DROPS / 160 / 16

Summer Chic by DROPS Design

Strikket DROPS bluse i ”Muskat” eller "Belle" med hulmønster, raglan og knapper bagpå. Kan vendes og bruges som jakke. Str S - XXXL

DROPS Design: Model nr r-677
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
350-400-450-450-500-550 g f.nr 06, lys rosa

Eller brug:
DROPS BELLE fra Garnstudio
300-350-400-400-450-500 g f.nr 11, gammelrosa

DROPS RUNDP (80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (80 cm) nr 3,5 – til retstrik.
DROPS PERLEMORKNAP: Buet (hvid), nr 521: 6-6-6-6-6-6 stk.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 90.65kr. Læs mere.

Der tages 2 m ind i hver overgang mellem ryg & forstk og ærmer.
Tag ind således fra retsiden:
Start 3 m før mærket og strik således: 2 ret sammen, 2 ret (mærket sidder midt mellem disse 2 m), tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
Tag ind således fra vrangen:
Start 3 m før mærket og strik således: 2 drejet vrang sammen, 2 vrang (mærket sidder midt mellem disse 2 m), 2 m vrang sammen.

KNAPHUL:
Der lukkes af til knaphul på første kant fra retsiden. 1 knaphul = strik 3.og 4.m fra midt bagpå ret sammen og slå om. Luk af til knaphul når arb måler:
STR S: 6, 13, 20, 27, 34 og 42 cm.
STR M: 6, 13, 20, 28, 36 og 44 cm.
STR L: 6, 14, 22, 30, 38 og 46 cm.
STR XL: 6, 14, 22, 30, 39 og 48 cm.
STR XXL: 6, 14, 23, 32, 41 og 50 cm.
STR XXXL: 9,18, 27, 36, 45 og 52 cm.
----------------------------------------------------------

BLUSE:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp fra midt bagpå.
Slå 197-213-229-253-277-301 m op (inkl 5 kantm i hver side mod midt bagpå) på rundp 3,5 med Muskat eller Belle. Strik 6 p retstrik – se forkl over. Skift til rundp 4, fortsæt således – fra retsiden: 5 m retstrik (= kant), A.1 A (= 2 m), A.1 C (= 15 m), glatstrik over de næste 44-44-52-56-60-64 m , A.1 A ( = 2 m), A.1B over de næste 48-64-64-80-96-112 m, A1.C (= 15 m), glatstrik over de næste 44-44-52-56-60-64 m, afslut med A.1 A (= 2 m), A.1 C (= 15 m) og 5 m retstrik (= kant). Fortsæt dette mønster. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 6 cm sættes der 2 mærketråde i arb, 52-56-60-66-72-78 m ind fra hver side (= 93-101-109-121-133-145 m mellem mærketrådene på forstk). Nu tages der 1 m ind på hver side af begge mærketråde (= 4 m taget ind). Gentag indtagningen på hver 2.cm, 3 gange til = 181-197-213-237-261-285 m. Når arb måler 18 cm i alle str tages der 1 m ud på hver side af begge mærketråde i siderne (= 4 m taget ud). Gentag udtagningene på hver 4.-4.-4.-5.-5.-5 cm, 3 gange til = 197-213-229-253-277-301 m. Når arb måler 32-33-34-35-36-37 cm lukkes der af til ærmegab i hver side således: Strik til der er 4 m tilbage før første mærketråd i siden, luk de næste 8 m af, strik til der er 4 m tilbage før mærketråden i den anden side, luk de næste 8 m af og strik p ud. Der er nu 85-93-101-113-125-137 m på forstk og 48-52-56-62-68-74 m på hvert rygstk. Læg arb til side og strik ærmerne.

ÆRME:
Arb strikkes rundt på strømpep. Slå 74-78-82-86-90-94 m op på strømpep 3,5 med Muskat eller Belle. Strik 6 omg retstrik - se forkl over. Derefter strikkes der 1 omg ret, SAMTIDIG lukkes der 8 m af under ærmet = 66-70-74-78-82-86 m tilbage på p. Læg arb til side og strik 1 ærme til.

BÆRESTK:
Sæt ærmerne ind på samme rundp som ryg- og forstykke hvor der er lukket m af til ærmegab = 313-337-361-393-425-457 m. Sæt 1 mærke i alle overgange mellem ryg- og forstykke og ærmerne (= 4 mærker). Fortsæt i glatstrik og mønster som før SAMTIDIG på næste p fra retsiden starter indtagningen til RAGLAN – se forkl over (= 8 m taget ind). Gentag indtagningerne på hver 2.p totalt 20-21-22-22-23-24 gange og derefter på hver p 3-4-5-7-8-9 gange. Efter alle indtagninger til raglan er der 129-137-145-161-177-193 m tilbage på p. Strik 4 p retstrik over alle m, Samtidig med at der på første p tages 20-26-32-45-50-58 m ind jævnt fordelt = 109-111-113-116-127-135 m. Luk af.

