DROPS Extra / 0-1384

Breakfast Cupcakes by DROPS Design

Hæklede bordskånere med kop og cupcake. Arbejdet er hæklet i DROPS Paris

DROPS Design: Model w-671
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
En bordskåner vejer ca 15 g.
-----------------------------------------------------------

KOP:
Mål: Højde: ca 11 cm. Bredde: ca 14 cm.
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio (tilhører Garngruppe C)
50 g farve 17, naturhvid
50 g farve 44, brun
50 g farve 38, koral
50 g farve 07, lyng

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 4,5 – eller den nål du skal bruge for at få 17 stangmasker på 10 cm i bredden.
-----------------------------------------------------------

CUPCAKE:
Mål: Højde: ca 12 cm. Bredde: ca 11 cm.
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio (tilhører Garngruppe C)
50 g farve 26, mørk beige
50 g farve 12, rød
50 g farve 20, lys rosa
50 g farve 14, stærk gul
50 g farve 06, stærk rosa

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 4,5 – eller den nål du skal bruge for at få 17 stangmasker på 10 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 80.55kr. Læs mere.

Kop: Se diagram A.1.
Cupcake: Se diagram A.2.

FARVER-1 (gælder cupcake):
START + 1.OMGANG: Lys rosa
1.FARVESKIFT: Stærk rosa
2.FARVESKIFT: Mørk beige

FARVER-2 (gælder cupcake):
START + 1.OMGANG: Stærk rosa
1.FARVESKIFT: Stærk gul
2.FARVESKIFT: Mørk beige

FARVER-3 (gælder cupcake):
START + 1.OMGANG: Rød
1.FARVESKIFT: Lys rosa
2.FARVESKIFT: Mørk beige
----------------------------------------------------------

KOP:
Arbejdet hækles frem og tilbage fra bunden og op til kanten af koppen, derefter hækles hanken og til sidst hækles kanten på koppen og skummet.

Start med nål 4,5 og koral eller lyng og hækl mønster frem og tilbage efter diagram A.1. Der skiftes til brun ved første stjerne, dvs efter hanken er hæklet færdig. Der skiftes til naturhvid ved næste stjerne, dvs efter en række med brun. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når A.1 er færdig måler koppen ca 11 cm i højden og 14 cm i bredden (med hank). Klip og hæft tråden.
----------------------------------------------------------

CUPCAKE:
Arbejdet starter med bæret som hækles rundt, derefter hækles der videre frem og tilbage til bunden.

Start på nål 4,5 og hækl mønster rundt, derefter frem og tilbage efter diagram A.2 - læs FARVER over. Der skiftes farve ved første stjerne (dvs efter første omgang). Videre hækles der frem og tilbage og der skiftes farve ved næste stjerne. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når A.1 er færdig måler cupcaken ca 12 cm i højden (med bær) og 11 cm i bredden. Klip og hæft tråden.

= halvstangmaske i masken
= stangmasker om luftmaskeringen
= stangmasker i masken
= 2 STANGMASKER HÆKLET SAMMEN: Hækl 1 stangmaske i hver af de næste 2 masker, men vent med sidste omslag og gennemtræk på begge disse stangmasker, slå om og træk omslaget gennem alle 3 løkker på nålen
= 2 stangmasker i samme maske
= 3 stangmasker i samme maske
= 4 stangmasker i samme maske
= 5 stangmasker i samme maske
= 4 luftmasker, sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske – se punkt på cirkel, omgangen starter og slutter her
= sy luftmaskerækken fast med 1 fastmaske om yderste fastmaske på 4.række, vend og hækl i denne fastmaske
= klip tråden, skift farve
= start her

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Extra 0-1384) for mål og udregninger.

Stephanie Taylor 09.08.2019 - 15:16:

PLEASE! Written patterns to, I do not like just diagrams.

DROPS Design 12.08.2019 kl. 09:37:

Dear Mrs Taylor, we only have diagrams to this pattern - find here how to read diagrams - but there are videos showing how to crochet these coasters that could help you to read diagrams. Happy crocheting!

Hatice 28.06.2019 - 20:32:

Dem är jätte fina

Lia 09.03.2019 - 16:50:

Bedankt voor het gratis patroon! Was super leuk om te maken, en snel klaar. Ziet er leuk uit als geheel.

Jane 26.11.2018 - 14:27:

Amei o padrão e o video, lindo trabalho . Obrigada

Mel 28.05.2018 - 20:32:

What a lovely pattern, and so easy!! I made some of these cupcakes in a DK weight wool and strung them together to make bunting. It looks really cute!!

Anneke 07.12.2017 - 19:56:

Wat zijn ze leuk ! 😀 snel en makkelijk

Adrian 14.09.2017 - 18:52:

On your coaster video how do you hide your loose thread after you finish? Also, are there written instructions on coasters ? Thank You

DROPS Design 15.09.2017 kl. 08:41:

Dear Adrian, this video shows how to weave in tails in cotton yarn - you can also crochet around loose threads as shown in this video. Happy crocheting!

DROPS Design 30.08.2017 - 08:54:

There are now videos showing how to make these both coasters. Happy crocheting!

Stephanie 29.08.2017 - 05:20:

Can you please send the written pattern for 0-1384, 1385,1386,1383. I really want to make these but I have a hard time with diagrams.

DROPS Design 29.08.2017 kl. 08:42:

Dear Stephanie, there are only diagrams to these patterns. You can have a look on our videos to see how to read diagrams, just above diagrams you will find the symbols used in diagrams with the sts they are matching. Read diagrams from the bottom corner on the right side towards the left when working in the round or from RS and from the left towards the right from WS. For any further assistance you are welcome to contact your DROPS store. Happy crocheting!

Diane Malfitana 24.08.2017 - 16:17:

PLEASE!!! WRITTEN PATTERNS TOO!!!! I HATE DIAGRAMS!!!! PLEASE PLEASE PLEASE!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1384

Breakfast Cupcakes coasters

@anjahjort80, Denmark

Breakfast Cupcakes

Une fille à frange, France