DROPS / 176 / 23

To the Beach! by DROPS Design

Heklet veske/nett med hullmønster i 2 tråder DROPS Bomull-Lin.

Stikkord: hullmønster, vesker,
DROPS Design: Modell l-143
Garngruppe C + C eller E
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: 30 cm. Høyde: 39 cm.
Materialer:
DROPS BOMULL-LIN fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
200 g f.nr 02, natur
200 g f.nr 11, beige

DROPS HEKLENÅL NR 6 – eller den nålen du må bruke for å få 12 fastmasker med 2 tråder på 10 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 33.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 264kr. Les mer.

Instruksjoner

MØNSTER:
Se diagram A.1 og A.2. A.2 viser hvordan omgangene starter og avslutter.

HEKLEINFO:
Hver omgang med fastmasker starter med 1 luftmaske, avslutt med 1 kjedemaske i første luftmaske.
Hver omgang med staver starter med 3 luftmasker, avslutt med 1 kjedemaske i 3.luftmaske.

ØKETIPS:
Etter merke: Hekle 1 fastmaske i første fastmaske, 2 fastmasker i neste fastmaske.
Før merke: Hekle til det gjenstår 2 fastmasker før merket, hekle 2 fastmasker i første fastmaske, 1 fastmaske i neste fastmaske.
----------------------------------------------------------

VESKE:
Vesken hekles rundt fra bunnen og opp.
Hekle en luftmaskerad på 30 luftmasker på nål 6 med 2 tråder beige. Hekle 1 fastmaske i 2.luftmaske fra nåla, 1 fastmaske i hver av de neste 3 luftmaskene, * hopp over 1 luftmaske, 1 fastmaske i hver av de neste 4 luftmaskene *, gjenta fra *-* 4 ganger til = 24 fastmasker. Hekle videre rundt på motsatt side av luftmaskeraden - LES HEKLEINFO, hekle 1 fastmaske i hver luftmaske med fastmaske i (= 24 fastmasker), avslutt med 1 kjedemaske i første fastmaske på starten av omgangen = 48 fastmasker på omgangen. Sett 1 merke i første fastmaske, og 1 merke i 25.fastmaske.
Videre hekles det 6 omganger med 1 fastmaske i hver fastmaske SAMTIDIG som det økes 1 fastmaske på hver side av hvert merke (= 4 fastmasker økt hver omgang) - LES ØKETIPS og HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN! Når økningen er ferdig er det 72 fastmasker på siste omgang.
Neste omgang hekles det mønster rundt etter A.1 (= 12 rapporter i bredden) - A.2 viser hvordan omgangene starter og avslutter. Hekle etter A.1 til A.y er heklet ferdig. Gjenta A.x og A.y 1 gang til i høyden. Deretter hekles 1.omgang i A.y. Bytt til 2 tråder natur og hekle 2.omgang av A.y, deretter hekles A.z totalt 3 ganger i høyden. Deretter hekles det 1 omgang med 1 fastmaske i hver stav = 72 fastmasker. Hekle 3 omganger til med 1 fastmaske i hver fastmaske. Arbeidet måler ca 35 cm. Klipp og fest trådene.

HANK:
Omgangens start forskyver seg med mønsteret, derfor legges vesken flatt slik at omgangen nå starter i siden. Start neste omgang i den ene siden av vesken, hekle neste omgang slik: Husk HEKLEINFO! Hekle 1 fastmaske i hver av de første 12 fastmaskene, hekle 58 luftmasker (= hank), hopp over 12 fastmasker, hekle 1 fastmaske i hver av de neste 24 fastmaskene, hekle 58 luftmasker (= hank), hopp over 12 fastmasker, hekle 1 fastmaske i hver av de siste 12 fastmaskene.
Hekle neste omgang slik: Hekle 1 fastmaske i hver av de første 12 fastmaskene, 58 fastmasker om hanken, hekle 1 fastmaske i hver av de neste 24 fastmaskene, hekle 58 fastmasker om hanken, hekle 1 fastmaske i hver av de siste 12 fastmaskene.
Hekle 3 omganger med 1 fastmaske i hver fastmaske, klipp og fest tråden.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

Oppdatert online: 29.05.2018
Rettelse: Hekle etter A.1 til A.y er heklet ferdig. Gjenta A.x og A.y 1 gang til i høyden. A.1 skal IKKE hekles 1 gang i høyden

Diagram

= luftmaske
= kjedemaske
= fastmaske i maske
= stav i maske
= stav om luftmaske
= stav mellom 2 stavgrupper
= denne omgangen skal ikke hekles, den er allerede heklet, start på neste omgang

Kommentarer / Spørsmål (18)

Myriam 10.06.2020 - 15:26:

Bonjour, je ne comprends pas comment commencer le sac, est il possible d'avoir un schéma ? Merci

DROPS Design 10.06.2020 kl. 15:52:

Bonjour Myriam, le sac se commence par le fond, par une chaînette de 30 mailles en l'air, vous crochetez ensuite des 2 côtés de la chaînette, comme le montre cette vidéo - en même temps, vous allez sauter des mailles en l'air à intervalles réguliers (on monte plus de mailles en l'air que l'on aura de mailles serrées à la fin du 1er tour pour éviter que la chaînette de base ne soit trop serrée). Bon crochet!

Mai Laithy 26.07.2019 - 23:31:

Hi! I liked the design of the bag a lot. I am so interested in doing it but the thing is that I'm kind of a beginner and I couldn't figure out the diagram. Is it possible that to find a written pattern for the rest of the bag?? Thanks a lot, Mai

DROPS Design 06.08.2019 kl. 10:41:

Dear Mrs Laithy, you will find here how to read crochet diagrams. For any further individual assistance reading diagram please contact your DROPS store - even per mail or telephone. Happy crocheting!

