DROPS / 188 / 32

Billowing Rose by DROPS Design

Bolerko s vlnkovým vzorem pletené z příze DROPS Big Merino. Velikost: S - XXXL.

DROPS Design: model č. mb-043
Skupina přízí C nebo A + A
-----------------------------------------------------------
Velikost: S/M - L – XL/XXL - XXXL
Materiál:
DROPS BIG MERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
400-450-500-600 g, barva č. 19, béžová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.5,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok a 24 řad vlnkovým vzorem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
---------------------------------------------------------

Komentáře (8)

100% vlna
od 96.00 Kč /50g
DROPS Big Merino mix DROPS Big Merino mix 96.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Big Merino uni colour DROPS Big Merino uni colour 96.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 768Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.5. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.
----------------------------------------------------------

BOLERKO:
Pleteme v řadách jako jeden kus, který nakonec uprostřed přeložíme a sešijeme v podpaží/na bocích (viz přerušovanou linku v nákresu). Pleteme na kruhové jehlici, abychom měli dost místa na všechna oka.
Na kruhovou jehlici č.5,5 volněji nahodíme přízí Big Merino 140-163-163-186 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše.
Následující lícovou řadu pleteme takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, 138-161-161-184 ok vzorem A.1 (= 6-7-7-8 sekvencí vzoru po 23 okách), končíme 1 krajovým okem vroubkovým vzorem. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) zůstává na jehlici 128-149-149-170 ok. Pleteme vzorem A.2 s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně.
Po dokončení 3-3-4-4 celých sekvencí vzoru A.2 (na výšku, díl měří asi 12-12-14-14 cm podél středu vlnek) nahodíme na konci každé z následujících 2 řad 12 nových ok pro rukávy = 152-173-173-194 ok.
Následující lícovou řadu pleteme takto: 3 krajní oka vroubkovým vzorem, vzor A.3 (= 10 ok – začínáme 3. řadou vzoru, první 2 řady jsme upletli během přidávání nových ok pro rukávy), dalších 126-147-147-168 ok vzorem A.2 (začínáme 3. řadou vzoru A.2), vzor A.4 (= 10 ok – začínáme 3. řadou vzoru A.4) a končíme 3 krajními oky vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme až do výše asi 46-50-52-56 cm, končíme po dopletení celé sekvence vzoru (na výšku).
Na začátku každé z následujících 2 řad uzavřeme 12 ok = 128-149-149-170 ok.
Pak pleteme vzorem A.2 s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně (když pleteme sekvenci vzoru A.2 poprvé, začneme 3. řadou vzoru, protože první 2 řady už jsme upletli při uzavírání ok na stranách). Po dokončení 3-3-4-4 celých sekvencí vzoru A.2 (na výšku) pleteme vzor A.5 s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně (= 6-7-7-8 sekvencí vzoru po 21 okách). Po dokončení celé sekvence vzoru A.5 (na výšku) zbývá na jehlici 140-163-163-186 ok. Upleteme 2 vroubky a poté všechna oka z lícové strany pružně uzavřeme – viz popis níže. Bolerko měří na výšku asi 58-62-66-70 cm.

PRUŽNÉ UZAVŘENÍ:
2 oka upleteme hladce, levou jehlici vpíchneme zleva doprava do těchto 2 ok na pravé jehlici a oka spleteme hladce, *1 oko upleteme hladce, levou jehlici vpíchneme zleva doprava do 2 ok na pravé jehlici a tato 2 oka spleteme hladce*, *-* opakujeme tak dlouho, až na jehlici zbude poslední oko. Přízi odstřihneme, protáhneme posledním okem, stáhneme a zapošijeme.

DOKONČENÍ: 
Sešijeme rukávové a postranní švy – viz přerušovanou linku v nákresu. POZOR! Šev vedeme vnější částí krajních ok, aby byl co nejvíc plochý a jemný.

Schéma

= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace)
= rub hladce
= 1x nahodíme mezi 2 oky
= 2 oka spleteme hladce
= po dokončení

Helena 14.01.2019 - 16:00:

Upletla jsem tohle bolerko a je úžasné. Přesný návod, sedí velikost i rozměry. Jen jsem načala o klubíčko víc, než je uvedeno (velikost S/M - potřebovala jsem 450g). Díky.

N. H. 18.10.2018 - 21:50:

Hallo. Ich bin gerade dabei den Bolero zu stricken. Ich bin etwas irritiert weil im Text steht je neue 12 Maschen beidseits für die Ärmel anzuschlagen und es dann 152 Maschen gesamt sind. Wenn aber beidseits 12 Maschen dazu kommen würden wären es doch 164 gesamt Maschen, oder? vielen Dank für die Antwort Lg N. H.

DROPS Design 19.10.2018 kl. 08:39:

Liebe N.H, nach A.1 haben Sie 128 M auf der Nadel, dann stricken Sie A.2 und am Ende der nächsten 2 Reihen schlagen Sie 12 Maschen = 24 neuen Maschen werden insgesamt angeschlagen (12 am Ende der Hinreihe + 12 am Ende der Rückreihe): 128 + 12 + 12 = 152 M. Viel Spaß beim stricken!

J. Beaudry 16.03.2018 - 14:01:

J'ai réalisé ce modèle avec 9 pelotes de Big mérino. Le résultat est magnifique. Un peu lourd, le col a tendance toutefois à rouler vers l'extérieur exposant ainsi l'envers du travail. Malgré tout je suis satisfaite du résultat.

Signe Jansen 15.02.2018 - 18:53:

Jeg kunne ikke få diagrammet til ærmet til at passe så omslagene blev midt for som på resten af arbejdet - med lidt ændringer er problemet løst.

Heather Hicks 19.01.2018 - 17:43:

Hi there! I am currently making this beautiful garment. My question is what do you mean by "measured from middle of the waves"? Do I measure from the large wave or the small wave? I am going to assume you mean the larger wave, but I am not 100% here...? Help. Thank you in advance. Heather

DROPS Design 20.01.2018 kl. 01:10:

Dear Heather, a wave in the pattern has a high point and a low point, and you should measure at the imaginery halfway between this two. Happy Knitting!

Broňa 30.12.2017 - 21:19:

Výborný doplněk k letním šatům atp. Už delší dobu o něm uvažuji, tak doufám, že bude návod v češtině. Děkuji.

Izabela 15.12.2017 - 13:13:

Świetna narzutka. Super na wieczory, w dzień, do pracy i w wolnym czasie.

VU Anna 14.12.2017 - 09:56:

Bonjour Madame, Pourriez-vous m'indiquer combien de pelotes de big mérinos nécessitent ce modèle. Est il tricoté en simple ou double. Merci

Přidejte komentář k návodu DROPS 188-32