DROPS Extra / 0-1452

Forever Love by DROPS Design

Virkattu sydämenmuotoinen kori. Työ virkataan DROPS Paris-langasta. Teema: Ystävänpäivä

DROPS Design: Malli w-780
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
Mitat: Leveimmän kohdan leveys n. 14 cm. Korkeus: n. 5,5 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS PARIS (kuuluu lankaryhmään C):
50 g väriä 12, punainen
Tai:
50 g väriä 06, kirsikanpunainen

1 kori painaa n. 35 grammaa.

VIRKKUUTIHEYS: 18 pylvästä = 10 cm leveyssuunnassa.

Saat tämän mallin langat alkaen 1.35€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLIVIRKKAUS:
Katso piirros A.1. Ensimmäinen kerros selitetään lisäksi ohjeessa.

VIRKKAA 2 PYLVÄSTÄ YHTEEN:
*Tee 1 langankierto, vie koukku seuraavaan silmukkaan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto ja vedä lanka 2 ensimmäisen koukulla olevan silmukan läpi*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi.

VIRKKAA 3 PYLVÄSTÄ YHTEEN:
*Tee 1 langankierto, vie koukku seuraavaan silmukkaan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto ja vedä lanka 2 ensimmäisen koukulla olevan silmukan läpi*, toista *-* vielä 2 kertaa, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 4 silmukan läpi.

VIRKKAUSINFO:
Jokaisen kiinteä silmukka -kerroksen ensimmäinen kiinteä silmukka korvataan 1 ketjusilmukalla, eli jätä edellisen kerroksen 1.silmukka väliin. Kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 1.ketjusilmukkaan.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

KORI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ virkataan suljettuna virkkauksena pohjan keskeltä, eli sydämen keskeltä, alkaen. Työ alkaa aloitusreunan suuntaa osoittavan nuolen kohdalta. Aluksi virkataan ketjusilmukkaketju = piirroksen keskellä oleva paksu, musta viiva. Tämän ketjusilmukkaketjun lopussa on kolmio, 1.kerros alkaa tästä (= soikea merkki).
1.KERROS, joka on myös merkitty piirrokseen, virkataan alla olevan ohjeen mukaisesti.

KORI:
ALOITUSREUNA: Virkkaa 19 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja Paris-langalla.
1.KERROS: Virkkaa 3 ketjusilmukkaa, käännä työ ja virkkaa 6 pylvästä 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, virkkaa 1 pylväs jokaiseen 8 seuraavaan ketjusilmukkaan. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Virkkaa nyt sydämen kärjen ympäri suljettua virkkausta seuraavasti:
Virkkaa 1 pylväs + 2 ketjusilmukkaa + 1 pylväs seuraavaan ketjusilmukkaan, virkkaa sitten 1 pylväs jokaiseen 8 seuraavaan ketjusilmukkaan, virkkaa 7 pylvästä seuraavaan (viimeiseen) ketjusilmukkaan. Virkkaa sitten ketjusilmukkaketjun toiselle puolelle näin: Virkkaa 1 pylväs jokaiseen 6 seuraavaan ketjusilmukkaan, virkkaa 2 pylvästä yhteen (katso selitys yllä), jätä 1 ketjusilmukka väliin, virkkaa 2 pylvästä yhteen, 1 pylväs jokaiseen 6 seuraavaan ketjusilmukkaan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan. Ensimmäinen kerros on nyt valmis.

Jatka mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.1 mukaisesti, kunnes olet virkannut piirroksen loppuun. Huom: Aina kun virkkaat pylväitä yhteen (2.-3. kerros), jätä 2 silmukkaa väliin.
Virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka jokaiseen silmukkaan koko kerroksen ajan (lue VIRKKAUSINFO) ja lisää 1.kerroksella 1 silmukka = 75 kiinteää silmukkaa. Virkkaa 5 kerrosta kiinteitä silmukoita. Virkkaa sitten nirkkoreunus näin: Virkkaa 4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 2.ketjusilmukkaan, jätä 2 silmukkaa väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan. *Virkkaa 3 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 1.ketjusilmukkaan, jätä 2 silmukkaa väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka edellisen kerroksen 1.ketjusilmukkaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Harsi lanka ylimmän kiinteä silmukka -kerroksen ympäri ja kiristä lanka, jotta kori saa oikean muotonsa. Solmi ja päättele langanpää.

Piirros

= aloitusreuna (katso selitys yllä olevasta ohjeesta)
= aloitusreuna alkaa tästä ja se virkataan nuolen osoittamaan suuntaan, nämä ketjusilmukat selitetään ohjeessa
= 1.kerros alkaa tästä, kerros selitetään ohjeessa
= 2 ketjusilmukkaa
= 1 pylväs ketjusilmukkakaaren ympäri
= 1 pylväs silmukkaan
= 1 pylväs 3.ketjusilmukkaan edellisen kerroksen alussa
= 2 pylvästä samaan silmukkaan
= kerroksen aluksi virkataan 3 ketjusilmukkaa ja kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan
= virkkaa 2 pylvästä yhteen
= virkkaa 3 pylvästä yhteen

Susanne Andersen 16.03.2019 - 15:02:

Det ville være fantastisk med den hele opskrift (altså uden diagram), da jeg overhovedet ikke fatter diagrammer. :(

Astrid Hediger 14.02.2019 - 22:36:

Sehr geehrtes Team, Danke für Ihre Antwort zum Video. Mir würde helfen wenn ich die Beschreibung 2fach und dreifach Stäbchen besser verstehen würde. Besonders verstehe ich nicht so genau wo in die vorhandenen festen Maschen eingestochen wird, um den Faden zu holen und durch wieviele auf der Nadel bestehenden Schlingen, der Arbeitsfaden gezogen wird. Ansonsten eine sehr schöne Idee. Danke

DROPS Design 15.02.2019 kl. 09:01:

Liebe Frau Hediger, hier wird keine 2fach noch 3fach Stäbchen gehäkelt, nur 2 Stb zusammen und 3 Stb zusammen (siehe passenden Video beim Klicken auf jede Name). Die Reihe mit 75 feste Maschen ist dann mit 1 fM in jeder Maschen der vorrigen Runde + 1 Zunahme dazu gehäkelt. Und am Ende wird der Faden einfach mit einer Nähnadel in diese fM Runde gefädelt (damit die Seiten vom Körbchen etwas fester sind). Viel Spaß beim häkeln!

Astrid Hediger 13.02.2019 - 17:51:

Wird das Anleitungsvideo nicht mit deutscher Sprache angeboten?

DROPS Design 14.02.2019 kl. 11:56:

Liebe Frau Hediger, Unsere Videos haben keinen Ton. Wir sind ein weltweites Unternehmen und die Videos werden von Leuten der verschiedensten Muttersprachen angeschaut, von denen viele nicht deutsch sprechen. Wir haben daher schriftliche Erklärungen, die die Videos begleiten und Sie werden beim Anschauen des Videos nicht durch Geräusche gestört. Viel Spass!

Trudy McNish 07.02.2019 - 05:35:

I love hearts

Marion 05.02.2019 - 22:19:

I can't figure out how to add a pattern to Favourites - despite instructions, I can't see the relevant button !

DROPS Design 06.02.2019 kl. 09:02:

Dear Marion, the "Add to Favourites" button is just between the yarn/needles and "Pattern instructions", ie after the button to print pattern and photo. Click on that button and add your e-mail to save it in your favourites. Happy crocheting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1452