DROPS / 195 / 31

Fritid by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem a chytovým polopatentem pletený shora dolů z příze DROPS Air. Velikost: S - XXXL

DROPS design: model č. ai-126
Skupina přízí C nebo A + A
----------------------------------------------------------

300-300-350-350-400-450 g, barva č. 03, perlově šedá

-------------------------------------------------------
POMŮCKY:

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
14 ok na šířku a 32 řad na výšku (nahlíženo z rubové strany) chytovým polopatentem = 10 x 10 cm.
16 ok na šířku a 20 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.5,5, dlouhé 40 a 80 cm.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

Přízi na tento model můžete mít už za 618Kč. Více zde.

Návod

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost.
Nahození ve vzoru NEpočítáme jako oka.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 82 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (např. 7), takže 82 : 7 = 11,7.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 12. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky):
Začínáme 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). Tento postup zopakujeme i u druhé značky (= přidáme celkem 4 oka).

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží, rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Sedlo pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici shora dolů chytovým polopatentem. Pak je rozdělíme na rukávy a trup; trup dál pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem s lemem chytovým polopatentem. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích lícovým žerzejem s lemem chytovým polopatentem.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.5,5 nahodíme přízí Air 66-72-78-82-85-91 ok a upleteme 2-2-2-4-4-4 kruhové řady lícovým žerzejem, SOUČASNĚ přidáme ve 3. kruhové řadě rovnoměrně 0-0-0-6-11-13 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 66-72-78-88-96-104 ok.
Pak začneme plést vzor A.1a (= celkem 11-12-13-11-12-13 sekvencí po 6-6-6-8-8-8 okách). V tomto rozvržení pokračujeme.
Dávejte pozor a během přidávání dle schématu neutahujte přidaná oka víc, než je nezbytně nutné; v tomto oku bude malá dírka. Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.1a (na výšku) máme v kruhové řadě 154-168-182-176-192-208 ok. Teď pleteme namísto vzoru A.1a vzor A.1b. Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.1b (na výšku) máme v kruhové řadě 198-216-234-264-288-312 ok. Díl měří asi 20-20-20-24-24-24 cm (měřeno od počáteční, nahozené řady). Opakujeme poslední 2 kruhové řady vzoru A.1b, a to až do celkové výše dílu 21-23-24-26-28-30 cm (měřeno od počáteční, nahozené řady) – končíme kruhovou řadou bez nahazování.
V následující kruhové řadě pleteme všechna oka hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 14-20-30-16-12-16 ok = 212-236-264-280-300-328 ok. V další kruhové řadě rozdělíme pleteninu na rukávy a trup:
upleteme 31-34-38-41-45-50 ok hladce (= polovina zadního dílu), následujících 44-50-56-58-60-64 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-8-8-10-10-10 nových ok (= podpaží), 62-68-76-82-90-100 ok upleteme hladce (= přední díl), dalších 44-50-56-58-60-64 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-8-8-10-10-10 nových ok (= podpaží) a končíme 31-34-38-41-45-50 oky hladce (= polovina zadního dílu) = 140-152-168-184-200-220 ok.
Sedlo měří asi 22-24-25-27-29-31 cm.

TRUP:
Doprostřed 8-8-8-10-10-10 nových ok v podpaží na každé straně dílu vložíme značku (= mezi značkami leží 70-76-84-92-100-110 ok zadního i předního dílu). Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 3 cm od podpaží přidáme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2! Toto přidávání opakujeme vždy po 3-3-4-4-3-3 cm výšky, celkem 7-7-6-6-7-7x = 168-180-192-208-228-248 ok. Ve výši 25-25-26-26-26-26 cm od podpaží pleteme lem, takto:
v následující kruhové řadě přidáme rovnoměrně 10 ok = 178-190-202-218-238-258 ok. Pak pleteme nad všemi oky vzor A.2 (= 2 oka). Když je část pletená vzorem A.2 vysoká asi 6 cm, všechna oka hladce uzavřeme.
Pulovr měří asi 56-58-60-62-64-66 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 44-50-56-58-60-64 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.5,5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8-8-8-10-10-10 nově nahozených ok v podpaží = 52-58-64-68-70-74 ok. Doprostřed těchto 8-8-8-10-10-10 nových ok vložíme značku – kruhová řada nyní začíná zde. Pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši 3 cm (od podpaží) ujmeme na každé straně značky 1 oko - viz TIP – UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 4-3-2,5-2-2-1,5 cm výšky, celkem 7-9-11-13-13-14x = 38-40-42-42-44-46 ok. Ve výši 35-34-34-33-32-32 cm (od podpaží) pleteme nad všemi oky vzor A.2. Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) všechna oka uzavřeme. Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

