DROPS Extra / 0-1027

Strawberries & Sprinkles by DROPS Design

Strikket DROPS pannebånd i perlestrikk med 2 tråder Peak eller Eskimo

Stikkord: pannebånd,

DROPS Design: Modell nr pe-005-bn
Garngruppe E + E eller F
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 3/6 - 7/10 - 11/12 år
Passer hodemål: 52-54-55 cm.
Materialer:
DROPS PEAK fra Garnstudio
50 g i alle str i f.nr 08, neon rosa
50 g i alle str i f.nr 05, støvrosa

Eller bruk:
DROPS ESKIMO fra Garnstudio
50 g i alle str i f.nr 26, pink
50 g i alle str i f.nr 51, støvrosa

DROPS PINNE NR 10 – eller det p.nr du må bruke for å få 9 m x 15 p perlestrikk med 2 tråder på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

1.p: * 1 rett, 1 vrang *, gjenta fra *-*.
2.p: Rett over vrang og vrang over rett. Gjenta 2.p.
----------------------------------------------------------

PANNEBÅND:
Arb strikkes frem og tilbake. Legg løst opp 7-9-10 m på p 10 med 1 tråd neon rosa/pink + 1 tråd støvrosa/støvrosa (= 2 tråder). Strikk PERLESTRIKK - se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Strikk til arb måler 46-48-49 cm, eller til ønsket mål. Fell alle m løst av. Sy oppleggs- og avfellingskanten sammen i ytterste ledd av ytterste m.

Kommentarer (1)

Hanne 04.09.2017 - 19:08:

Kan man bruke garn fra garngruppe A til dette, f.eks baby alpacca? Vil gjerne lage et som ikke blir så tykt.

DROPS Design 05.09.2017 kl. 08:52:

Hei Hanna, Hvis du skal bruke et tynnere garn, må du endre maskeantallet slik at du får riktige strikkefastheten. Det betyr litt arbeid, slik at du vet hvor mange masker og rader du trenger til størrelsen din, men det er ellers mulig. God fornøyelse!

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-1027