DROPS / 168 / 13

Sky Love by DROPS Design

Poncho ajouré DROPS au crochet, en ”Paris”. Du S au XXXL.

DROPS design: Modèle n° w-593
Groupe de fils C ou A + A
----------------------------------------------------------
Taille: S/M – M/L – L/XL – XXL/XXXL
Fournitures:
DROPS PARIS de Garnstudio
450-450-500-550 g, coloris n° 02, turquoise clair

CROCHET DROPS n° 5 – ou la taille adéquate pour obtenir un échantillon de 14 B x 8.5 rangs = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 1.16 € /50g
Vous pouvez réaliser ce modèle à partir de 8.82€. En savoir plus.

Explications

INFO CROCHET:
Commencer tous les rangs de ms par 1 ml (remplace la 1ère ms).
Commencer tous les rangs de B par 3 ml (remplacent la 1ère B).
Commencer tous les rangs de DB par 4 ml (remplacent la 1ère DB). 

POINT FANTAISIE:
Voir diagrammes A.1 à A.5.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
L'ouvrage est fait comme 2 écharpes assemblées ensemble pour former un poncho.

Monter une chaînette de 77-85-93-101 ml avec le crochet 5 en Paris. Crocheter 1 B dans la 4ème ml à partir du crochet (= 2 B), 1 B dans la ml suivante, *sauter 1 ml, 1 B dans chacune des 3 ml suiv*, répéter de *-* tout le rang = 57-63-69-75 B. Crocheter ensuite 1 ms dans chaque B (= sur l'envers) – voir INFO CROCHET = 57-63-69-75 ms.
Continuer ensuite ainsi: A.4 sur les 4 premières ms, A.1 sur les 4 ms suivantes, A.2 sur les 36-42-48-54 ms suivantes (= 6-7-8-9 fois en largeur), A.3 sur les 9 ms suivantes, terminer par A.5 sur les 4 dernières ms. PENSER À BIEN CONSERVER LA MÊME TENSION QUE POUR L'ÉCHANTILLON! Continuer ainsi jusqu'à ce que l'ouvrage mesure 65-71-77-84 cm, terminer par 1 rang de B dans le diagramme, arrêter.

Crocheter une autre pièce identique.

ASSEMBLAGE:
Placer le dernier rang de la 1ère partie contre le côté droit de la grande longueur de la 2ème partie - en bas côté chaînette de base et en remontant sur 41-45-49-54 cm – veiller à ne pas trop étirer l'ouvrage. Coudre les 2 pièces entre elles à petits points soignés. Assembler ensuite de la même façon le dernier rang de la 2ème partie au côté droit de la 1ère partie.

Diagramme

= 1 ms dans la m
= 1 B dans la m
= 1 ml
= 1 B autour de la ml
= 1 nope de 4 DB: Crocheter 1 DB dans la B suivante mais ne pas faire le dernier jeté (= 2 boucles sur le crochet), crocheter 1 DB dans chacune des 3 B suivantes de la même façon, écouler les 5 boucles sur le crochet
= 1 DB dans la m
= le 1er rang est expliqué ci-dessus
= 1 ms autour de la ml
= 2 B dans la même m
= 7 B dans la même ml

Vous avez besoin d'aide pour ce modèle?

Merci d'avoir choisi un modèle DROPS. Nous sommes fiers de proposer des modèles qui sont justes et faciles à comprendre. Tous les modèles sont traduits du norvégien et vous pouvez à tout instant vérifier les mesures et les calculs du modèle original (DROPS 168-13) .

Commentaires / Questions (47)

Anna Plummer 18.05.2020 - 08:37:

Why is there no crochet gauge given for Drops yarns? There's a huge difference between knitting & crochet gauge, especially the rows. I did a swatch for Paris, and I was off by 8 rows, and # of rows should not not change much, not like horizontal sts do. I compared to 3 yarns from other brands, my gauge was perfect. I want to use Paris, though. but I can't find any crochet gauge. Thank You!

DROPS Design 18.05.2020 kl. 08:49:

Dear Mrs Plummer, gauge will change depending on the fabric required, you will find the matching tension in each pattern, for example here you need 14 dc x 8.5 rows = 4'' x 4'' (10 x 10 cm) - read more about tension here. Happy crocheting!