MONTERING:
Sy åbningene sammen under ærmerne. Sy knapperne i modsat side af knaphullet.

= tag 1 m løs af p, 2 m ret sammen, løft den løse m over
= slå om
= tag 2 m løs af p som om de strikkes ret sammen, 1 ret, løft de 2 løse m over

Agnès 16.07.2019 - 11:19:

Merci ☺, je viens de réaliser après relecture de vos réponses, que j'oubliais que le début du motif correspondait au milieu du dos🙃 donc oui j'avais tout faux!😱 Encore merci de votre aide 😊

Agnès 15.07.2019 - 19:03:

Merci de votre réponse et j'entend bien la symétrie voulue et donc justement ne faut il pas tricoter le motif sur 15 mailles avant celui sur 2 mailles et finir par les 5 mailles point mousse?

DROPS Design 16.07.2019 kl. 08:51:

Bonjour Agnès, le diagramme A se tricote sur 2 mailles = début du motif, puis on tricote C = le motif. Ainsi, vous avez au début 4 diminutions de chaque côté de la m centrale (la m end de C) et au milieu du motif, vous aurez 2 m end avant et après le jeté. Bon tricot!

Agnès 14.07.2019 - 19:55:

Bonsoir, après les trois côtes mousse, ne doit-on pas terminer le premier rang du motif par A1c (15 mailles) et A1a (2 mailles) 5 mailles point mousse et non pas:" par terminer par A.1 A (= 2 m), A.1 C ( = 15 m) et 5 m point mousse (= bordure).

DROPS Design 15.07.2019 kl. 11:09:

Bonjour Agnès, pour que les motifs soient identiques de chaque côté (début et fin de rang = milieu dos), on doit tricoter d'abord A.1A puis A.1C au début et à la fin du rang (= après les 5 m point mousse et avant les 5 m point mousse). Bon tricot!

Laurence 18.05.2019 - 12:45:

Bonjour, Je suis en train de tricoter le modèle et j'ai un problème au rang 33 de la dentelle. Après les 44 mailles du côté, je dois tricoter A1A puis A1B. J'ai 18m qui deviennent 1m + 2m + 1 jete +1m + 1jete + 1m+1j+1m+1j+1m+1j+1m+1j+2m+1m ce qui fait 17m alors que je devrais en avoir 18. Où est-ce que je me trompe? Si je ne suis pas claire je pourrais essayer de préciser. Merci pour votre aide

DROPS Design 20.05.2019 kl. 10:03:

Bonjour Laurence, A.1B se tricote 3-4-4-5-6-7 fois sur 16 mailles (= 48-64-64-80-96-112 m), soit au 1er rang: (2 m ens à l'end, 1 jeté) x 3 (= 6 mailles), 1 m end, (1 jeté, glisser 1 m à l'end, 1 m end, passer la m glissée par-dessus la m tricotée) x 3 (= 6 mailles), 1 jeté, glisser 1 m, 2 m ens à l'end, passer la m glissée par-dessus les m tricotées = 6+1+6+3= 16 m. Bon tricot!

Nannette 11.05.2019 - 19:01:

Bij het minderen van de raglanmouw staat er : minder 2 steken aan elke overgang tussen mouw en lijf. Aan de goede kant minder je volgens het patroon echter maar 1 steek.....

DROPS Design 15.05.2019 kl. 09:09:

Dag Nannette,

Je mindert aan elke kant van elke raglanlijn 1 steek (dus 2 steken bij elke raglanlijn), dus zowel aan de kant van de mouw als aan de kant van het pand. In totaal dus 8 steken over de hele naald.

Chris Ramsay 21.11.2018 - 19:26:

DROPS / 160 / 16\r\nSummer Chic by DROPS Design\r\nHello - is this pattern available with long sleeves,please? Thanks.

DROPS Design 22.11.2018 kl. 09:18:

Dear Mrs Ramsay, you will find a cardigan with long sleeves with the same lace pattern here. Happy knitting!

Sarah Turnbull 02.06.2016 - 05:08:

This pattern states that it is written in US English and that the schematic measurements are in inches. However, the schematic is in centimetres. This could cause a lot of confusion. I have noticed this on other oatterns as well. I hope you will fix it.

Nelly Normand 27.01.2016 - 00:06:

Bonjour, Comment faire pour réaliser ce modèle avec des aiguilles droites? Cordialement. Merci. Nelly

DROPS Design 27.01.2016 kl. 10:20:

Bonjour Mme Normand, la plupart de nos modèles peuvent facilement s'adapter pour des aiguilles circulaires - voir ici et demandez conseil à votre magasin DROPS si nécessaire. Bon tricot!

Mima 06.11.2015 - 00:48:

J adore ce modéle,il est trés joli

Tiny 04.01.2015 - 21:37:

Leuk verrassend model. Kan in allerlei situaties worden gedragen ; casual, feestelijk, gekleed....net waar je het mee combineert

Kommentere opskrift DROPS 160-16