DROPS / 168 / 13

Sky Love by DROPS Design

Heklet DROPS poncho i ”Paris” med hullmønster. Str S - XXXL.

DROPS Design: Modell nr w-593
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – M/L – L/XL – XXL/XXXL
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio
450-450-500-550 g f.nr 02, lys turkis

DROPS HEKLENÅL NR 5 – eller den nålen du må bruke for å få 14 st x 8,5 rader på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: hullmønster, ponchoer,

Hver rad med fm starter med 1 lm (erstatter første fm).
Hver rad med st starter med 3 lm (erstatter første st).
Hver rad med dbl-st starter med 4 lm (erstatter første dbl-st).

MØNSTER: Se diag A.1 til A.5.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb hekles som 2 skjerf og sys deretter sammen til en poncho.

Hekle 77-85-93-101 lm på nål 5 med Paris. Hekle 1 st i 4.lm fra nålen (= 2 st), 1 st i den neste lm, * hopp over 1 lm, 1 st i hver av de 3 neste lm *, gjenta fra *-* ut p = 57-63-69-75 st. Hekle 1 fm i hver st (= vrangen) – LES HEKLEINFO = 57-63-69-75 fm. Deretter hekles det slik: A.4 over de første 4 fm, A.1 over de neste 4 fm, A.2 over de neste 36-42-48-54 fm (= 6-7-8-9 ganger i bredden), A.3 over de neste 9 fm, avslutt med A.5 over de siste 4 fm. Fortsett mønsteret slik. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN! Hekle videre til arb måler 65-71-77-84 cm, avslutt på en rad i diagrammet der det hekles st, klipp og fest tråden.

Hekle en del til på samme måte.

MONTERING:
Legg avfellingskanten på 1.del mot høyre langside på 2.del - nederst mot oppleggskanten og 41-45-49-54 cm oppover – pass på at det det ikke strekkes for mye i arb. Sy de 2 delene sammen med små pene sting. Deretter sys avfellingskanten på 2.del til høyre side på 1.del på samme måte.

= 1 boble med 4 dbl-st: hekle 1 dbl-st i neste st, men vent med siste gjennomtrekning (= 2 m på nålen), hekle 1 dbl-st i hver av de neste 3 st på samme måte, dra deretter tråden gjennom alle 5 m på nålen
= dbl st i m
= første rad er forklart i oppskriften
= 1 fm om lm
= 2 st i samme m
= 7 st i samme lm