DROPS / 173 / 5

Black Ice by DROPS Design

DROPS pulovr s kruhovým sedlem, rolákem a norským vzorem pletený z příze "Nepal". Velikost: S-XXXL.

DROPS design: model č. ne-217
Skupina přízí: C nebo A + A
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL – XXXL

Materiál: DROPS NEPAL firmy Garnstudio
500-550-600-650-700-800 g, barva č.0100, smetanová
200-250-250-300-300-350 g, barva č.0506, antracit

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č. 5,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 16 ok x 20 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č. 4,5 – na lemy.
DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 6 – na rolák.

Komentáře (27)

65% vlna, 35% alpaka
od 49.00 Kč /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 49.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 52.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 686Kč. Více zde.
VROUBKOVÝ VZOR:
V řadách: pleteme stále hladce, lícové i rubové řady. 1 vroubek = 2 řady hladce.
V kruhových řadách: pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.

TIP - UJÍMÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 148 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (např. 34), takže 148:34 = 4,3. V tomto případě tedy splétáme hladce dohromady každé zhruba 3. a 4. oko.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukávy):
Přidáváme na obou stranách značky, takto – začínáme 1 oko PŘED značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= 2 oka jsme přidali). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2; celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP:
Abychom předešli deformování sedla s vyplétaným vzorem, dbáme na to, aby vlákna příze tažená za prací nebyla příliš utažená. Pokud má pletenina přece jen tendenci příliš se stahovat, použijeme na vyplétání vzoru silnější jehlice.
----------------------------------------------------------
PULOVR
TRUP:
Nejprve pleteme v řadách na kruhové jehlici dva samostatné díly (= postranní rozparky), které pak spojíme a pleteme dohromady v kruhových řadách.

ZADNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme smetanovou přízí 92-100-112-124-132-148 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 3 oka vroubkovým vzorem – viz výše, 2 oka hladce, pružný vzor 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace – začínáme 2 oky obrace) až po poslední 3 oka v řadě, končíme 3 oky obrace. Ve výši 8 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5,5. Pleteme 1 řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 20-22-28-28-30-34 ok = 72-78-84-96-102-114 ok - viz TIP - UJÍMÁNÍ. Pokračujeme lícovým žerzejem se 3 oky vroubkovým vzorem na každé straně až do výše 18 cm. Díl nyní odložíme a stejným způsobem upleteme přední díl.

TRUP:
Oba díly teď převedeme na společnou kruhovou jehlici č.5,5 a pleteme dohromady v kruhových řadách nad všemi oky na jehlici = 144-156-168-192-204-228 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši 21-22-23-24-25-26 cm pleteme nad všemi oky vzor A.1 (= v kruhové řadě máme 12-13-14-16-17-19 sekvencí vzoru) - viz TIP. Když nám ze vzoru A.1 zbývá uplést jen poslední kruhovou řadu (díl měří asi 40-41-42-43-44-45 cm), pleteme následující kruhovou řadu takto (= poslední řada vzoru A.1): uzavřeme 3-3-4-4-5-5 oka (= průramek), 66-72-76-88-92-104 ok upleteme (= přední díl), uzavřeme 6-6-8-8-10-10 ok (= průramek), 66-72-76-88-92-104 ok upleteme (= zadní díl) a uzavřeme poslední 3-3-4-4-5-5 ok (= průramek). Pleteninu odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích. Jakmile máme přidáno dostatečné množství ok, můžeme pleteninu převést na krátkou kruhovou jehlici.
Na ponožkové jehlice č.4,5 nahodíme smetanovou přízí 52-52-52-56-56-56 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 2/2 do výše 6 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 12 ok – platí pro všechny velikosti = 40-40-40-44-44-44 ok. Označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany rukávu). Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.5,5 a pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem smetanovou přízí. Ve výši 11-11-13-13-10-12 cm přidáme na každé straně značky 1 oko - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ - a toto přidávání opakujeme vždy po 3,5-3-2,5-2,5-2,5-2 cm výšky, celkem 10-11-12-12-13-15x = 60-62-64-68-70-74 ok. SOUČASNĚ ve výši 24-24-23-23-23-22 cm začneme plést vzor A.1 – šipka ve schématu A.1 označuje střed rukávu, vzor odpočítáme na obě strany od šipky a pleteme jej tak, aby byl středově souměrný; přidaná oka zapracujeme do vzoru. POZN.: vzor pak neodpovídá jedné celé sekvenci dle schématu. V poslední kruhové řadě vzoru A.1 (díl nyní měří 43-43-42-42-42-41 cm; u větších velikostí je rukávová hlavice širší a delší, začínáme ji tedy tvarovat dříve) uzavřeme uprostřed vnitřní strany rukávu 6-6-8-8-10-10 ok = na jehlici zbývá 54-56-56-60-60-64 ok. Díl odložíme a upleteme stejným způsobem i druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na jednu a tutéž kruhovou jehlici č.5,5 (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky) = 240-256-264-296-304-336 ok. Pleteme 1. kruhovou řadu vzoru A.2 a SOUČASNĚ upravíme celkový počet ok na výsledných 234-252-270-288-306-324 ok. Pokračujeme v pletení vzoru a ujímáme dle schématu A.2 (= v kruhové řadě máme 13-14-15-16-17-18 sekvencí). Viz TIP! Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) – viz šipku pro požadovanou velikost – máme v kruhové řadě 130-140-150-160-153-162 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 34-44-50-56-49-54 ok = 96-96-100-104-104-108 ok.

