DROPS Extra / 0-1026

Citrus Cupcake by DROPS Design

Strikket DROPS lue i Peak eller Eskimo med spiralmønster

Stikkord: luer, spiral,

DROPS Design: Modell nr pe-001-bn
Garngruppe E eller C + C
-----------------------------------------------------------
Størrelse: Barn - Voksen
Passer hodemål: ca 48/52 – 54/58 cm
Materialer:
DROPS PEAK fra Garnstudio
100 g i begge str i f.nr 09, neon gul
50 g i begge str i f.nr 04, kornblå
50 g i begge str i f.nr 07, neon grønn (om man ønsker dusk).

Eller bruk:
DROPS ESKIMO fra Garnstudio
100 g i begge str i f.nr 24, gul
50 g i begge str i f.nr 15, mørk blå
50 g i begge str i f.nr 25, grønn (om man ønsker dusk).

DROPS SETTP NR 8 – eller det p.nr du må bruke for å få 11 m x 15 p glstrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

SPIRALMØNSTER:
Strikk * 4 m r, 4 m vr *, gjenta fra *-* rundt. Mønsteret går over 8 m og maskeantallet på arb er delbart med 8+7. Når det strikkes rundt vil mønsteret automatisk forskyve seg 1 maske på hver omg og lage et spiralmønster.
----------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt på settp.
Legg opp 47-55 m på settp 8 med kornblå/mørk blå. Bytt til neon gul/ gul og strikk SPIRALMØNSTER – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 13-18 cm strikkes det 1 omg rett SAMTIDIG som det settes 5-6 merketråder slik:
Str Barn: 9-10-9-10-9 m mellom hvert merke.
Str Voksen: 9-9-9-9-9-10 m mellom hvert merke.
Fortsett med glstrikk SAMTIDIG som det på neste omg felles 1 m på høyre side av hver merketråd ved å strikke 2 m rett sammen, gjenta på hver 2.omg 4-5 ganger til = 22-19 m på p. På neste omg strikkes 2 og 2 m rett sammen = 11-10 m på p. Klipp tråden, trekk den gjennom de resterende m og fest godt.

DUSK:
Lag 1 dusk på ca 15 cm i diameter med neon grønn/grønn. Sy den fast på toppen av luen.

Tiffanie 10.01.2017 - 14:16:

Bonjour, Je n'ai pas d 'aiguilles doubles pointes. Puis-je réaliser ce bonnet avec une aiguille circulaire? Bien cordialement

DROPS Design 10.01.2017 kl. 16:57:

Bonjour Tiffanie, tout à fait, vous pouvez utiliser une longue aiguille circulaire (mini 80 cm) et utiliser la technique dite du magic loop. Bon tricot!

Tiffanie 10.01.2017 - 14:15:

Bonjour, Je n'ai pas d 'aiguilles doubles pointes. Puis-je réaliser ce bonnet avec une aiguille circulaire? Bien cordialement

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-1026