DROPS / 175 / 27

Hawaiian Breeze by DROPS Design

Hæklet top med hulmønster og frynser i DROPS Muskat. Størrelse S - XXXL.

DROPS Design: Model r-712
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
300-350-350-400-450-500 g nr 08, naturhvid

DROPS HÆKLENÅL nr 4 – eller den nål du skal bruge for at få 18 stangmasker og 9 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 77.7kr. Læs mere.
HÆKLEINFO:
I starten af hver række med stangmasker i A.1 og A.3 hækles der 5 luftmasker til at vende med. Disse 5 luftmasker erstatter ikke første stangmaske.
Når der hækles rundt erstattes første stangmaske med 3 luftmasker, afslut omgangen med 1 kædemaske i 3.luftmaske på begyndelsen af omgangen.

Tag ud ved at hækle 2 stangmasker i 1 stangmaske.
----------------------------------------------------------

TOP:
Toppen hækles ovenfra og ned. Først hækles forstykket og bagstykket frem og tilbage hver for sig, derefter hækles der rundt over begge dele.

FORSTYKKE:
Hækl 42-44-44-47-47-49 løse luftmasker på nål 4 med Muskat. Vend og hækl således: Hækl 1 fastmaske i anden luftmaske fra nålen (= 1 fastmaske + 1 luftmaske til at vende med), hækl 1 fastmaske i hver af de næste 0-2-2-0-0-2 luftmasker, * spring over 1 luftmaske, hækl 1 fastmaske i hver af de næste 4 luftmasker *, gentag fra *-* 7-7-7-8-8-8 gange til = 33-35-35-37-37-39 fastmasker. Vend og hækl mønster således: Start på 2.række. Hækl A.1 over de første 5 fastmasker, A.2 over de næste 24-26-26-28-28-30 fastmasker, A.3 over de resterende 4 fastmasker - læs HÆKLEINFO!! HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når diagram A.1 til A.3 er hæklet færdig i højden fortsættes der med stangmasker og udtagninger på samme måde til der er hæklet totalt 11-12-13-14-15-16 rækker med udtagninger (der tages 3 stangmasker ud på hver række). Der er nu 66-71-74-79-82-87 stangmasker på rækken. Læg arbejdet til side.

BAGSTYKKE:
Hækle på samme måde som forstykket.

RYG & FORSTYKKE:
Nu hækles de to dele sammen således: Vend og hækl 1 stangmaske i hver af de 66-71-74-79-82-87 stangmasker fra bagstykket, hækl 6-12-12-16-24-30 luftmasker, hækl 1 stangmaske i hver af de 66-71-74-79-82-87 stangmasker fra forstykket, hækl 6-12-12-16-24-30 luftmasker og afslut med 1 kædemaske i 3.luftmaske i begyndelsen af omgangen. Videre hækles arbejdet rundt, fortsæt med 1 stangmaske i hver stangmaske/luftmaske = 144-166-172-190-212-234 stangmasker. Når der hækles rundt, vendes arbejdet efter hver omgang så hver 2. omgang hækles fra retsiden og hver 2. fra vrangen. Dette er for at strukturen skal blive ens på hele toppen. Sæt 1 mærketråd i hver side, midt i de nye 6-12-12-16-24-30 luftmasker. ARB MÅLES VIDERE HERFRA! Når arbejdet måler 4 cm tages der 1 stangmaske ud på hver side af hver mærketråd – læs UDTAGNINGSTIPS! Tag ud på hver 3.-3.-3.-3.-4.-4.cm totalt 4 gange = 160-182-188-206-228-250 stangmasker. Når arbejdet måler 14-15-15-16-17-18 cm hækles der 1 omgang hvor der tages 3-5-5-5-1-3 stangmasker ud jævnt fordelt = 163-187-193-211-229-253 stangmasker, derefter hækles der således: Hækl A.4 over den første stangmaske på omgangen, derefter gentages A.5 over de resterende stangmasker. A.4 viser begyndelsen og slutningen af omgangen. Vend ikke, omgangene hækles nu fra retsiden! Klip og hæft tråden når A.4 og A.5 er hæklet 1 gang i højden. Arbejdet måler ca 40-42-44-46-48-50 cm totalt.

