DROPS / 173 / 5

Black Ice by DROPS Design

DROPS pulovr s kruhovým sedlem, rolákem a norským vzorem pletený z příze "Nepal". Velikost: S-XXXL.

DROPS design: model č. ne-217
Skupina přízí: C nebo A + A
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL – XXXL

Materiál: DROPS NEPAL firmy Garnstudio
500-550-600-650-700-800 g, barva č.0100, smetanová
200-250-250-300-300-350 g, barva č.0506, antracit

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č. 5,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 16 ok x 20 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č. 4,5 – na lemy.
DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 6 – na rolák.

Přízi na tento model můžete mít už za 980Kč. Více zde.

Návod

VROUBKOVÝ VZOR:
V řadách: pleteme stále hladce, lícové i rubové řady. 1 vroubek = 2 řady hladce.
V kruhových řadách: pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.

TIP - UJÍMÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 148 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (např. 34), takže 148:34 = 4,3. V tomto případě tedy splétáme hladce dohromady každé zhruba 3. a 4. oko.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukávy):
Přidáváme na obou stranách značky, takto – začínáme 1 oko PŘED značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= 2 oka jsme přidali). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2; celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP:
Abychom předešli deformování sedla s vyplétaným vzorem, dbáme na to, aby vlákna příze tažená za prací nebyla příliš utažená. Pokud má pletenina přece jen tendenci příliš se stahovat, použijeme na vyplétání vzoru silnější jehlice.
----------------------------------------------------------
PULOVR
TRUP:
Nejprve pleteme v řadách na kruhové jehlici dva samostatné díly (= postranní rozparky), které pak spojíme a pleteme dohromady v kruhových řadách.

ZADNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme smetanovou přízí 92-100-112-124-132-148 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 3 oka vroubkovým vzorem – viz výše, 2 oka hladce, pružný vzor 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace – začínáme 2 oky obrace) až po poslední 3 oka v řadě, končíme 3 oky obrace. Ve výši 8 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5,5. Pleteme 1 řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 20-22-28-28-30-34 ok = 72-78-84-96-102-114 ok - viz TIP - UJÍMÁNÍ. Pokračujeme lícovým žerzejem se 3 oky vroubkovým vzorem na každé straně až do výše 18 cm. Díl nyní odložíme a stejným způsobem upleteme přední díl.

TRUP:
Oba díly teď převedeme na společnou kruhovou jehlici č.5,5 a pleteme dohromady v kruhových řadách nad všemi oky na jehlici = 144-156-168-192-204-228 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši 21-22-23-24-25-26 cm pleteme nad všemi oky vzor A.1 (= v kruhové řadě máme 12-13-14-16-17-19 sekvencí vzoru) - viz TIP. Když nám ze vzoru A.1 zbývá uplést jen poslední kruhovou řadu (díl měří asi 40-41-42-43-44-45 cm), pleteme následující kruhovou řadu takto (= poslední řada vzoru A.1): uzavřeme 3-3-4-4-5-5 oka (= průramek), 66-72-76-88-92-104 ok upleteme (= přední díl), uzavřeme 6-6-8-8-10-10 ok (= průramek), 66-72-76-88-92-104 ok upleteme (= zadní díl) a uzavřeme poslední 3-3-4-4-5-5 ok (= průramek). Pleteninu odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích. Jakmile máme přidáno dostatečné množství ok, můžeme pleteninu převést na krátkou kruhovou jehlici.
Na ponožkové jehlice č.4,5 nahodíme smetanovou přízí 52-52-52-56-56-56 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 2/2 do výše 6 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 12 ok – platí pro všechny velikosti = 40-40-40-44-44-44 ok. Označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany rukávu). Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.5,5 a pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem smetanovou přízí. Ve výši 11-11-13-13-10-12 cm přidáme na každé straně značky 1 oko - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ - a toto přidávání opakujeme vždy po 3,5-3-2,5-2,5-2,5-2 cm výšky, celkem 10-11-12-12-13-15x = 60-62-64-68-70-74 ok. SOUČASNĚ ve výši 24-24-23-23-23-22 cm začneme plést vzor A.1 – šipka ve schématu A.1 označuje střed rukávu, vzor odpočítáme na obě strany od šipky a pleteme jej tak, aby byl středově souměrný; přidaná oka zapracujeme do vzoru. POZN.: vzor pak neodpovídá jedné celé sekvenci dle schématu. V poslední kruhové řadě vzoru A.1 (díl nyní měří 43-43-42-42-42-41 cm; u větších velikostí je rukávová hlavice širší a delší, začínáme ji tedy tvarovat dříve) uzavřeme uprostřed vnitřní strany rukávu 6-6-8-8-10-10 ok = na jehlici zbývá 54-56-56-60-60-64 ok. Díl odložíme a upleteme stejným způsobem i druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na jednu a tutéž kruhovou jehlici č.5,5 (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky) = 240-256-264-296-304-336 ok. Pleteme 1. kruhovou řadu vzoru A.2 a SOUČASNĚ upravíme celkový počet ok na výsledných 234-252-270-288-306-324 ok. Pokračujeme v pletení vzoru a ujímáme dle schématu A.2 (= v kruhové řadě máme 13-14-15-16-17-18 sekvencí). Viz TIP! Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) – viz šipku pro požadovanou velikost – máme v kruhové řadě 130-140-150-160-153-162 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 34-44-50-56-49-54 ok = 96-96-100-104-104-108 ok.

