DROPS / 69 / 2

DROPS 69-2 by DROPS Design

Perlestrikket DROPS top i "Bomull-Lin", "Cotton Viscose" og "Glitter"

Størrelse: XS/S - S/M - M/L - L/XL
Materialer: DROPS Bomull-Lin fra Garnstudio
150-150-150-150 gr f.nr 17, blå
og brug: DROPS Cotton Viscose fra Garnstudio
100-100-150-150 gr f.nr 13, lavendelblå
og brug: DROPS Glitter
1-1-1 spole f.nr 02, sølv

DROPS Pinde nr 9
DROPS Hæklenål nr 4

DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 16.95 kr /50g
Strikkefasthed: 11 m x 17 p = 10 x 10 cm på p 9 og perlestrik. Husk pindenr er kun vejledende!

Perlestrik: 1.p: * 1 r, 1 vr *, 2.p: * strik r over vr og vr over r *. Gentag 2. p opover.

Forstk: Slå 40-42-44-48 m op på p 9 med 1 tråd Bomull-Lin, 1 tråd Cotton Viscose og 1 tråd Glitter = 3 tråde. Strik 1 p glatstrik. Fortsæt med perlestrik - se forklaring over. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 5-5-5-5 cm tages der 1 m ud i hver side ialt 3-4-4-4 gange på hver 4.-3.-3.-4. cm = 46-50-52-56 m. Når arb måler 20-22-23-24 cm lukkes der af til ærmegab i hver side på hver 2.p: 3 m 1-1-1-1 gang, 2 m 0-1-1-2 gange og 1 m ialt 3-3-3-3 gange = 34-34-36-36 m på p. Når arb måler 28-30-32-34 cm lukkes de midterste 10 m af til hals. Luk derefter af på hver side af halsen på hver 2.p: 2 m 1 gang og 1 m 4 gange = 6-6-7-7 m tilbage på hver skulder. Luk af når arb måler 38-40-42-44 cm.

Rygstk: Slå op og strik som forstk. Luk af til ærmegab som på forstk og strik videre til arb måler 35-37-39-41 cm. Nu lukkes de midterste 16 m af til hals. Luk derefter af på hver side af halsen på hver 2.p: 2 m 1-1-1-1 gang og 1 m 1-1-1-1 gang = 6-6-7-7 m tilbage på hver skulder. Luk af når arb måler 38-40-42-44 cm.

Montering: Sy skuldersømmene. Sy sidesømmene i yderste led af yderste m således at der ikke bliver en tyk kant. Hækl derefter 1 række med fastm på nål 4 med 2 tråde Bomull-Lin rundt i halskanten og ærmegabene.

Diagram

Lise Lotte Jørgensen 02.04.2019 - 09:30:

Hej. Jeg vil gerne strikke denne model, men kun i en slags garn, hvad kunne jeg bruge alternativt ? Mvh Lise lotte

DROPS Design 05.04.2019 kl. 14:22:

Hej Lise Lotte, da skal du finde et garn som er så tykt at du får 11 m på 10 cm. Vi har kun Uld: DROPS Eskimo og Andes i vores sortiment som holder den strikkefasthed.... Ellers er du nødt til at bruge dobbelt tråd :)

Dorthe Sidenius Hansen 30.07.2018 - 13:18:

Hej jeg vil rigtig gerne strikke denne model i større størrelse og kun Muskat,, merciseret bomuld. Er det muligt??

DROPS Design 15.08.2018 kl. 08:22:

Hej Dorthe, ja det kan du godt, men sørg for at overholde strikkefastheden i opskriften. Toppen bliver nok lidt løsere end på billedet, men lav en lille strikkeprøve først :)

Lisette 05.06.2018 - 21:43:

Går det att räkan om mönstret om man vill använda modellen men bara sticka moss med en tråd istället för tre?

DROPS Design 06.06.2018 kl. 14:17:

Du bör nog sticka denna modell med tre trådar. Alternativt kan du använda något av våra tjockare garner från garngrupp E. Då kan du sticka med en tråd, men var då noga med att stickfastheten stämmer.

Lise 19.05.2018 - 19:50:

Det hadde vært fint om dere kunne skilt mellom "fell" og "fell av".

Jude Morris 27.01.2016 - 19:44:

I would love to make the top in the picture, but the instructions are for something else, can you post the pattern for this top please?

DROPS Design 28.01.2016 kl. 11:46:

Hi. The correct pattern is added now. Enjoy!

Kommentere opskrift DROPS 69-2