DROPS / 178 / 43

Orange Dream Cardigan by DROPS Design

Raglánový kabátek do A s ¾ rukávem a ažurovým sedlem pletený shora dolů z příze DROPS Safran. Velikost: S-XXXL

DROPS design: model č. e-251
Skupina přízí A
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL – XXXL

Materiál:
DROPS SAFRAN firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
400-450-500-550-600-650 g, barva č.28, oranžová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku x 10 cm na výšku.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.2,5 – na lemy.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Vypouklý (bílý) č.521: 6-6-6-7-7-7 ks.
----------------------------------------------------------

od 43.00 Kč /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 43.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 344Kč. Více zde.

Návod

VROUBKOVÝ VZOR:
V řadách: pleteme stále hladce, lícové i rubové řady. 1 vroubek = 2 řady hladce.
V kruhových řadách: pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Začínáme lícovou řadou: upleteme prvních 67-67-67-77-77-77 ok, vložíme značku (= střed zadního dílu), upleteme dalších 7-7-7-8-8-8 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme 14-14-14-16-16-16 ok, práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme 21-21-21-24-24-24 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme 28-28-28-32-32-32 ok. Takto pleteme zkrácené řady, po každém otočení práce upleteme vždy o 7-7-7-8-8-8 ok více, a to až do chvíle, kdy upleteme prostředních 70-70-70-80-80-80 ok; pak dopleteme zbytek řady.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, odečteme od celkového počtu ok v řadě (tj. 114 ok) oka obou lég (tj. 10 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme přidat (např. 20), takže 114-10 = 104:20 = 5,2. V tomto případě tedy přidáváme oko za každým zhruba 5. okem. Přidáváme nahozením mimo obě légy a v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky):
Přidáváme vždy v lícových řadách.
Pleteme po poslední 2 oka před vzorem A.1, 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce, vzor A.1 (značka leží uprostřed vzoru A.1), 2 oka hladce, 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schéma A.1; zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Pro raglánové zkosení přidáváme ve všech místech, kde se stýkají rukávy s trupem. Přidáváme vždy v lícových řadách a přidaná oka pleteme lícovým žerzejem do doby, než zapadnou do vzoru.
Takto PŘIDÁME 2 OKA na obou stranách označeného oka:
Začínáme před označeným okem: nabereme nit před okem a upleteme ji za zadní „nit“ (tj. tak aby se smyčka překřížila), 1x nahodíme, 1 oko upleteme hladce (= označené oko), 1x nahodíme, nabereme nit před dalším okem a upleteme ji za zadní „nit“ (= přidali jsme 4 oka). V následující řadě pleteme nahození obrace – v pletenině vzniknou ozdobné dírky.

Takto PŘIDÁME 1 OKO na obou stranách označeného oka:
Začínáme před označeným okem: 1x nahodíme, 1 oko upleteme hladce (= označené oko), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě pleteme nahození obrace – v pletenině vzniknou ozdobné dírky.
TIP:
Když přidáváme pro raglánové zkosení v každé 4. řadě, bude rozestup mezi dírkami o trochu větší než když přidáváme v každé 2. řadě. Abychom tomu zabránili, vyplétáme dírky v každé 2. řadě (tj. v každé lícové), i bez přidávání, takto:
Začínáme 2 oka před označeným okem: 2 oka spleteme hladce, 1x nahodíme, 1 oko upleteme hladce (= označené oko), 1x nahodíme, 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
V následující řadě pleteme nahození obrace – v pletenině vzniknou ozdobné dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ (podpaží):
Začínáme 2 oka před vzorem A.1: 2 oka spleteme hladce, vzor A.1 (= 5 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
První knoflíkovou dírku vypleteme v 1. lícové řadě za vroubkovým lemem průkrčníku, každou z dalších 5-5-5-6-6-6 dírek pak vyplétáme s odstupem asi 8 cm.
Knoflíkové dírky vyplétáme v léze pravého předního dílu, takto: pleteme po poslední 3 oka na jehlici (nahlíženo z lícové strany), 1x nahodíme, 2 oka spleteme hladce, 1 oko upleteme hladce. V následující řadě pleteme nahození hladce – v pletenině vzniknou dírky.
----------------------------------------------------------