ZVÝŠENÍ ZADNÍHO PRŮKRČNÍKU:
Označíme si střed předního dílu. Pleteme na kruhové jehlici č.5,5 smetanovou přízí - začínáme uprostřed zadního dílu a zvýšení zadního průkrčníku tvarujeme pomocí zkrácených řad, takto: pleteme hladce až po posledních 10-10-12-12-14-16 ok před značkou na předním dílu, práci otočíme a pleteme obrace až po posledních 10-10-12-12-14-16 ok před tou samou značkou z druhé strany. Práci otočíme a pleteme hladce po posledních 20-20-22-22-24-26 ok před značkou na předním dílu, práci otočíme a pleteme obrace až po posledních 20-20-22-22-24-26 ok před tou samou značkou z druhé strany. Práci otočíme a pleteme hladce po posledních 30-30-32-32-34-36 ok před značkou na předním dílu, práci otočíme a pleteme obrace až po posledních 30-30-32-32-34-36 ok před tou samou značkou z druhé strany. Práci opět otočíme a pleteme hladce zpět ke středu zadního dílu. Svetr teď měří 66-68-70-73-75-77 cm od dolního okraje k rameni.

ROLÁK:
= 96-96-100-104-104-108 ok. Upleteme 1 vroubek vroubkovým vzorem – viz výše, pak převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici č. 6 mm. Pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Když je rolák vysoký 22-22-22-24-24-24 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.

= antracit
= 2 oka spleteme hladce

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 173-5) .

Komentáře / Otázky (34)

Wieringa Marijke 27.01.2020 - 13:12:

Blijkbaar word ik niet serieus genomen. Ik stel een vraag en krijg een dom en verkeerd antwoord. Slechte zaak Drops!

Wieringa Marijke 26.01.2020 - 16:14:

Twee keer zestig is m.i. 120 hoor! Op mijn patroon staat 60 voor de mouw, geen 66...

DROPS Design 01.02.2020 kl. 19:45:

Dag Marijke,

Sorry, ik maakte een typefout, ik bedoelde 60 in plaats van 66, maar het totaal aantal steken blijft hetzelfde. Je hebt 60 steken op elke mouw als de mouwen klaar zijn en 88 steken op elk pand. Als je die samen brengt heb je in totaal 296 steken op de naald (88+60+88+60).

Wieringa Marijke 26.01.2020 - 13:10:

Hoe kan dit? Ik maak maat XL en wil de pas maken. Patroon zorgvuldig gevolgd qua aantallen. Ik heb 2x 88st voor- en achterpand 2x 60st mouwen Dat is 316st bij elkaar opgeteld en geen 196, dus 20st teveel. Hoe kan dit? Doe ik iets fout?

