DROPS / 65 / 3

DROPS 65-3 by DROPS Design

Kort DROPS cape i Vienna.

DROPS design: Modell nr O-208
--------------------------------------------------------
S/M - M/L
Lengde bak: 40 - 45 cm.
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
100-100 gr f.nr 43, lys brun

DROPS Pinne 15 og Heklenål nr 5

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: hullmønster, ponchoer,

Strikkefasthet: 6 m x 7 p på p 15 og glstrikk = 10 x 10 cm.
Rille: 1 rille = 2 p 1.p: Rett 2.p: Rett.

Mønster: Se diagram - M.1. Ett diagram = 1 rapport, mønsteret i diagrammet sees fra retten.

Kep: Legg opp 99-105 m på p 15 med dobbelt garn Vienna. Bytt til enkelt garn og strikk M.1, men den ytterste m i hver side mot midt foran strikkes i riller oppover. Husk på strikkefastheten! Etter Mønsteret strikkes det videre med glstrikk - samtidig felles det 12-13 m jevnt fordelt på 1.p = 87-92 m. Videre felles det: 13-14 m jevnt fordelt når arb måler ca 26-27 cm, 13-14 m jevnt fordelt når arb måler 31-33 cm, 14-15 m jevnt fordelt når arb måler 35-39 cm = 47-49 m på p. Nå strikkes det 2 riller over alle m før det felles løst av med dobbelt garn - samtidig som det felles av, felles det 8-8 m jevnt fordelt på p. Arb måler ca 40-45 cm. Hekle en rad med lange kjedem på nål nr 5 øverst langs avfellingskanten for å gjøre denne kraftigere.

Tvinnet snor: Klipp 4 tråder på ca 120 cm. Få hjelp av en venn til å holde i den ene enden av alle de 4 trådene. Tvinn trådene sammen til de gjør motstand, trekk den andre avfellings-masken i halsen på kepen inn på midten av tråden, brett tråden dobbelt og den vil tvinne seg, knyt en knute i enden. Tvinn 1 snor til og trekk denne gjennom den nest siste avfellings-masken i halsen.

= 1 kast, 1 m løs av p, 1 r, løft den løse m over 1 r
= 2 r sammen, 1 kast