= obrace
= 1x nahodíme, 1 oko sejmeme obrace na pravou jehlici
= nahození a hladké oko spleteme hladce
= hladké oko a nahození rozpleteme na 5 ok, takto: nahození a hladké oko spleteme hladce dohromady, ale výsledné oko nespouštíme z jehlice, *1x nahodíme na pravou jehlici, následující hladké oko a nahození spleteme hladce dohromady, ale výsledné oko nespouštíme z jehlice*, *-* opakujeme celkem 2x = 5 ok (= 4 oka jsme přidali)
= směr pletení

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 195-31) .

Komentáře / Otázky (21)

Jourdain 24.10.2019 - 21:30:

Merci pour votre réponse très rapide ! J'ai vu dans les commentaires qu'une autre française a eu le même problème que moi . N'y aurait-il pas un problème de traduction concernant les fausses côtes anglaises ? Ou bien peut-être faut-il commencer le tricot par 2 tours envers pour que les côtes anglaises soient du bon côté ? J'aimerais vraiment comprendre Merci

DROPS Design 25.10.2019 kl. 09:39:

Bonjour Mme Jourdain, avez-vous regardé cette vidéo? Elle montre comment tricoter le diagramme A.1a en rond. Vous devez bien commencer par 2 tours endroit = 2 tours jersey, puis tricotez comme le montrent le diagramme et la vidéo. Bon tricot!

Jourdain 24.10.2019 - 16:37:

Bonjour J'ai commencé le modèle en taille L par deux tours endroit comme demandé puis suivi le diagramme. Je me rends compte que mon ouvrage est sur l'envers et je n'arrive pas à comprendre mon erreur. Pourriez de me dire ce qui ne va pas? Merci

DROPS Design 24.10.2019 kl. 17:15:

Bonjour Mme Jourdain, il est malheureusement un peu difficile de cerner le problème ainsi, vérifiez que vous avez bien monté les mailles et tricoté vos 2 tours endroit comme dans cette vidéo, puis continué en rond = toujours sur l'endroit (vous devez avoir 2 tours jersey + 1 tour d'augmentations dans les 3 plus grandes tailles avant A.1a)- n'hésitez pas à envoyer une photo à votre magasin, ils pourront fort probablement repérer l'erreur plus facilement. Bon tricot!

Lilian 19.09.2019 - 09:19:

Jeg vil gerne vide om garnet fælder.

DROPS Design 19.09.2019 kl. 09:41:

Hej Lilian, Det fælder ikke men der kan naturligvis være nogle løse fibre. Gå gerne ind på DROPS Air farvekortet og læs om garnets egenskaber :) DROPS Air

Madame Petitjean 06.02.2019 - 18:08:

Bonjour, Je viens de commencer à tricoter les manches. J'ai repris les 44 mailles laissées en attente, puis relevé les 8 mailles montées. Après plusieurs rangs, je me retrouve avec un gros trou avant les 8 mailles et un autre gros trou après les 8 mailles. Ne devrions nous pas ramasser plus de 8 mailles ? et si non à cette question comment faire pour éviter ces trous ? Je vous remercie

DROPS Design 07.02.2019 kl. 09:02:

Bonjour Mme Petitjean, on a monté 8 m au-dessus des manches pour le dos/le devant, on va bien relever 1 m dans chacune de ces 8 m pour la manche. Il est possible que les mailles montées pour le bas du pull aient été un peu trop lâches, pour compenser/éviter les trous, au 1er tour de la manche, vous pouvez relever le fil (comme pour une augmentation) entre les 8 m et celles de la manche (de part et d'autre de ces 8 m) et le tricoter torse avec la maille suivante. Vous pourrez également fermer ces trous avec le fil de la manche au moment de le rentrer. Bon tricot!