SNOR:
Hækl 2 løse snore således: Hækl luftmasker med Muskat på nål 4 til du har en snor som måler 100 cm, vend og hækl 1 kædemaske i hver luftmaske, men sørg for at kædemaskerne ikke bliver hæklet strammere end luftmaskerne. Klip og hæft trådene. Hækl 1 snor til på samme måde.

Træk snoren gennem den ene side på forstykket, mellem anden og tredje stangmaske fra kanten i den første række med stangmasker. Træk snoren gennem den ene side på bagstykket på samme måde og bind en knude på skulderen. Gentag på den anden siden af toppen.

FRYNSER:
Klip 4 tråde á 20 cm. Læg dem dobbelt, træk løkken ind mellem 2 stangmasker fra retsiden nederst på ryg- og forstykke. Træk derefter tråd enderne gennem løkken og stram forsigtig. Sæt frynser i med ca 2 cm mellemrum nederst på toppen.

Diagram

= 1 stangmaske i stangmasken/fastmasken
= 1 stangmaske om luftmasken/luftmaske-buen
= 5 luftmasker - læs HÆKLEINFO!
= 1 luftmaske
= 1 fastmaske i masken
= denne række er allerede hæklet
= 1 fastmaske om luftmasken

Laura 02.08.2018 - 08:31:

Liebes Drops-Team, die Anleitung ist toll, aber ich hänge beim Rumpfteil mit den Zunahmen. Ich nehme an beiden Markierungen jeweils 4cm vorher und nachher einmal zu. Und dann? Alle 3cm über die ganze Breite? Was bedeutet insgesamt 4 mal? 4 Runden lang so zunehmen oder 4 mal alle 3 cm? Ich freue mich über eine Antwort Liebe Grüße

DROPS Design 02.08.2018 kl. 09:31:

Liebe Laura, nach 4 cm nehmen Sie 4 Maschen zu (= 1 M auf beiden Seite der Markierungen), dann *3-4 cm (siehe Größe) häkeln, bei der nächsten Runde noch mal 4 Maschen wie zuvor zunehmen (= 1 M auf beiden Seiten der Markierungen)*, und von *-* noch 2 Mal häkeln = Sie haben jetzt 4 Mal 4 Maschen zugenommen. Viel Spaß beim häkeln!

Audrey 25.06.2018 - 17:24:

Bonsoir J aimerai me lancer mais j'ai déjà du mal au début..... Il faut 42ml ca c pour mon S Après je fait 7 fois Sauter une maille et 4 ms? Merci

DROPS Design 26.06.2018 kl. 08:53:

Bonjour Audrey, en taille S montez 42 ml, puis crochetez ainsi: 1 ml dans la 2ème ml à partir du crochet, (sautez 1 ml, 1 ms dans chacune des 4 ml suivantes), répétez de (à) encore 7 fois (= 8 fois au total) = vous avez 33 ms à la f in du 1er rang. Bon crochet!

Sheily 13.06.2018 - 23:29:

When piece measures 4 cm / 1½, increase 1 double crochet on each side of each marker thread - READ INCREASE TIP. Increase every 3-3-3-3-4-4 cm / 1-1-1-1½1½ 4 times in total = 160-182-188-206-228-250 double crochets. Piece now measures 14-15-15-16-17-18 cm / 5½-6-6-6 1/4-6 3/4-7 work 1 round while increasing 3-5-5-5-1-3 double crochets evenly = 163- I dont understand this part. How many stitches am i increasing into on each side of the marker? How many rows Am I increasing?

DROPS Design 14.06.2018 kl. 08:38:

Dear Sheily, there are 2 markers (= 1 marker on each side) and you increase 1 st on each side of both markers = you will increase a total of 4 sts per increase row x 4 times in total every 3rd-4 cm/1-1½" (see size) = a total of 16 sts will be increased when all increases have been done. Happy crocheting!