ZVÝŠENÍ ZADNÍHO PRŮKRČNÍKU:
Označíme si střed předního dílu. Pleteme na kruhové jehlici č.5,5 smetanovou přízí - začínáme uprostřed zadního dílu a zvýšení zadního průkrčníku tvarujeme pomocí zkrácených řad, takto: pleteme hladce až po posledních 10-10-12-12-14-16 ok před značkou na předním dílu, práci otočíme a pleteme obrace až po posledních 10-10-12-12-14-16 ok před tou samou značkou z druhé strany. Práci otočíme a pleteme hladce po posledních 20-20-22-22-24-26 ok před značkou na předním dílu, práci otočíme a pleteme obrace až po posledních 20-20-22-22-24-26 ok před tou samou značkou z druhé strany. Práci otočíme a pleteme hladce po posledních 30-30-32-32-34-36 ok před značkou na předním dílu, práci otočíme a pleteme obrace až po posledních 30-30-32-32-34-36 ok před tou samou značkou z druhé strany. Práci opět otočíme a pleteme hladce zpět ke středu zadního dílu. Svetr teď měří 66-68-70-73-75-77 cm od dolního okraje k rameni.

ROLÁK:
= 96-96-100-104-104-108 ok. Upleteme 1 vroubek vroubkovým vzorem – viz výše, pak převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici č. 6 mm. Pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Když je rolák vysoký 22-22-22-24-24-24 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.

= antracit
= 2 oka spleteme hladce

Komentáře (27)

Napište své postřehy!

Anita Gregersen 02.11.2018 - 09:58:

Jeg vil gerne strikke denne bluse. Men jeg syntes at Garner er for tykt. Findes der noget garn uden uld? Som måske passer til pinde 3,5 og 4

DROPS Design 02.11.2018 kl. 14:55:

Hei Anita. Det er strikkefastheten som avgjør hvilke garn du kan strikke med og hvilken pinnestørrelse du trenger. Denne er strikket med garn fra garngruppe C, og alle garn i denne gruppen har i utgangspunktet samme strikkefasthet. Bomull-Lin og Paris begge bomullsbaserte garn i garngruppe C, om du ikke vil strikke med ull. Vær obs på at bomull har andre kvaliteter enn ull og genseren vil derfor ikke se helt ut som på bildet. Om du vil strikke med tynnere garn anbefaler vi at du finner en oppskrift som er skrevet med garn fra gruppe A eller B, da målene på denne genseren vil bli endret om du har en annen strikkefasthet enn angitt. God fornøyelse.

Helle Zinck Høegh 21.10.2018 - 14:58:

Kan man ikke med fordel atrikke den på rundpind fra starten? Hvad er tanken med at starte med at strikke frem og tilbage de første 18 cm? Super flot, jeg glæder mig til at komme i gang :)

DROPS Design 22.10.2018 kl. 07:58:

Hei Helle. Du strikker forstykke og bakstykke hver for seg de første 18 cm fordi det skal være en splitt i hver side. God fornøyelse.

Chrystel Bouché 15.10.2018 - 08:38:

Vous nous demandez de réunir les manches avec le tronc du pull alors que notre ouvrage ne mesure que 39 cm est-ce normal ( 18cm d'uni et 18 cm de A1) ? Alors que sur le patron dessiné la réunification s'opère à 66cm. A quel moment me suis-je trompée? Merci d'avance Chrystel

DROPS Design 15.10.2018 kl. 10:59:

Bonjour Mme Bouché, les 66 cm indiqués à gauche du schéma représentent la longueur totale du pull à partir de l'épaule. En taille S, on rabat les mailles des emmanchures à 40 cm (= au dernier tour de A.1). Bon tricot!

Smile 03.09.2018 - 15:53:

Hallo, waarom word het voorpand en achterpand niet meteen van begin af aan samen op een rondbreinaald gebreit? Dat is toch veel gemakkelijker.