Annelies Rennert 06.02.2019 - 17:18:

Habe 85 MA angeschlagen. Nach der Zunahme hab ich 96 MA. Ok. Nun Weiss ich nicht was mit den 8 MA in der Klammer ist und das 12 x in der Breite stricken.. bis ich am Ende vom Diagramm 192 MA habe muss ich doch nach einigen gestrickten Reihen 2x zunehmen. Wieviel mal, und welche MA Anzahl habe ich bei der ersten Zunahme. BITTE nochmal eine Info. Danke Annelies

DROPS Design 07.02.2019 kl. 08:59:

Liebe Annelies, über die 96 Maschen stricken Sie A.1a in der runde (A.1a ist über 8 Maschen gestrickt, Sie wiederholen diese 8 Maschen bis Ende der Runde = Sie haben A.1a 12 Mal in der Runde gestrickt). Bei der 10. Reihe in A.1a nehmen Sie 4 Maschen (siehe 4. Symbol) in jedem A.1a = 144 M. Bei der 24. Reihe in A.1a nehmen Sie 4 M in jedem A.1a = 192 M. Diagram bis zur Ende stricken. Dann werden Sie A.1b stricken und noch mal 2 Zunahmen in jedem Diagram stricken: 288M. Viel Spaß beim stricken!

Annelies Rennert 06.02.2019 - 12:05:

Noch eine Frage zu dem Pullover. Trage gr. 44/46 wieviel Maschen muss ich nehmen. Glaube 91 sind zu viel oder?. Kann ich mich nach dem Diagramm richten. Wenn ich nur 85 Maschen anschlägt, muss ich auch auf 104 MA kommen. Bitte erklären sie mir die Schritte. Danke A. Rennert

DROPS Design 06.02.2019 kl. 14:04:

Liebe Frau Rennert, am besten messen Sie einen ähnlichen Pullover, die Sie haben, und die Massen den in der Maßskizze vergleichen, so finden Sie Ihre Größe. Hier lesen Sie mehr über die Größen. Bei der 5. und 6. Größe fangen Sie mit 85-91 M dann nehmen Sie zu 96-104 M vor A.1a. Viel Spaß beim stricken!

Annelies Rennert 06.02.2019 - 10:47:

Hallo, eine Frage zu diesem Pullover. Habe mt 91 MA angefangen. Bin jetzt bei 208 MA. Jetzt verstehe ich nicht , (nun A.1b über A.1a stricken. ), lt. Diagramm habe ich doch die erste Zunahme beendet. Muss ich denn bei A.1a nicht bis zur nächsten Zunahme stricken. BITTE UM Hilfe. Danke Annelies

DROPS Design 06.02.2019 kl. 14:01:

Liebe Frau Rennert, in der letzte Grösse haben Sie 208 M wenn A.1a fertig ist, jetzt stricken Sie A.1b (= die 16 M in A.1b 13 x in der Breite wiederholen). Nach A.1b haben Sie 312 M (= es sind dann: 16 M + (4 M x 2 ) x 13 Mal in der Breite). Viel Spaß beim stricken!

J.A. Knol 25.01.2019 - 11:34:

Hello, I am curious why the Dutch patten is in Valse patentsteek (flat brioch stitch?) and the german is in Halb Patent stich?? And I really have tot get used to the Norwegian way of purling...it looks so complicated :-)

DROPS Design 27.01.2019 kl. 14:04:

Hi J.A. Knol,

It is possible that the English rib variations have a slightly different name in the different languages, but you can just follow the explanations in the pattern, because the pattern is still the same. About the purling. Keep practising, oefing baart kunst :)

Chloé Va3 16.01.2019 - 15:42:

Bonjour. Auriez vous un tutoriel pour les manches, s'il vous plaît ? Je ne comprends pas le passage où il faut monter des mailles sous les manches. Merci :)

DROPS Design 17.01.2019 kl. 08:46:

Bonjour Chloé Va3, cette vidéo montre comment tricoter un pull de haut en bas avec des emmanchures raglan, mais à partir du time code 6:55 environ, on montre comment mettre les mailles des manches en attente et comment monter celles sous la manche. Bon tricot!

Elaine Hébert 13.11.2018 - 14:34:

J’ai utilisé la laine drop air bleu marine mixte, que puis-je faire pour éviter que mon chandail perde des poils de laine? Car pendant la réalisation de ce chandail je retrouvais de la mousse de ce chandail sur les planchers de la maison et sur mes vêtements

DROPS Design 13.11.2018 kl. 15:31:

Bonjour Mme Hébert, ce sont les fibres "superflues" qui se sont échappées, avec le temps, ça s'atténuera et ça disparaîtra. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS 195-31