DROPS Design 26.01.2020 kl. 16:11:

Dag Marijke,

88 + 66 keer 2 is toch 296?

Annette 10.10.2019 - 11:56:

Hvor lang skal trøjen strikkes inde man starter på rapport A. Da jeg syntes at den ik bliver så lang som man kan se på billedet. Jeg strikker den i L og strikke fastheden passer

DROPS Design 10.10.2019 kl. 14:12:

Hej igen Annette, du starter på A.1 når arbejdet måler totalt 23 cm i str L. Da stemmer målene i resten af opskriften. God fornøjelse!

Stefanie 27.12.2018 - 14:25:

Wie viele Maschen müssen für das Rumpfteil angeschlagen werden?

DROPS Design 02.01.2019 kl. 10:07:

Liebe Stefanie, Rücken und Vorderteil werden zuerst genauso gestrickt: 92-100-112-124-132-148 M anschlagen die dann zu 72-78-84-96-102-114 M nach den Bündchen abgenommen werden - dann werden beide Teilen in Runden gestrickt = 144-156-168-192-204-228 M . Viel Spaß beim stricken!

Astasia Leblanc 18.12.2018 - 18:58:

Does this pattern start from the bottom up or top to the bottom???

DROPS Design 19.12.2018 kl. 08:57:

Dear Mrs Leblanc, this jumper is worked bottom up, first work the bottom of back and front piece separately for the vents on the side, then work them together in the round to the armholes. Work now the sleeves separately and now work yoke in the round to the elevation on back piece (worked back and forth), then work neck edge. Happy knitting!

Susanne Thesbjerg 13.12.2018 - 15:07:

Ang. ærmerne; Skal man starte med mønster A1 lige efter udtagning (midt på ærmet) eller? Kan ikke få det til at passe, når man skal strikke de nye masker med. Venlig hilsen Susanne Thesbjerg

Anita Gregersen 02.11.2018 - 09:58:

Jeg vil gerne strikke denne bluse. Men jeg syntes at Garner er for tykt. Findes der noget garn uden uld? Som måske passer til pinde 3,5 og 4

DROPS Design 02.11.2018 kl. 14:55:

Hei Anita. Det er strikkefastheten som avgjør hvilke garn du kan strikke med og hvilken pinnestørrelse du trenger. Denne er strikket med garn fra garngruppe C, og alle garn i denne gruppen har i utgangspunktet samme strikkefasthet. Bomull-Lin og Paris begge bomullsbaserte garn i garngruppe C, om du ikke vil strikke med ull. Vær obs på at bomull har andre kvaliteter enn ull og genseren vil derfor ikke se helt ut som på bildet. Om du vil strikke med tynnere garn anbefaler vi at du finner en oppskrift som er skrevet med garn fra gruppe A eller B, da målene på denne genseren vil bli endret om du har en annen strikkefasthet enn angitt. God fornøyelse.

Helle Zinck Høegh 21.10.2018 - 14:58:

Kan man ikke med fordel atrikke den på rundpind fra starten? Hvad er tanken med at starte med at strikke frem og tilbage de første 18 cm? Super flot, jeg glæder mig til at komme i gang :)

DROPS Design 22.10.2018 kl. 07:58:

Hei Helle. Du strikker forstykke og bakstykke hver for seg de første 18 cm fordi det skal være en splitt i hver side. God fornøyelse.

Chrystel Bouché 15.10.2018 - 08:38:

Vous nous demandez de réunir les manches avec le tronc du pull alors que notre ouvrage ne mesure que 39 cm est-ce normal ( 18cm d'uni et 18 cm de A1) ? Alors que sur le patron dessiné la réunification s'opère à 66cm. A quel moment me suis-je trompée? Merci d'avance Chrystel

DROPS Design 15.10.2018 kl. 10:59:

Bonjour Mme Bouché, les 66 cm indiqués à gauche du schéma représentent la longueur totale du pull à partir de l'épaule. En taille S, on rabat les mailles des emmanchures à 40 cm (= au dernier tour de A.1). Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS 173-5