DROPS Design 06.09.2018 kl. 11:11:

Dag Smile, Er is niet een speciale reden voor; je kunt er ook voor kiezen om de voor- en achterpanden vanaf het begin in de rondte te breien. Je hoeft dan geen kantsteken te breien.

Lousha 18.07.2018 - 20:23:

Mistakes in the A.2? End of row 8 the pattern will be off. There should be 3 white ss between every grey-white-grey ss. But according to the chart after the last g-w-g you k2tog, that makes ONE stitch, then start the chart with ONE white. This way it's 2 whites instead of 3. In the next row this causes 4 whites instead of 5 if you look at the end and the beginning of the chart. Also k2tog in rows 43 and 50 schould indicate grey.

DROPS Design 19.07.2018 kl. 09:26:

Dear Lousha, when you repeat the diagram in width make sure to continue the pattern as it should look at, so that the st in grey on 9th round should be on the right place. When you decrease in A.1 you should dec in the background colour, ie on row 49, K2 tog with grey. Happy knitting!

Lavendeltje 17.03.2018 - 18:20:

Hallo, ik heb heel wat truien gebreid in het verleden, maar een trui op een rondbreinaald is voor mij nieuw. Daarbij zie ik ook geen omschrijving van een voorpand, alleen van een achterpand... ? Ik wil deze trui heel graag breien, maar zoals ik het patroon bekijk, lijkt het onbegonnen werk. Mvg

DROPS Design 19.03.2018 kl. 07:49:

Hallo Lavendeltje, Het voor en achterpand worden eerst los van elkaar gebreid (evt. kun je dit eerste )ook op rechte naalden doen. (Aan het eind van de paragraaf staat dat je het voorpand op dezelfde manier als het achterpand breit.). Daarna zet je beide panden samen op een rondbreinaald en brei je in de rondte. Het is eerst even wennen op een rondbreinaald, maar na verloop van tijd gaat het je steeds makkelijker af. Bekijk evt. wat instructievideo's. In deze video zie bijvoorbeeld hoe je tricotsteek in de rondte breit. Succes!

Elnor Elis-Williams 13.12.2017 - 00:09:

Can you explain what the back elevation portion contributes to the pattern? I am about to begin the youke in the round having just attached the arms and don't understand the Elevation at the back instructions or what this bit creates?

DROPS Design 13.12.2017 kl. 08:19:

Hi Elnor, The back elevation makes the back of the neck higher than the front and also helps the collar to lie nicely when folded down. The elevation is short rows over the mid back of neck, back and forth with the number of stitches on each row as described in the text. I hope this helps and happy knitting!

Anna Vohs 23.10.2017 - 02:27:

Hej jeg skal til at starte med Raglan på denne super flotte trøje. Mit spørgsmål er om hvor man skal starte henne? Midt bagpå eller ved et af ærmerne?

DROPS Design 23.10.2017 kl. 14:14:

Hei Anna. Du kan fint starte ved en overgang mellom erme og bolen. God Fornøyelse!

Terese Hall 09.03.2017 - 17:55:

Hej Jag har kommit till mönstret nu och undrar vad pilen i A1 har för funktion? I andra beskrivningar har den betytt att jag skall börja mönstret där. Eller betyder den riktningen som mönstret skall stickas i Mvh Terese

DROPS Design 10.03.2017 kl. 08:47:

Hej. Under ÄRM står det "pilen i A.1 = mitt på ärmen" så den visar var mönstret ska placeras på ärmen. Lycka till!

Marianne Ginnerup 14.02.2017 - 09:42:

Hej. Jeg strikker model 173-5 og er nået til "forhøjning bagpå". Og jeg forstår det ikke! Kan ikke få det til at passe. Jeg skal sætte mærke midt foran og midt bagpå. Jeg har 104 m på rundpinden. Men jeg strikker jo så mellem mærkerne for og bag, dvs. jeg også strikker maskerne fra ærmet med. På den måde bliver det jo skævt og bliver kun strikket i den ene side. Hvad gør jeg forkert??? Det er en superflot sweater og jeg glæder mig til den er færdig. Med venlig hilsen Marianne Ginnerup

DROPS Design 14.02.2017 kl. 16:02:

Hej Marianne. Du begynder midt bag paa arbejdet (du har 1 maerke midt for og 1 maerke midt bag). Saa strikker du til der er 12 eller 14 m (der er to str med 104 m) för maerket midt for, vender og strikker nu vrang tilbage til du er 12 eller 14 m för maerket midt for paa den anden side. Vend og strik til der er 22 eller 24 m för maerket midt for paa den anden side osv. Du strikker ogsaa maskerne fra aermet med.

Přidejte komentář k návodu DROPS 173-5