Raquel 01.06.2019 - 23:30:

Después de completar el último aumento, no consigo entender cómo ir haciendo los patrones A1 y A2, no entiendo cómo realizar el resto del bolso.

DROPS Design 03.06.2019 kl. 22:49:

Hola Raquel. El diagrama A.2 se trabaja al inicio de la vuelta (= 3 puntos de cadeneta) y al finalizar la vuelta (= 1 punto enano en el tercer punto de cadeneta del inicio de la vuelta). El diagrama A.1 se repite 12 veces a lo largo de la vuelta.

Ylga 15.01.2019 - 07:06:

Jag har svårt att förstå mönstret. Börjar man nerifrån? Vad betyder 12 rapporter? Om jag börjar nerifrån kan ni med ord beskriva hur jag ska göra när jag börjar varv 1 på mönster samt gärna med ord förklara hela mönsterdelen. Tack

DROPS Design 23.01.2019 kl. 12:13:

Hei Ylga. Ja, denne vesken hekles fra bunnen og opp. 12 rapporter betyr at du skal gjenta mønsteret 12 ganger i bredden. Du leser fra høyre, mot venstre, nedenfra og opp. Og du hekler hvert symbol akkurat slik det står, i den masken det vises at den hekles i. Den første omgangen hekles slik: 3 luftmasker, 3 staver i første maske, hopp over de 2 neste maskene, 3 staver i neste maske. Gjenta ut omgangen, og avslutt med en kjedemaske i 3 luftmasken på omgangen. På neste omgang hekler du 3 luftasker, og videre 3 staver mellom hver av stavgruppene fra forrige omgang, fest med en kjedemaske. God fornøyelse

Ylga 04.01.2019 - 22:24:

Vad menas med virka 1 fastmaska i varje luftmaska med fastmaska när jag har 24 maskor som ska bli 48 maskor på varvet?

DROPS Design 07.01.2019 kl. 07:39:

Hei Ylga. Du har heklet en rad med 30 luftmasker, og videre har du heklet en rad med fastmasker i disse slik at du har 24 fastmasker. Du er nå i den motsatte enden av luftmaskeraden fra der du begynte omgangen. Du skal fortsette å hekle rundt de 30 luftmaskene, slik at du ender opp på samme sted som du begynte denne omgangen. Altså du heklet langs luftmaskeraden på den ene siden, og skal nå hekle tilbake på den andre siden slik at du har heklet 1 omgang rundt. Du hekler fastmasker i de samme luftmaskene som du gjorde på den første siden (altså, i hver luftmaske med fastmaske i). God fornøyelse

Melanie 04.11.2018 - 22:56:

Ich habe etwas Anfangsschwierigkeiten mit dem Diagramm176-23. Gibt es für den Anfang ein Tutorial Video? Ich fange mit 3 Luftmaschen an und häkel dann mit Stäbchen in die festen Machen weiter? Vielen Dank.

DROPS Design 05.11.2018 kl. 09:57:

Liebe Melanie, bei der 1. Reihe in A.1/A.2 häkeln Sie 3 Lm (= Begin der Runde = A.2), dann *3 Stb in das nächste Stb, 2 M überspringen, 3 Stb in das nächste Stb, 2 M überspringen* = A.1 und von *bis* wiederholen, der Runde schliessen Sie mit 1 Km in das 3. Lm am Anfang der Runde (= A.2). Viel Spaß beim häkeln!

Ann May Storebø 03.09.2018 - 23:02:

Hei. Jeg skjønner ikke diagram, og tenkte ikke over at det ikke var vanlig oppskrift hele veien da jeg startet på dette handlenettet. Har heklet bunnen, men aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Finnes det en "oversettelse" for dette diagrammet et sted?

Jacqueline Franke 02.08.2018 - 15:56:

Hi, ich würde gerne die Tasche etwas größer machen wollen für meinen nächsten Strandurlaub. Kann ich einfach am Anfang die Luftmaschen auf 60 verdoppeln? Passt das dann noch mit dem Muster?

DROPS Design 02.08.2018 kl. 16:04:

Liebe Frau Franke, A.1 wird über 6 Maschen gehäkelt, dh nach den Runden mit festen Maschen, beachten Sie, daß die Maschenanzahl mit dem Muster anpasst - Garnmenge sollte auch angepasst werden. Viel Spaß beim häkeln!

Emelie 10.07.2018 - 22:08:

Hej! Det står \"Virka ett luftmasksvarv på 30 luftmaskor med nål 6 med 2 trådar beige\". Ska man alltså virka med dubbelt garn, dvs. två trådar samtidigt? \r\nTack och hälsning Emelie

Hanne 15.05.2018 - 09:12:

Jeg har heklet A.1, 1 gang i høyden. Men på bildet, så ser det ikke ut til at A.Z er med. Skal jeg hekle med A.z når jeg hekler A.1, 1 gang i høyden? Jeg ser A.Z er med på den hvite delen av vesken, men ikke på den mørkere delen :) (Stav i maske, 1 luftmaske, stav i maske) Vesken min har flere rader enn vesken på bildet, og jeg har gått tom for garn, før jeg er ferdig med A.X 3 ganger til i høyden. Så føler jeg gjør feil en plass :) Har riktig heklefasthet osv :)

DROPS Design 29.05.2018 kl. 15:02:

Hei Hanne. Du har rett i at her er det noe som ikke stemmer. Vi har nå gått gjennom oppskriften, og rettet den til følgende: «Hekle etter A.1 til A.y er heklet ferdig. Gjenta A.x og A.y 1 gang til i høyden.» Nå skal oppskriften stemme overens med bildet. Takk for beskjed og god fornøyelse.

Kommentér oppskrift DROPS 176-23