Sheily 13.06.2018 - 23:27:

When piece measures 4 cm / 1½, increase 1 double crochet on each side of each marker thread - READ INCREASE TIP. Increase every 3-3-3-3-4-4 cm / 1-1-1-1½1½ 4 times in total = 160-182-188-206-228-250 double crochets. Piece now measures 14-15-15-16-17-18 cm / 5½-6-6-6 1/4-6 3/4-7 work 1 round while increasing 3-5-5-5-1-3 double crochets evenly = 163- I dont understand this part. How many stitches am i increasing into on each side of the marker? How many rows Am I increasing?

Sheily 13.06.2018 - 06:25:

Hi, Im working on the body of the top. In the instructions where it states to increase. How many stitches am i increasing into on the opposite side of the marks?\r\nThank you.

DROPS Design 13.06.2018 kl. 08:21:

Dear Shelly, diagrams A.1 and A.3 are showing how to increase at the beg of row from RS (= in A.1) and end of row from RS (= in A.3) and how to increase at the beg of row from WS (= in A.3) and at the end of row from WS (= in A.1) , when the diagrams have been worked 1 time in height, continue increasing from RS and from WS as shown in diagram until you have worked the number of rows for your size. Happy crocheting!

Sheily 13.06.2018 - 06:22:

Hi, Im working on the body of the top. In the instructions where it states to increase. How many stitches am i increasing into on the opposite side of the marks?\r\nThank you.

Sheily 30.05.2018 - 21:09:

Hi. I just started crocheting this top, and I'm confused with the instructions. In the crochet info it states that in rows A.1 and A.3 the 5 chs does not replace the first dc. Am I suppose to dc in the top of the 3rd ch of the 5ch. or dc into the ch 5-sp. Then continue with 3 dc increases for every row?

DROPS Design 31.05.2018 kl. 08:08:

Dear Sheily, these 5 ch in A.1 and A.3 do not replace the first tr, so that at the end of row, work 2/3 dc in the last dc and not in the 5 chains - see also diagram. Happy crocheting!

Maria 14.05.2018 - 00:27:

Hola.he usado el mismo hilo y el mismo ganchillo.Intento hacer una talla s y he tenido que deshacernos porque con las explicaciones sale muy grande.¿Me podéis ayudar? No se que hacer..

DROPS Design 20.05.2018 kl. 19:29:

Hola Maria. El tamaño del ganchillo en todos los patrones es solo recomendable. Lo importante es hacer una muestra con el hilo que vas a trabajar y el ganchillo y comprobar que tu tensión coincide con la recomendada en el patrón, en este caso: 18 puntos altos x 9 filas = 10 cm de ancho y 10 cm en vertical. Si tu muestra mide igual puedes empezar a trabajar pero siempre manteniendo la misma tensión del tejido. Si la muestra no tiene las medidas recomendadas tienes cambiar el ganchillo a un tamaño más pequeño ( si la muestra es demasiado grande) o más grande ( si la muestra es muy pequeña).

Adélie 09.04.2018 - 15:42:

Bonjour je ne comprends pas comment enfiler les liens et l'incorporer à l'ouvrage. Merci beaucoup.

DROPS Design 09.04.2018 kl. 16:09:

Bonjour Adélie, enfilez une des extrémités du lien dans le devant et l'autre extrémité dans le dos, serrez et nouez au niveau de l'épaule à la hauteur souhaitée. Bon assemblage!

Fanny 04.04.2018 - 16:40:

Buenas tardes... no entiendo los puntos de aumento... Talla L. 44 cad. que se convierten en 35. ok. Empiezo con los aumentos del esquema (4 vueltas x 2 aum. a cada lado) 35 + 16=51p.altos. Hasta ahí perfecto. Despúes 13 vueltas con 3 aumentos en cada vuelta (13x3=39) 51+39=90 ???? según las instrucciones debería tener 74 puntos !!!! Necesito ayuda. Gracias por vuestra página

DROPS Design 04.04.2018 kl. 23:14:

Hola Fanny. En cada fila aumentamos 3 puntos altos. Los 5 puntos de cadeneta no cuentan como puntos altos (lee INFORMACIÓN PARA LA REALIZACIÓN DEL TRABAJO). Hay que trabajar un TOTAL de 13 filas con aumentos , no las filas del diagrama + 13, es decir 13x3 = 39 puntos aumentados + 35 puntos de la primera fila = 74 puntos

Kommentere opskrift DROPS 175-27