DROPS Extra / 0-1194

Treat Yourself by DROPS Design

DROPS Jul: Hæklet DROPS kurv i 2 tråde ”Belle” med viftemønster

DROPS Design: Model nr vs-008
Garngruppe B + B
----------------------------------------------------------
Mål: Diameter: ca 20 cm. Højde: ca 10 cm.
Materialer:
DROPS BELLE fra Garnstudio
200 g f.nr 03, lys beige

DROPS HÆKLENÅL nr 5 – eller den nål du skal bruge for at få 15 fm x 16 rækker med 2 tråde på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 55.8kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2. Diag A.1 viser hvordan omg starter og slutter. A.2 hækles totalt 6 gange rundt.

HÆKLEINFO-1:
På beg af hver omg som starter med fm, erstattes første fm med 1 lm. Omg afsluttes med 1 km i første lm på beg af omg.

HÆKLEINFO-2:
På beg af hver omg som starter med fm, starter man med 1 lm (erstatter ikke første fm) og afslutter med 1 km i første lm i beg af omg.
----------------------------------------------------------

KURV:
Arb hækles rundt fra bunden og op.
Hækl 4 lm på nål 5 med 2 tråde Belle og sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: Læs HÆKLEINFO-1! Hækl 6 fm om lm-ringen.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: Hækl * 1 fm i første/næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
4.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
5.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 3 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 30 fm.
6.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 4 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 36 fm.
Fortsæt med at hækle 1 fm mere mellem udtagningerne til der er hæklet 16 omg = 96 fm. Bunden måler ca 20 cm i diameter. HERFRA MÅLES ARB VIDERE!

Nu hækles siden af kurven således: Hækl 1 fm i hver fm til arb måler ca 10 cm. Vend arb så der hækles i modsat retning (dette gøres fordi kanten skal bukkes ud ad, og da vil mønsteret komme på retsiden).

KANT:
Hækl mønster efter diag A.1 og A.2, dvs der hækles således:
1.OMG: Hækl 1 lm (erstatter ikke første fm), * 1 fm i første/næste fm, 4 lm, spring over 3 fm *, gentag fra *-* omg rundt, afslut omg med 1 km i første lm i beg af omg og 2 km om første lm-bue = 24 lm-buer og 24 lm-buer.
2.OMG: Læs HÆKLEINFO-2. Hækl * 1 fm om første/næste lm-bue, 7 dbl-st om næste lm-bue *, gentag fra *-* totalt 12 gange = 12 dbl-st-grupper og 12 fm.
3.OMG: Hækl 4 lm (erstatter sidste dbl-st i slutningen af omg), * 3 lm, spring over 3 dbl-st, 1 fm i næste dbl-st, 3 lm, spring over 3 dbl-st, 1 dbl-st i næste dbl-st, 4 lm, spring over 1 dbl-st, 1 dbl-st i næste dbl-st, 4 lm, spring over 1 dbl-st, 1 dbl-st i næste dbl-st, 4 lm, spring over 1 dbl-st, 1 dbl-st i næste dbl-st *, gentag fra *-* totalt 6 gange, afslut omg med 1 km i 4.lm i beg af omg = 24 dbl-st, 6 fm og 30 lm-buer.
4.OMG: Hækl * 3 fm om hver af de første/næste 2 lm-buer, 1 lm, 4 fm om næste lm-bue, 1 lm, 4 fm om næste lm-bue, 1 lm, 4 fm om næste lm-bue, 1 lm *, gentag fra *-* totalt 6 gange = 108 fm og 24 lm. Klip og hæft tråden. Buk kanten ud ad.

= fm om lm/lm-buen
= dbl-st om lm-buen
= dbl-st i dbl-st
= Omg starter med 1 lm og afsluttes med 1 km i første lm
= I slutningen af 1.omg hækles 2 km om lm-buen i beg af omg
= 4 lm i beg af omg (erstatter sidste dbl-st i slutningen af omg), afslut omg med 1 km i 4.lm i beg af omg
= sidste omg på siden af kurven, omg er allerede hæklet

Kommentarer (7)

Skriv din kommentar her!

Dina 10.07.2017 - 08:32:

Buongiorno! Volevo lavorare questo cestino e per renderlo più natalizio vorrei usare anche un filo di glitter insieme al belle: si può fare? Un'altra domanda: le misure date sono prima o dopo il lavaggio (perché si può lavare il cestino, giusto?)? Grazie!

DROPS Design 10.07.2017 kl. 10:54:

Buongiorno Dina. Può aggiungere un filo glitter senza problema e senza che questo comporti variazioni nella tensione e nella misura dell'uncinetto da usare. Le misure vengono date prima del lavaggio. Buon lavoro!

Emmy 20.01.2016 - 16:29:

Ik vraag me af of de beschrijving van deze mand met waaierpatroon wel klopt. Het lijkt erop dat er een heel andere mand uit de beschrijving komt....

DROPS Design 21.01.2016 kl. 13:36:

Hoi Emma. Ja, het patroon zou correct moeten zijn. Heb je al de video gezien van hoe je de mand haakt?

Myriam 14.01.2016 - 21:06:

Ce n'est pas clair, on crochete les cotes du panier avec seulement 1 fil et ensuite on crochete la bordure avec le deuxieme? Merci

DROPS Design 15.01.2016 kl. 09:07:

Bonjour Myriam, la corbeille se crochète entièrement avec 2 fils (= fil en double) sur la base d'un échantillon de 15 ms x 16 rangs = 10 x 10 cm. Bon crochet!

Isabelle 04.12.2015 - 07:03:

Bonjour puis je utiliser la drop paris 100 gr sera t il suffisant ? merci

DROPS Design 04.12.2015 kl. 09:31:

Bonjour Isabelle, la corbeille se crochète avec 2 fils du groupe B (fil Belle en double) - alors que Paris est du groupe C - calculez ici la quantité nécessaire en Paris - les dimensions s'en trouveraient affectées car la tension serait différente. Bon crochet!

Marie 04.12.2015 - 04:45:

It's a lovely pattern and I can't wait to crochet it but I do think it is written in American crochet terms and not British. Am I confused? Thanks!

DROPS Design 04.12.2015 kl. 09:34:

Dear Marie, check that you choose the correct language by clicking on the arrow over "English(US/in)" or here to get the pattern in US-English. Happy crocheting!

Bernadette 03.12.2015 - 13:02:

Très joli, merci beaucoup pour les explications! Bonne journée

Nieves67 03.12.2015 - 08:32:

Joli, merci

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1194