KABÁTEK:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici od předního okraje jedné légy k okraji druhé, a to shora dolů. Rukávy upleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme přízí Safran 114-114-114-134-134-134 ok (včetně 5 ok légy na každé straně) a upleteme 3 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak pleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 20 ok - TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 134-134-134-154-154-154 ok. Upleteme 1 rubovou řadu hladce, 5 ok légy na každé straně pleteme stále vroubkovým vzorem.
Aby kabátek lépe seděl, vypracujeme ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku – viz výše. Po jeho dokončení převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3. Upleteme 2 řady lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně – pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše.
Do pleteniny vložíme 4 značky (oka nepleteme, pouze vkládáme značky): 1. značkou označíme 26.-26.-26.-31.-31.-31. oko v řadě, 2. značkou označíme 47.-47.-47.-52.-52.-52. oko, 3. značkou označíme 88.-88.-88.-103.-103.-103. oko a poslední 4. značkou označíme 109.-109.-109.-124.-124.-124. oko v řadě. Nyní máme mezi značkami 25-25-25-30-30-30 ok pro každý přední díl, 40-40-40-50-50-50 ok pro zadní díl a po 20 okách pro každý rukáv.
Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, 20-20-20-25-25-25 ok vzorem A.1 (= 4-4-4-5-5-5 sekvencí vzoru po 5 okách), pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ přidáme 2 oka na každé straně označeného oka – viz výše, 20 ok rukávu upleteme vzorem A.1 (= 4 sekvence vzoru po 5 okách), přidáme 2 oka na obou stranách označeného oka, následujících 40-40-40-50-50-50 ok zadního dílu upleteme vzorem A.1 (= 8-8-8-10-10-10 sekvencí vzoru po 5 okách), opět přidáme 2 oka na obou stranách označeného oka, 20 ok rukávu upleteme vzorem A.1, přidáme 2 oka na obou stranách označeného oka, 20-20-20-25-25-25 ok (= přední díl) upleteme vzorem A.1 a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem.
Pokračujeme v pletení vzoru a přidávání pro raglán, takto:
na obou stranách každého označeného oka přidáme 2 oka, a to celkem 6-6-6-8-8-10x v každé 2. řadě (tj. v každé lícové, první přidání už máme hotové), pak přidáváme 1 oko na obou stranách každého označeného oka, a to celkem 8-8-8-9-9-10x v každé 2. řadě.
Když máme přidáno celkem 14-14-14-17-17-20x, máme v řadě celkem 294-294-294-354-354-394 ok a díl měří asi 10-10-10-12-12-14 cm (od počátečního nahození – měřeno podél légy). Pleteme lícovým žerzejem v řadách nad všemi oky, 5 ok légy na každé straně pleteme stále vroubkovým vzorem; a SOUČASNĚ dál přidáváme pro raglán; navíc přidáme 1 oko na obou stranách označených ok a toto přidávání opakujeme v každé 2. řadě celkem 0-7-12-4-13-12x, pak v každé 4. řadě (tj. v každé 2. lícové) celkem 6-4-3-7-4-5x – viz TIP. Po dokončení posledního raglánového přidání máme v řadě 342-382-414-442-490-530 ok a díl měří asi 17-19-21-23-25-27 cm (od počátečního nahození – měřeno uprostřed předního dílu).
Následující rubovou řadu pleteme takto: prvních 52-57-61-67-73-78 ok upleteme jako dříve (= pravý přední díl), následujících 72-82-90-92-104-114 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 7-7-9-9-13-15 nových ok (= podpaží), dalších 94-104-112-124-136-146 ok upleteme jako dříve (= zadní díl), následujících 72-82-90-92-104-114 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 7-7-9-9-13-15 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 52-57-61-67-73-78 ok. Trup a rukávy pak dopleteme odděleně. Z pleteniny teď odstraníme značky. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 212-232-252-276-308-332 ok. Označíme si prostřední z 7-7-9-9-13-15 nově nahozených ok v podpaží; značku během práce snímáme vždy do aktuálně pletené řady. Pokračujeme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. Navíc pleteme nad prostředními 5 oky na každém boku vzor A.1 (označené oko leží uprostřed sekvence vzoru A.1). Ve výši 3 cm přidáme na každém boku 2 oka – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (= přidáme 4 oka). Toto přidávání opakujeme vždy po 6-6-6-5-5-4 cm výšky, celkem 5-5-5-6-6-7x = 232-252-272-300-332-360 ok. Ve výši 32 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.2,5. Upleteme 3 vroubky nad všemi a pleteninu převedeme zpět na kruhovou jehlici č. 3. Poté všechna oka v lícové řadě hladce uzavřeme.
Svetr měří asi 56-58-60-62-64-66 cm od ramene k dolnímu okraji.

