DROPS / 188 / 32

Billowing Rose by DROPS Design

Strikket bolero med bølgemønster. Størrelse S - XXXL. Arbejdet er strikket i DROPS Big Merino.

DROPS Design: Model mb-043
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L - XL/XXL - XXXL
Materialer:
DROPS BIG MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
400-450-500-600 g farve 19, beige

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS RUNDPIND (80 cm) nr 5,5 – eller den pind du skal bruge for at få 20 masker og 24 pinde bølgemønster på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

DROPS Big Merino mix DROPS Big Merino mix 21.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Big Merino uni colour DROPS Big Merino uni colour 21.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 175.6kr. Læs mere.

----------------------------------------------------------

BOLERO:
Arbejdet strikkes frem og tilbage i et helt stykke, derefter bukkes arbejdet på midten og sys sammen under ærmerne/i siderne (se stiplet linje på måleskitsen). For at få plads til alle masker strikkes der på rundpind.
Slå 140-163-163-186 masker lidt løst op på rundpind 5,5 med Big Merino. Strik 4 pinde retstrik – se forklaring over.
Næste pind strikkes således fra retsiden: 1 kantmaske retstrik, strik A.1 over de næste 138-161-161-184 masker (= 6-7-7-8 rapporter à 23 masker) og afslut med 1 kantmaske retstrik. Når A.1 er strikket færdig er der 128-149-149-170 masker på pinden. Videre strikkes A.2 med 1 kantmaske retstrik i hver side. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når A.2 er strikket totalt 3-3-4-4 gange i højden (arbejdet måler ca 12-12-14-14 cm målt fra midt på bølgerne) slåes der 12 nye masker op til ærmer i slutningen af de 2 næste pinde = 152-173-173-194 masker.
Næste pind strikkes således fra retsiden: 3 kantmasker retstrik, strik A.3 (= 10 masker – start på 3.pind i diagrammet da de 2 første pinde blev strikket da der blev slået nye masker op til ærmer), fortsæt A.2 over de næste 126-147-147-168 masker (start på 3.pind i A.2), strik A.4 (= 10 masker – start på 3.pind i A.4) og afslut med 3 kantmasker retstrik. Fortsæt mønsteret således til arbejdet måler ca 46-50-52-56 cm – afslut efter en hel rapport i højden.
Luk 12 masker af i begyndelsen af de 2 næste pinde = 128-149-149-170 masker.
Videre strikkes A.2 med 1 kantmaske retstrik i hver side (første gang A.2 strikkes startes der på 3.pind i A.2 da de to første pinde blev strikket da der blev lukket af i hver side). Når A.2 er strikket totalt 3-3-4-4 gange i højden strikkes A.5 med 1 kantmaske retstrik i hver side (= 6-7-7-8 rapporter à 21 masker). Når A.5 er strikket færdig er der 140-163-163-186 masker på pinden. Strik 4 p retstrik og luk af fra retsiden med elastisk aflukningskant som forklaret under. Boleroen måler ca 58-62-66-70 cm i højden.

ELASTISK AFLUKNINGSKANT:
Strik 2 ret, stik venstre pind gennem de 2 masker på højre pind fra venstre mod højre og strik de to masker ret sammen, * 1 ret, stik venstre pind gennem de 2 masker på højre pind fra venstre mod højre og strik de to masker ret sammen *, strik fra *-* til der er 1 maske tilbage på pinden. Klip tråden, træk den gennem sidste maske, stram tråden og hæft godt.

MONTERING:
Sy underærme- og sidesømmene i et – se stiplet linje på måleskitsen. OBS: Sy i yderste led af yderste maske så sømmen bliver flad.

= således tages tøjet på

Helena 14.01.2019 - 16:00:

Upletla jsem tohle bolerko a je úžasné. Přesný návod, sedí velikost i rozměry. Jen jsem načala o klubíčko víc, než je uvedeno (velikost S/M - potřebovala jsem 450g). Díky.

N. H. 18.10.2018 - 21:50:

Hallo. Ich bin gerade dabei den Bolero zu stricken. Ich bin etwas irritiert weil im Text steht je neue 12 Maschen beidseits für die Ärmel anzuschlagen und es dann 152 Maschen gesamt sind. Wenn aber beidseits 12 Maschen dazu kommen würden wären es doch 164 gesamt Maschen, oder? vielen Dank für die Antwort Lg N. H.

DROPS Design 19.10.2018 kl. 08:39:

Liebe N.H, nach A.1 haben Sie 128 M auf der Nadel, dann stricken Sie A.2 und am Ende der nächsten 2 Reihen schlagen Sie 12 Maschen = 24 neuen Maschen werden insgesamt angeschlagen (12 am Ende der Hinreihe + 12 am Ende der Rückreihe): 128 + 12 + 12 = 152 M. Viel Spaß beim stricken!

J. Beaudry 16.03.2018 - 14:01:

J'ai réalisé ce modèle avec 9 pelotes de Big mérino. Le résultat est magnifique. Un peu lourd, le col a tendance toutefois à rouler vers l'extérieur exposant ainsi l'envers du travail. Malgré tout je suis satisfaite du résultat.

Signe Jansen 15.02.2018 - 18:53:

Jeg kunne ikke få diagrammet til ærmet til at passe så omslagene blev midt for som på resten af arbejdet - med lidt ændringer er problemet løst.

Heather Hicks 19.01.2018 - 17:43:

Hi there! I am currently making this beautiful garment. My question is what do you mean by "measured from middle of the waves"? Do I measure from the large wave or the small wave? I am going to assume you mean the larger wave, but I am not 100% here...? Help. Thank you in advance. Heather

DROPS Design 20.01.2018 kl. 01:10:

Dear Heather, a wave in the pattern has a high point and a low point, and you should measure at the imaginery halfway between this two. Happy Knitting!

Broňa 30.12.2017 - 21:19:

Výborný doplněk k letním šatům atp. Už delší dobu o něm uvažuji, tak doufám, že bude návod v češtině. Děkuji.

Izabela 15.12.2017 - 13:13:

Świetna narzutka. Super na wieczory, w dzień, do pracy i w wolnym czasie.

VU Anna 14.12.2017 - 09:56:

Bonjour Madame, Pourriez-vous m'indiquer combien de pelotes de big mérinos nécessitent ce modèle. Est il tricoté en simple ou double. Merci

Kommentere opskrift DROPS 188-32