DROPS / 185 / 7

Narvik Set by DROPS Design

Souprava: pánská čepice – kulich s norským vzorem a nákrčník pletené z příze DROPS Merino Extra Fine.

DROPS Design: model č. me-125
Skupina přízí: B
-----------------------------------------------------------
Na celou soupravu je potřeba asi 200 g světle šedé (č. 05), 100 g smetanové (č. 01) a 50 g červené (č. 11) příze DROPS Merino Extra Fine (platí pro obě velikosti).
-----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M - L/XL
Obvod hlavy: asi 57/59 - 59/61 cm
Materiál:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
po 50 g od každé z následujících barev – platí pro obě velikosti:
barva č. 05, světlá šedá
barva č. 01, smetanová
barva č. 11, červená

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.3,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.3 – na lem.
-----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost: S/M - M/L - L/XL
Rozměry: Obvod horního okraje: 50-53-57 cm. Výška: 26-28-30 cm.
Materiál:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100 g pro všechny velikosti, barva č. 05, světlá šedá
50 g pro všechny velikosti, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.3 – na lem.

-----------------------------------------------------------

Vyrobili jste si tento nebo nějaký jiný z našich modelů? Přidejte ke svým fotkám na sociálních sítích tag #dropsdesign - díky tomu je uvidíme i my!

Komentáře (2)

Přízi na tento model můžete mít už za 672Kč. Více zde.

Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 114 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (např. 2), takže 114:2 = 57.
V tomto případě tedy při ujímání spleteme hladce dohromady každé 56. a 57. oko.
Pokud přidáváme, pak nahodíme za každým zhruba 57. okem; v následující kruhové řadě/řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Čepice: viz schémata A.1 a A.2.
Nákrčník: viz schémata A.3 a A.4.
Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme červenou přízí 114-123 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace). Ve výši 2 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 2-3 oka – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 112-120 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3,5 a pleteme vzor A.1 (= 28-30 sekvencí vzoru po 4 okách). V poslední kruhové řadě vzoru A.1 přidáme rovnoměrně 2-0 oka = 114-120 ok. Pokračujeme vzorem A.2 (= 19-20 sekvencí vzoru po 6 okách). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) měří díl asi 7 cm. Pleteme lícovým žerzejem, světle šedou přízí. Ve výši 18-20 cm ujmeme rovnoměrně 2-0 oka = 112-120 ok. Do pleteniny vložíme 8 značek, vždy po 14-15 okách. V následující kruhové řadě ujmeme za každou značkou 1 oko – ujímáme spletením 2 ok hladce (= ujmeme 8 ok). Takto ujímáme v každé 2. kruhové řadě, celkem 9x = 40-48 ok. V další kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = 20-24 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice je vysoká asi 27-29 cm.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Po dokončení horní části rozdělíme pleteninu na bocích a dokončíme přední a zadní díl v řadách odděleně.
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme světle šedou přízí 111-117-126 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace). Ve výši 3 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 7-5-6 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 104-112-120 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme vzor A.3 (= 26-28-30 sekvencí vzoru po 4 okách). V poslední kruhové řadě vzoru A.3 přidáme rovnoměrně 4-2-0 oka = 108-114-120 ok. Pokračujeme vzorem A.4 (= 18-19-20 sekvencí vzoru po 6 okách). Po dokončení celé sekvence vzoru A.4 (na výšku) dokončíme nákrčník světle šedou přízí. Ve výši 10-11-12 cm si označíme začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 54.-57.-60. oko (= boky). Nyní upleteme nad 8 oky na každém boku 3 VROUBKY – viz výše (značka leží vždy uprostřed těchto 8 ok – ostatní oka v kruhové řadě pleteme lícovým žerzejem). Když máme na každém boku upletené 3 vroubky, rozdělíme pleteninu u značek na přední a zadní díl a ty dokončíme odděleně v řadách.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

ZADNÍ DÍL:
= 54-57-60 ok. Pleteme v řadách lícovým žerzejem se 4 krajními oky na každé straně VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Ve výši 12-13-14 cm od rozdělení upleteme 1 rubovou řadu obrace a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 12 ok – platí pro všechny velikosti (4 krajní oka na každé straně dílu pleteme dál vroubkovým vzorem – nad těmito krajními oky nebudeme přidávat) = 66-69-72 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a následující (lícovou) řadu pleteme takto: 4 krajní oka vroubkovým vzorem, *1 oko hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 5 ok v řadě, 1 oko upleteme hladce a 4 krajní oka vroubkovým vzorem (nahození z předchozí řady pleteme za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky). Tímto pružným vzorem upleteme 3 cm výšky. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme (tj. vroubková oka uzavřeme vroubkovým vzorem, hladká hladce, obrácená obrace); abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, tak během uzavírání 1x nahodíme za každým 6. okem – nahození hned uzavřeme jako běžné oko.
Nákrčník měří asi 26-28-30 cm.

PŘEDNÍ DÍL:
= 54-57-60 ok. Pleteme stejně jako zadní díl.

Schéma

= červená
= světlá šedá
= smetanová
= kruhová řada s ujímáním/přidáváním - viz popis v návodu!

Komentáře (2)

Emelie 16.09.2018 - 21:35:

Stämmer verkligen garnåtgången till mössan? Stickar den större storleken och garnet är nu slut precis när jag ska börja göra minskningarna (arb mäter 20 cm). Står att det ska gå åt 50 g till mössan och 100 till halsvärmaren men 200g om man stickar båda - hur går det ihop?

DROPS Design 17.09.2018 kl. 11:28:

Hei Emelie. Her ser det ut som det har skjedd en glipp. Det skal være 100 g grå til luen. Dette har nå blitt rettet i oppskriften, takk for beskjed og god fornøyelse.

Petra Nyman 29.07.2018 - 09:37:

Hej! Det är ett fel i beskrivningen för halsvärmaren. Diagram A2 hör väl till mössan, A4 hör till halsvärmaren?

Přidejte komentář k návodu DROPS 185-7