RUKÁV:
Odložených 72-82-90-92-104-114 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č. 3 a navíc k nim v podpaží nabereme po 1 oku z každého z 7-7-9-9-13-15 nově nahozených ok = na jehlici máme 79-89-99-101-117-129 ok. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem, jen nad prostředními 5 oky v podpaží pleteme vzor A.1. Ve výši 3 cm (platí pro všechny velikosti) ujmeme uprostřed podpaží 2 oka - viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujmeme celkem 9-13-17-17-23-28x: pro velikost S ujímáme v každé 10. kruhové řadě, pro velikost M ujímáme v každé 6. kruhové řadě, pro velikost L a XL ujímáme v každé 4. kruhové řadě, pro velikost XXL ujmeme 4x v každé kruhové řadě a potom 19x v každé 3. kruhové řadě, pro velikost XXXL ujmeme 8x v každé kruhové řadě a potom 20. v každé 2. kruhové řadě = 61-63-65-67-71-73 ok. Když je rukáv vysoký 33-32-31-28-27-26 cm, převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č. 2,5 a upleteme v kruhových řadách 3 vroubky. Poté převedeme pleteninu zpět na ponožkové jehlice č.3 a všechna oka hladce uzavřeme. Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 178-43) .

Komentáře / Otázky (6)

Anna 27.08.2018 - 10:59:

Buongiorno,ho un bubbio i punti aumentati ai lati del segnapunti come faccio a farli entrare nel motivo? Grazie per la risposta!

DROPS Design 27.08.2018 kl. 18:32:

Buongiorno Anna. Lavora le maglia aumentate inizialmente a maglia rasata. Quando ha aumentato sufficienti maglie per lavorare il motivo, lavora le maglie come indicato nel diagramma, assicurandosi che il motivo prosegua correttamente . Buon lavoro!

Krista De Backer 04.06.2018 - 19:46:

Bij de meerderingen van de raglan: hoe brei je die juist volgens patroon? Bij de eerste meerdering zijn er 2 steken aan iedere kant: hoe in patroon breien? Bij de tweede meerdering zij er 4 steken aan iedere kant: hoe in patroon breien. Bij de derde meerdering zijn er 6 steken aan iedere kant: dan is er 1 steek te veel volgens patroon.

DROPS Design 08.06.2018 kl. 12:55:

Dag Krista, De gemeerderde steken brei je steeds in tricotsteek totdat er genoeg gemeerderd zijn om in patroon te breien. De steken die je te veel hebt, waardoor je niet in het patroontje kan breien, brei je dus in tricotsteek.

Wendy Koelemij 31.05.2018 - 17:43:

Hallo! U heeft mijn vraag niet goed begrepen; ik heb er 134. Maar in het patroon staat dat ik tussen de markeerdraden 2x 25+ 2x20+ 40 steken= 130 steken moet hebben. Ik heb er dan 4 teveel, toch?

DROPS Design 03.06.2018 kl. 19:58:

Dag Wendy, Aha, nu snap ik wat je bedoelt. Bij het plaatsen van de markeerdraden, plaats je deze in de steken en niet tussen 2 steken. Dus de 4 steken waar elk een markeerdraad in zit komen nog bij deze 130 steken op, waardoor je op 134 komt.

Wendy 29.05.2018 - 22:35:

Hallo! Ik brei dit vest in mt L. Na de verhoging heb ik 134 steken op de naald. Klopt dat? Toch zie ik dat ik na plaatsen van de markeerdraden 130 steken over moet hebben .2x 25 voorpand, 40 achterpand. 2x 20 mouwen. Waar zijn de 4 steken geminderd?

DROPS Design 31.05.2018 kl. 16:23:

Hallo Wendy, Voordat je begint met de verhoging heb je 134 steken op de naald en als je de verhoging (= verkorte toeren) hebt gebreid, moet je nog steeds 134 steken op de naald hebben. Misschien moet je even goed kijken of je tijdens het breien van de verhoging niet per ongeluk steken hebt geminderd.

Heidi 17.04.2018 - 15:05:

Gemäß Anleitung sollen für die Ärmel die stillgelegten Maschen auf Nadelspiel 2,5 gelegt bzw. gestrickt werden. Richtig wäre Nadelspiel 3. Erst der Abschluss soll in Krausrippen mit Nadelspiel 2,5 gestrickt werden.

DROPS Design 17.04.2018 kl. 15:58:

Liebe Heidi, danke für den Hinweis, Anleitung wird korrigiert. Viel Spaß beim stricken!

Claudie 15.10.2017 - 16:04:

Je n'arrive pas à effectuer les 2 augmentations de chaque côté du raglan, malgré plusieurs tentatives existe-il une vidéo pour cette technique, car toutes les vidéos que je trouve ne parle que d'une augmentation de chaque côté merci

DROPS Design 16.10.2017 kl. 09:51:

Bonjour Claudie, pour augmenter en relevant le fil, vous trouverez cette vidéo et pour augmenter avec 1 jeté, c'est celle-ci. Quand on augmente 2 m avant/après chaque marqueur, on va augmenter 16 m par rang. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS 178-43