DROPS / 168 / 13

Sky Love by DROPS Design

Heklet DROPS poncho i ”Paris” med hullmønster. Str S - XXXL.

Stikkord: hullmønster, ponchoer,

DROPS Design: Modell nr w-593
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – M/L – L/XL – XXL/XXXL
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio
450-450-500-550 g f.nr 02, lys turkis

DROPS HEKLENÅL NR 5 – eller den nålen du må bruke for å få 14 st x 8,5 rader på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 126kr. Les mer.
HEKLEINFO:
Hver rad med fm starter med 1 lm (erstatter første fm).
Hver rad med st starter med 3 lm (erstatter første st).
Hver rad med dbl-st starter med 4 lm (erstatter første dbl-st).

MØNSTER: Se diag A.1 til A.5.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb hekles som 2 skjerf og sys deretter sammen til en poncho.

Hekle 77-85-93-101 lm på nål 5 med Paris. Hekle 1 st i 4.lm fra nålen (= 2 st), 1 st i den neste lm, * hopp over 1 lm, 1 st i hver av de 3 neste lm *, gjenta fra *-* ut p = 57-63-69-75 st. Hekle 1 fm i hver st (= vrangen) – LES HEKLEINFO = 57-63-69-75 fm. Deretter hekles det slik: A.4 over de første 4 fm, A.1 over de neste 4 fm, A.2 over de neste 36-42-48-54 fm (= 6-7-8-9 ganger i bredden), A.3 over de neste 9 fm, avslutt med A.5 over de siste 4 fm. Fortsett mønsteret slik. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN! Hekle videre til arb måler 65-71-77-84 cm, avslutt på en rad i diagrammet der det hekles st, klipp og fest tråden.

Hekle en del til på samme måte.

MONTERING:
Legg avfellingskanten på 1.del mot høyre langside på 2.del - nederst mot oppleggskanten og 41-45-49-54 cm oppover – pass på at det det ikke strekkes for mye i arb. Sy de 2 delene sammen med små pene sting. Deretter sys avfellingskanten på 2.del til høyre side på 1.del på samme måte.

= 1 boble med 4 dbl-st: hekle 1 dbl-st i neste st, men vent med siste gjennomtrekning (= 2 m på nålen), hekle 1 dbl-st i hver av de neste 3 st på samme måte, dra deretter tråden gjennom alle 5 m på nålen
= dbl st i m
= første rad er forklart i oppskriften
= 1 fm om lm
= 2 st i samme m
= 7 st i samme lm

Kommentarer (29)

Legg inn en kommentar!

Irene Hendry 10.01.2018 - 13:12:

Monica, please help. Pattern drops168-13. I am not understanding how to join the two part to form the poncho. Thanks in advance. Irene

DROPS Design 10.01.2018 kl. 13:46:

Dear Mrs Hendry, this shows how to assembly a poncho made of 2 rectangles, pieces are knitted in the video but the technique will be the same for a crocheted poncho. Happy assembly!

Hanna B 30.08.2017 - 16:20:

Har ni glömt skriva att det ska virkas en lm mellan alla grupper av tre stolpar i första varvet/uppläggningsvarvet?

DROPS Design 12.09.2017 kl. 15:27:

Hej Hanna, första varvet beskriver vi såhär: * hoppa över 1 lm, 1 st i var och en av de 3 nästa lm *, upprepa *-* v ut. Lycka till!

Janneke Koster 28.08.2017 - 22:38:

Ik vind dit een erg mooi patroon, maar ik kan hem niet meer in Mn favorieten zetten. Klopt dit? Er stond toch altijd ergens een hartje om hem in de favorieten te plaatsen. Deze kan ik nergens meer vinden? Hoe kan dat???

DROPS Design 29.08.2017 kl. 17:45:

Hallo Janneke, Bovenaan het patroon, na het stuk over hoeveel garen en welke naalden je nodig hebt, staat een roze knop, waarmee je hem kunt toevoegen aan je favorieten.

Brandi Perkins 25.08.2017 - 04:54:

In the first row where it says skip chain 1 am I supposed to chain 1 and skip the next chain or just skip the next chain?

DROPS Design 25.08.2017 kl. 14:55:

Hello Brandi. You just skip the next chain. Happy crocheting!

Melitta Wicht 26.04.2017 - 12:00:

Guten Tag, ich möchte den DROPS 168-13 häkeln leider verstehe ich das Diagramm nicht. Muß ich das Diagramm von rechts nach links häkeln (1. Reihe) und in der nächsten Reihe von links nach rechts (2. R) usw. Bitte um kurze Antwort. Danke im voraus,

DROPS Design 26.04.2017 kl. 15:02:

Liebe Frau Wicht, ja genau, Hinreihen lesen Sie von unten am rechten Ecke von rechts nach links, und Rückreihen von links nach rechts. Viel Spaß beim häkeln!

Monika 19.02.2017 - 18:23:

In the diagram, it shows a row of SC at the bottom, is this the second row as described in text part of the pattern, or a second row of sc?

DROPS Design 20.02.2017 kl. 10:21:

Dear Monica, the sc row at the very start of diagram is the one explained at the very beg of the pattern (see star-symbol). Happy crocheting!

Frances Miller 17.09.2016 - 04:45:

When following the chart, do I go A4, A1, A2, A3, A5 each row or do I reverse it when doing the next row and then go back to A4 to start next row?

DROPS Design 18.09.2016 kl. 23:19:

Dear Mrs Miller you work from A.4 to A.5 on the first row, and then from A.5 to A.4 on the next row. Happy crocheting!

Frances Miller 07.09.2016 - 15:12:

In the diagram showing the pieces attached are the measurements written in cm? Also can you tell what finished measurements are for each size? I am not sure what size to make for someone who has 39" bust.

DROPS Design 07.09.2016 kl. 15:51:

Dear Mrs Miller, all measurements in chart are in cm, taken flat from side to side. A good idea would be to measure a similar garment she has and like the shape to find out the matching size - read more here. Happy crocheting!

Silje 26.07.2016 - 18:20:

Veldig kjekk oppskrift. Eneste er at jeg sitter litt fast på diagrammet når jeg er ferdig med første repetisjon. Hvordan gjentar jeg diagrammet? Antall masker i siste runde vs første runde (andre runde i diagrammet) stemmer ikke overens...?

DROPS Design 29.07.2016 kl. 11:16:

Hei Silje. Du skal haekle paa samme maade igen som i begyndelsen: A.4 = 4 m, A.1 = 4 m, A.2 = 6 m, A.3 = 9 m og A.5 = 4 m per gentagelse. Du har rigtig nok 6 m til slut af A.1, men du har 7 til slut i A.3 - saa totalt skulle du have det samme antal masker. Dvs, det rykker lidt, men naar du starter forfra gaar du tilbage igen om du forstaar :-)

Kelly Taylor 25.07.2016 - 18:35:

Is there any way to get a written out version of this pattern? I'm not used to having only the diagram to work with, and am having some trouble figuring it out. I would greatly appreciate any help you can offer. Thank you!

DROPS Design 26.07.2016 kl. 10:09:

Dear Mrs Taylor, there is only diagram to this pattern, each symbol in diagram represents 1 st or 1 group of sts as explained under diagram text - start at the bottom corner on the right side and read towards the left: A.4 1 time in width, A.1 1 time in width, repeat A.2 6-7-8-9 times in width, A.3 1 time in width, and finish with A.5 1 time in width. From WS read from the left towards the right: A.5, A.3, repeat A.2, A.1 and finish with A.4. Happy crocheting!

Kommentér oppskrift DROPS 168-13