DROPS Extra / 0-1029

Fin with Stripes by DROPS Design

Heklet DROPS pannebånd i Peak eller Eskimo med striper

DROPS Design: Modell nr pe-003-bn
Garngruppe E eller C + C
-----------------------------------------------------------
Størrelse: Barn-Voksen
Mål: Omkrets: ca 44-50 cm. Bredde: ca 8-11 cm
Materialer:
DROPS Peak fra Garnstudio
50-100 gr f.nr 04, kornblå
50 i begge str i f.nr 08, neon rosa
50 i begge str i f.nr 07, neon grønn
50 i begge str i f.nr 09, neon gul

Eller bruk:
DROPS Eskimo fra Garnstudio
50-100 gr f.nr 05, turkis
50 i begge str i f.nr 26, pink
50 i begge str i f.nr 25, grønn
50 i begge str i f.nr 24, gul

DROPS Heklenål nr 6 - eller den nålen du må bruke for å få 12 fm på 10 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (0) FAQ
HEKLEINFO:
På beg av hver rad med fm, erstattes første fm med 1 lm.

FARGEBYTTE:
Når man hekler siste maske i en farge, så vent med siste gjennomtrekning og trekk gjennom med neste farge som skal brukes.
----------------------------------------------------------

PANNEBÅND:
Hekle 10-13 lm (inkl 1 lm til å snu med) på nål 6 med kornblå/turkis. Hekle 1 fm i 2.lm fra nålen, deretter 1 fm i hver lm. Videre hekles det frem og tilbake med 1 fm i hver fm – LES HEKLEINFO – HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN! Når arb måler ca 22-25 cm hekles det striper slik: LES FARGEBYTTE! 1 rad med neon rosa/pink, 1 rad med neon grønn/grønn og 1 rad med neon gul/gul. Bytt til kornblå/turkis og hekle til arb måler ca 44-50 cm. Klipp tråden – behold litt lengde på tråden til montering.

MONTERING:
Sy kortsidene sammen kant i kant og fest tråden.

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-1029