Ada 21.03.2020 - 14:41:

Goedemiddag, ben de poncho in maat M/L aan het maken. Nu bij de 3e herhaling t/m toer 7 en ben 67 cm hoog (dus bijna bij de 71 cm). Zag dat je in ieder geval bij een toer met stokjes moet stoppen. 2 vragen: 1. Ik neem aan dat dit ook halverwege het patroon kan? 2. Maakt het nog uit of dit dan toer 12 of 13 is? Alvast bedankt voor de reactie. Groet, Ada

DROPS Design 22.03.2020 kl. 16:53:

Dag Ada,

Ja hoor, dit kan halverwege het patroon en toer 12 of 13 maakt ook niet uit want het zijn beide toeren met stokjes.

Cathie 08.03.2020 - 03:40:

I have been crocheting for 50 years. I do not know how to read a diagram. I only use written instructions. However, I have no clue what you are talking about after the 2nd row. What is A.4 over the next 4 stitches, etc? What is the A. ? Help please. I am so lost!

DROPS Design 08.03.2020 kl. 22:56:

Dear Cathie, it is well worth the time and effort to figure out how to read pattern diagrams, because they not only tell you what to do at the very next step, but also show you how the stitches AND the rows relate to each other. In this case pattern A.4 shows you the trebles stitches at the right of the diagram. HERE you can find a lesson on how to read crochet diagrams, and do not forget, that you can always ask for help (in person or over teh phone) for help in the store where you bought your DROPS yarn from. Happy Crafting!

Imelda Parra Suarez 14.11.2019 - 21:03:

Quisiera elaborar el poncho con patron de calados en Paris pero no entiendo las abreviasiones que colocan me gustaría algo más claro o una fotografia donde se observe claramente las puntadas. Muchas gracias por su atención quedo atenta.

DROPS Design 17.11.2019 kl. 19:34:

Hola Imelda. No disponemos de más fotos que las que están publicadas de este modelo. Tienes bajo el patrón varios vídeos explicativos y el diccionario de abreviaturas está en este link https://www.garnstudio.com/dictionary.php?lang=es

Phoebe Musa 15.10.2019 - 10:15:

Kindly give us the pattern in writing, diagrams are kind of confusing

DROPS Design 15.10.2019 kl. 10:25:

Dear Mrs Musa, when there are only diagrams in a pattern, such as this one for example, you will find help with crochet diagrams here. Happy crocheting!

Birgitta 26.08.2019 - 11:08:

Hej. Jag skulle vilja veta bredden på "halsduken". Mvh Birgitta

DROPS Design 27.08.2019 kl. 08:15:

Hej. Du hittar alla mått i de olika storlekarna på måttskissen längst ner på mönstret. Lycka till!

SAROJ 23.07.2019 - 11:20:

Hi there Is there any way I can get this pattern fully written out, I get extremely confused reading a diagram. Please assist.

DROPS Design 06.08.2019 kl. 09:45:

Dear Mrs Saroj, there are only diagrams to this pattern but you will find here how to read crochet diagrams, should you need any further assistance reading diagrams, feel free to contact your DROPS store even per mail or telephone. Happy crocheting!

Carrie 14.06.2019 - 02:57:

Hello again! I’m just about to finish the first part of the diagram. When starting the diagram again, to get the length, do I start with the rows of single crochets at the very bottom, or do I start with the second row of 3 dc, chain 3 on top of the top most row of dc? Thank you! I think I’m going to like diagrams much better than the US way of writing every line out! :)

DROPS Design 14.06.2019 kl. 07:27:

Dear Carrie, when repeating the diagrams in height, start from 2nd row in diagram, ie skip the single crochets row from the very bottom. Happy crocheting!

Carrie 11.06.2019 - 02:20:

I have gotten up to the 4th row above the row of single crochets and have torn it out 3 times. Where does the 4th DC in stitch go? The first of the chain 3 below? I am assuming that this row goes from A4-A5. I can’t tell where single crochets go between A1 and A2. Do they go into each of the DC around chain below? The diagram looks like one DC in the first DC around and the second in the first of chain 3. That just doesn’t seem right. Thank you, Carrie

DROPS Design 11.06.2019 kl. 12:32:

Dear Carrie, on row 3 (5, 7..) in A.4/A.5 the 4th dc (in A.4) and the first dc (in A.5) will be worked in the first chain (A.4)/last chain (= next to the dc) in A.5. So that there are either 3 or 4 dc in A.4/A.5. Happy crocheting!

Hedi 02.05.2019 - 21:49:

Ich möchte wissen wie ich dieses teil zusammen nähe

DROPS Design 03.05.2019 kl. 09:00:

Liebe Hedi, dieses Video zeigt wie man einen gestrickten Poncho zusammennäht - beim gehäkelten wird es die gleiche Technik. Viel Spaß beim häkeln!

Poster un commentaire sur le modèle DROPS 168-13