Forest Dance Legwarmers by DROPS Design

Strikkede benvarmere med nordisk mønster i DROPS Karisma til børn str 3- 12 år.

DROPS Design: Model nr u-070-bn
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Størrelse: 3/5 - 6/8 - 9/12 år
Længde: 22-25-28 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
50-50-100 g f.nr 13, cerise
50-50-50 g f.nr 72, lys perlegrå
50-50-100 g f.nr 01, naturhvid

DROPS STRØMPEP nr 3,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 22 m x 30 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP nr 3 til Rib - eller det p.nr du skal bruge for at få 23 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 50.85kr. Læs mere.

Instruktioner

MØNSTER: Se diag A.1. Se diag for rigtig str
----------------------------------------------------------

BENVARMERE:

Arb strikkes rundt på strømpep.

Slå 64 m op på strømpep 3 med lys perlegrå. Strik Rib = 2 r / 2 vr i 4 cm. Skift til strømpep 3,5, strik 1 omg ret hvor der tages 4 m ind jævnt fordelt = 60 m. Fortsæt med A.1. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.1 er strikket 1 gang i højden strikkes der 1 omg ret med lys perlegrå, Samtidig med at der tages 4 m ud jævnt fordelt = 64 m. Skift til strømpep 3, fortsæt med lys perlegrå og Rib = 2 r / 2 vr i 4 cm, luk af med r over r og vr over vr. Arb måler ca 22-25-28 cm.

Strik 2 ens benvarmere.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 20.10.2016
Nyt garnforbrug: 50-50-100 g f.nr 01, naturhvid

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Children 27-10) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (8)

Cristina 23.01.2019 - 23:02:

Salve, non comprendo in questo e in altri modelli la quantità di lana necessaria... Cosa significa 50-50-100 g colore n° 01, panna? Che in totale servono 200 g di colore panna? Grazie

DROPS Design 23.01.2019 kl. 23:32:

Buonasera Cristina. I numeri indicano la quantità necessaria per le singole taglie. Nel caso del colore panna, serviranno 50 gr per la taglia 3/5 anni; 50 gr per la taglia 6/8 anni e 100 gr per la taglia 9/12 anni. Buon lavoro!

Christine 15.11.2018 - 12:04:

Bonjour , je veux tricoter ce modèle en 3/4ans les quantités de laine sont elles suffisantes pour tricoter les guêtres avec les restes de laine de la robe. Merci bien .

DROPS Design 15.11.2018 kl. 13:47:

Bonjour Christine, nous n'avons pas le poids des jambières terminées pour chaque taille et ne pouvons donc malheureusement pas vous donner d'indications spécifiques à ce sujet autre que les quantités indiquées. Bon tricot!

Bente 17.10.2018 - 16:42:

Jeg strikker benvarmere til en 4 årig. Synes de virker enorm bredde. Diameter 12 cm på det glatstrikkede. Strikkefastheden passer.. Kan det passe??

DROPS Design 29.10.2018 kl. 15:59:

Hej Bente, hvis du overholder strikkefastheden får du ca 27 cm i omkreds. Det er tænkt at benvarmerne skal sidde lidt løst (som på billedet). God fornøjelse!

Monica 05.04.2018 - 18:07:

Se lo volessi fare per una persona adulta, come posso fare il calcolo delle maglie da mettere?

DROPS Design 05.04.2018 kl. 18:50:

Buonasera Monica. Può provare a guardare il modello Drops 131-15, lavorato con lo stesso filato. Buon lavoro!

Mette 08.03.2018 - 17:26:

Ok. Så like mange masker enten man er tre år eller 12 år? Bare at de er kortere i mindre strl.?

DROPS Design 09.03.2018 kl. 13:39:

Hei Mette. Ja, det stemmer. Vrangborden som strikkes nederst og øverst gjør leggvarmerene regulertbart, slik at de sitter slik de skal. God Fornøyelse!

Mette Christine Winther 01.03.2018 - 23:04:

Hei! Finner bare ett maskeantall (legg opp 64 masker), men det er jo tre forskjellige strl.?

DROPS Design 02.03.2018 kl. 09:11:

Hei Mette. Ja, det er det samme oppleggsmaskene i alle 3 størrelser, men diagrammet strikkes ulikt. Se diagram for riktig str. God Fornøyelse!

Karine 28.10.2016 - 15:51:

Bonjour, j'aurais souhaité faire les jambières mais je ne comprends pas vraiment pourquoi il n'y a qu'un indication de montage pour les mailles, que ce soit pour 3/5 ans ou le 9/12 ans on monte le même nombre de mailles?

DROPS Design 28.10.2016 kl. 16:49:

Bonjour Karine, tout à fait, on monte le même nombre de mailles dans toutes les tailles, mais la hauteur va changer en fonction de la taille/du diagramme. Bon tricot!

Kirsten Schmidt 14.10.2016 - 07:06:

Jeg har brugt mere hvid end cerise i den største størrelse (strikket 3 par). Måske skal det være 100 gr. hvid og ikke cerise I skriver i opskriften?

DROPS Design 20.10.2016 kl. 16:41:

Hej Kirsten. Tak for info, vi aendrer til 100 gr hvid ogsaa.

Kommentere opskrift DROPS Children 27-10