DROPS / 171 / 56

Malin by DROPS Design

DROPS souprava: čepice, rukavice – palčáky a nákrčník s ažurovým vzorem pletené z příze "Alaska".

DROPS design: model č. x-417
Skupina přízí: C nebo A + A
-----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M – M/L

Materiál: DROPS ALASKA firmy Garnstudio
100-100 g, barva č.40, starorůžová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4,5 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok x 23 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
-----------------------------------------------------------

RUKAVICE - PALČÁKY:
Velikost: S/M – L

Materiál: DROPS ALASKA firmy Garnstudio
100-100 g, barva č.40, starorůžová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 19 ok x 25 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.3,5 – na lemy.
-----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost: jednotná
Obvod dolního okraje: 85 cm
Obvod horního okraje: 65 cm
Výška: 34 cm

Materiál: DROPS ALASKA firmy Garnstudio
200 g, barva č.40, starorůžová

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č.5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č.4,5 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok x 23 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (10)
DROPS Alaska DROPS Alaska
100% vlna
od 38.00 Kč /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 38.00 Kč /50g
at Ganella
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 38.00 Kč /50g
at Ganella
Jehlice a háčky
Přízi na tento model můžete mít už za 304Kč. Více zde.
VZOR:
Viz schémata A.1 až A.7.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (rukavice):
Přidáváme nahozením; v následující řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ 1 (rukavice):
PŘED značkou spleteme 2 oka hladce.
ZA značkou ujímáme přetažením, tj. 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP – UJÍMÁNÍ 2 (nákrčník):
Na začátku úseku pleteného lícovým žerzejem ujímáme přetažením, tj. 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
Na konci úseku pleteného lícovým žerzejem spleteme 2 oka hladce, takto: pleteme po poslední 2 oka lícovým žerzejem, tato 2 oka spleteme hladce.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme přízí Alaska 83-95 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hadce. Pokračujeme pružným vzorem takto: vzor A.1 (= 17 ok), *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme nad následujícími 64-76 oky, končíme 2 oky hladce. Ve výši 4 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5. Nyní pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2, zbylých 66-78 ok pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 15-16 cm vložíme do pleteniny 6 značek, takto: 1. značkou označíme 1. oko lícovým žerzejem za vzorem A.2, každou z 5 dalších značek pak vkládáme vždy po 10-12 okách (= za poslední značkou leží 10-12 ok). Pleteme lícovým žerzejem a vzorem A.2 a SOUČASNĚ ujmeme 1 oko za každou značkou (= oko se značkou spleteme hladce s okem následujícím); takto ujímáme v každé 2. kruhové řadě celkem 2x (= 71-83 ok). Pak pleteme namísto vzoru A.2 vzor A.3 (končíme dopletením 1 celé sekvence vzoru A.2), nadále ujímáme v lícovém žerzeji v každé 2. kruhové řadě ještě 6x, ve vzoru A.3 ujímáme tak dlouho, dokud není vzor A.3 dokončen = v kruhové řadě zbývá 27-39 ok. V následující kruhové řadě splétáme každá 2 oka hladce. Pak přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice je vysoká asi 23-24 cm.
----------------------------------------------------------

RUKAVICE:

LEVÁ RUKAVICE:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.3,5 nahodíme přízí Alaska 43-47 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme takto: 1-2 oka hladce, vzor A.1 (= 17 ok), *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme nad následujícími 24-28 oky, končíme 1-0 okem hladce. Ve výši 4 cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.4 a pleteme takto: 1-2 oka hladce, vzor A.1, zbylá oka hladce - SOUČASNĚ ujmeme nad těmito oky 7 ok = 36-40 ok. Pokračujeme následovně: 1-2 oka hladce, vzor A.2 (= 17 ok), zbylá oka hladce. Ve výši 8 cm přidáme 1 oko na každé straně 34.-38. oka v kruhové řadě (= přidali jsme 2 oka, palec) - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání opakujeme na každé straně přidaných ok (tj. mezi přidáními máme vždy o 2 oka více = klínek pro palec) v každé 2. kruhové řadě, celkem 5x = 46-50 ok. Nyní odložíme 11 ok palce na pomocnou jehlici. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem a vzorem A.2 a SOUČASNĚ v následující kruhové řadě nahodíme za těmito odloženými oky 1 oko nové = 36-40 ok. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem a vzorem A.2 až do výše 21-22 cm. Označíme si začátek kruhové řady a 2. značku umístíme za 19.-21. oko. Namísto vzoru A.2 pleteme nyní vzor A.3 a SOUČASNĚ ujmeme 1 oko PŘED 1. značkou a 1 oko ZA 2. značkou - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 (= ujmeme 2 oka). Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě ještě 6x = na jehlicích zbývá 14-18. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce. Pak přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

PALEC:
Odložených 11 ok palce vrátíme zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc nabereme 4-5 ok z okraje za nimi = 15-16 ok. Pleteme lícovým žerzejem v kruhových řadách do výše asi 4,5-5 cm (rukavici si můžeme vyzkoušet, do výsledných rozměrů zbývá doplést asi 0,5 cm výšky). Upleteme 2 kruhové řady hladce a SOUČASNĚ splétáme v každé z těchto kruhových řad každá 2 oka hladce. Pak přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

PRAVÁ RUKAVICE:
Pleteme stejně jako levou rukavici, jen pro klínek pro palec přidáváme na každé straně 21.-23. oka oka.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme přízí Alaska 150 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme takto: *vzor A.1 (= 17 ok), vzor A.4 (= 13 ok)*, *-* opakujeme celkem 5x. Ve výši 4 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5 a pleteme takto: *vzor A.2 (= 17 ok), následujících 13 ok lícovým žerzejem*, *-* opakujeme celkem 5x. Takto pokračujeme. Ve výši 6 cm ujmeme 1 oko na začátku každého úseku pleteného lícovým žerzejem – viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 = 145 ok. Ujímáme střídavě na začátku a na konci úseků pletených lícovým žerzejem, a to vždy po 6 cm výšky, celkem 4x = 130 ok. Ve výši 26 cm pleteme namísto celého vzoru A.2 vzor A.5, ostatní oka pleteme lícovým žerzejem. Upleteme 1 celou sekvenci vzoru A.5 (na výšku), díl měří asi 30 cm a v kruhové řadě máme 110 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4,5 a pleteme takto: *vzor A.6 (= 13 ok), vzor A.7 (= 9 ok)*, *-* opakujeme celkem 5x. Upleteme 4 cm výšky vzorem A.6 a A.7, pak všechna oka uzavřeme (hladká hladce, obrácená obrace). Nákrčník je vysoký 34 cm.

= 4 oka spleteme hladce
= 4 oka spleteme hladce za zadní nit