DROPS / 185 / 7

Narvik Set by DROPS Design

Souprava: pánská čepice – kulich s norským vzorem a nákrčník pletené z příze DROPS Merino Extra Fine.

DROPS Design: model č. me-125
Skupina přízí: B
-----------------------------------------------------------
Na celou soupravu je potřeba asi 200 g světle šedé (č. 05), 100 g smetanové (č. 01) a 50 g červené (č. 11) příze DROPS Merino Extra Fine (platí pro obě velikosti).
-----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M - L/XL
Obvod hlavy: asi 57/59 - 59/61 cm
Materiál:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
po 50 g od každé z následujících barev – platí pro obě velikosti:
barva č. 05, světlá šedá
barva č. 01, smetanová
barva č. 11, červená

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.3,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.3 – na lem.
-----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost: S/M - M/L - L/XL
Rozměry: Obvod horního okraje: 50-53-57 cm. Výška: 26-28-30 cm.
Materiál:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100 g pro všechny velikosti, barva č. 05, světlá šedá
50 g pro všechny velikosti, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.3 – na lem.

-----------------------------------------------------------

Komentáře (0)

100% vlna
od 88.00 Kč /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 88.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 88.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 616Kč. Více zde.

Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 114 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (např. 2), takže 114:2 = 57.
V tomto případě tedy při ujímání spleteme hladce dohromady každé 56. a 57. oko.
Pokud přidáváme, pak nahodíme za každým zhruba 57. okem; v následující kruhové řadě/řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Čepice: viz schémata A.1 a A.2.
Nákrčník: viz schémata A.3 a A.4.
Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme červenou přízí 114-123 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace). Ve výši 2 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 2-3 oka – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 112-120 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3,5 a pleteme vzor A.1 (= 28-30 sekvencí vzoru po 4 okách). V poslední kruhové řadě vzoru A.1 přidáme rovnoměrně 2-0 oka = 114-120 ok. Pokračujeme vzorem A.2 (= 19-20 sekvencí vzoru po 6 okách). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) měří díl asi 7 cm. Pleteme lícovým žerzejem, světle šedou přízí. Ve výši 18-20 cm ujmeme rovnoměrně 2-0 oka = 112-120 ok. Do pleteniny vložíme 8 značek, vždy po 14-15 okách. V následující kruhové řadě ujmeme za každou značkou 1 oko – ujímáme spletením 2 ok hladce (= ujmeme 8 ok). Takto ujímáme v každé 2. kruhové řadě, celkem 9x = 40-48 ok. V další kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = 20-24 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice je vysoká asi 27-29 cm.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Po dokončení horní části rozdělíme pleteninu na bocích a dokončíme přední a zadní díl v řadách odděleně.
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme světle šedou přízí 111-117-126 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace). Ve výši 3 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 7-5-6 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 104-112-120 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme vzor A.3 (= 26-28-30 sekvencí vzoru po 4 okách). V poslední kruhové řadě vzoru A.3 přidáme rovnoměrně 4-2-0 oka = 108-114-120 ok. Pokračujeme vzorem A.4 (= 18-19-20 sekvencí vzoru po 6 okách). Po dokončení celé sekvence vzoru A.4 (na výšku) dokončíme nákrčník světle šedou přízí. Ve výši 10-11-12 cm si označíme začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 54.-57.-60. oko (= boky). Nyní upleteme nad 8 oky na každém boku 3 VROUBKY – viz výše (značka leží vždy uprostřed těchto 8 ok – ostatní oka v kruhové řadě pleteme lícovým žerzejem). Když máme na každém boku upletené 3 vroubky, rozdělíme pleteninu u značek na přední a zadní díl a ty dokončíme odděleně v řadách.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

ZADNÍ DÍL:
= 54-57-60 ok. Pleteme v řadách lícovým žerzejem se 4 krajními oky na každé straně VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Ve výši 12-13-14 cm od rozdělení upleteme 1 rubovou řadu obrace a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 12 ok – platí pro všechny velikosti (4 krajní oka na každé straně dílu pleteme dál vroubkovým vzorem – nad těmito krajními oky nebudeme přidávat) = 66-69-72 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a následující (lícovou) řadu pleteme takto: 4 krajní oka vroubkovým vzorem, *1 oko hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 5 ok v řadě, 1 oko upleteme hladce a 4 krajní oka vroubkovým vzorem (nahození z předchozí řady pleteme za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky). Tímto pružným vzorem upleteme 3 cm výšky. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme (tj. vroubková oka uzavřeme vroubkovým vzorem, hladká hladce, obrácená obrace); abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, tak během uzavírání 1x nahodíme za každým 6. okem – nahození hned uzavřeme jako běžné oko.
Nákrčník měří asi 26-28-30 cm.

PŘEDNÍ DÍL:
= 54-57-60 ok. Pleteme stejně jako zadní díl.

Schéma

= červená
= světlá šedá
= smetanová
= kruhová řada s ujímáním/přidáváním - viz popis v návodu!

Komentáře (0)

K tomuto návodu zatím nejsou komentáře. Přidejte ten svůj!

Přidejte komentář k návodu DROPS 185-7