch 3fach Stäbchen gehäkelt, nur 2 Stb zusammen und 3 Stb zusammen (siehe passenden Video beim Klicken auf jede Name). Die Reihe mit 75 feste Maschen ist dann mit 1 fM in jeder Maschen der vorrigen Runde + 1 Zunahme dazu gehäkelt. Und am Ende wird der Faden einfach mit einer Nähnadel in diese fM Runde gefädelt (damit die Seiten vom Körbchen etwas fester sind). Viel Spaß beim häkeln!

Astrid Hediger 13.02.2019 - 17:51:

Wird das Anleitungsvideo nicht mit deutscher Sprache angeboten?

DROPS Design 14.02.2019 kl. 11:56:

Liebe Frau Hediger, Unsere Videos haben keinen Ton. Wir sind ein weltweites Unternehmen und die Videos werden von Leuten der verschiedensten Muttersprachen angeschaut, von denen viele nicht deutsch sprechen. Wir haben daher schriftliche Erklärungen, die die Videos begleiten und Sie werden beim Anschauen des Videos nicht durch Geräusche gestört. Viel Spass!

Trudy McNish 07.02.2019 - 05:35:

I love hearts

Marion 05.02.2019 - 22:19:

I can't figure out how to add a pattern to Favourites - despite instructions, I can't see the relevant button !

DROPS Design 06.02.2019 kl. 09:02:

Dear Marion, the "Add to Favourites" button is just between the yarn/needles and "Pattern instructions", ie after the button to print pattern and photo. Click on that button and add your e-mail to save it in your favourites. Happy crocheting!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1452