DROPS / 154 / 9

Soleil by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i ”Merino Extra Fine” med bølgemønster.

DROPS Design: Model nr me-067
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Længde (øverst): ca 176 cm
Bredde midt bagpå: ca 54 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
400 g f.nr 24, lys gul

DROPS RUNDP (60 eller 80 cm) nr 5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 19 m x 25 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 175.6kr. Læs mere.

Se diag A.1 til A.5. (1.p = vrangen). Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.

UDTAGNINGER:
Der tages 4 m ud fra retsiden med omslag således: Tag 1 m ud indenfor 1 kant-m i hver side, tag 1 m ud før 1.mærketråd og tag 1 m ud efter 2.mærketråd. OBS! omslagen strikkes ikke drejet på næste p, men skal lave hul
Der tages 2 m ud på hver p fra vrangen med omslag således: Tag 1 m ud indenfor 1 kant-m i hver side.
OBS! Omslagen strikkes ikke drejet på næste p, men skal lave hul
----------------------------------------------------------

SJAL:
Slå 34 m op på rundp 5 med Merino Extra Fine. Sæt 2 mærketråde i arb, første mærketråd sættes efter 2 m, den anden sættes når der er 2 m tilbage på p. (1.p = retsiden) Fortsæt med glatstrik og 1 kantm i retstrik i hver side samtidig med at der tages ud – SE FORKL OVER. Efter de 2 første p er der taget 6 m ud og der er totalt 40 m på p. Fortsæt at tage ud på samme måde 47 gange til = 322 m på p (der skal være 48 huller langs med hver af de 2 mærketråde). Arb måler ca 37 cm målt langs mærketrådene midt bagpå. Her stopper udtagningerne. Strik 1 p ret fra retsiden Samtidig med at der tages 5 m ud jævnt fordelt på hver af langsiderne, tag IKKE ud over de midterste 30 m. Der er nu 332 m på p. Derefter fortsættes der efter diagram A.1 med 1 kantm i retstrik i hver side (1.p = vrangen). Fortsæt med diagram A.2, A.3 og A.4 (sidste p = retsiden). For at sjalet skal få en pæn buet kant strikkes diagram A.5 (fra vrangen) - Samtidig med at der lukkes af. Sørg for at aflukningen ikke strammer så kanten bliver blød og elastisk uden at den bølger. Klip og hæft trådene.

= 1 omslag mellem 2 m
= 2 m ret sammen

Monica Lovino 07.08.2018 - 16:25:

Buongiorno. Come si fa a lavorare il diagramma A5 e allo stesso tempo intrecciare? Grazie per l'aiuto

Jean Keplinger 17.07.2018 - 01:46:

What is the yardage needed for this pattern?

DROPS Design 17.07.2018 kl. 07:41:

Dear Jean, you will need about 400 gramms (which is 8 skeins) of Merino Extra fine yarn to knit this pattern. One skein is about 105 meters long, so alltogether about 800 -850 meters. Happy Knitting!

TURCQ 11.11.2016 - 16:32:

Bonjour Si je fais une fois chaque dessin A1 à A4 j'aurais terminé le chale ? je n'ai pas besoin de répéter les grilles en hauteur ? ca me parait bizarre car sur la photo le motif n'est pas le même sur tout le châle ? Merci.

DROPS Design 14.11.2016 kl. 08:47:

Bonjour Mme Turcq, vous tricotez les diagrammes A.1 à A.4 1 fois en hauteur (et 22 fois en largeur = sur toutes les mailles, entre les m lisières), vous obtenez ainsi 7 rangs de jours (rangs avec jetés et m tricotées ens) comme sur la photo. Bon tricot!

Durand 04.04.2016 - 15:21:

Bonjour comment obtenir 322 m en augmentant 2 m tous les rangs envers 47 fois avec au départ 40 m 47 fois 2 = 94 + 40 = 134 il me manque 188 points !!! merci de me répondre

DROPS Design 04.04.2016 kl. 15:29:

Bonjour Mme Durand, on augmente 6 m sur 2 rangs, comme aux 2 premiers rangs, on répète ces augmentations encore 47 fois soit 47 x 6 = 282 m + 40 m = 322 m. Bon tricot!

G. Pfeffer 22.11.2015 - 22:05:

I have a question about your diagram. Your diagram looks like there are 15 stitches for diagram A1, 17 stitches for A2, 19 stitches for A3, 21 stitches for A4 and A5. Does that mean we have to increase 2 stitches for each diagram as it progresses? In other words, there should be 332 stitches before one works on diagram A1, how many stitches will there be when one finishes diagram A5? Thank you.

DROPS Design 23.11.2015 kl. 10:50:

Dear Mrs Pfeffer, the increases are included in the diagram and in the repetitions, ie in last row in A.1 you work 4 dec but 6 yos = 2 sts inc in each repetition - in last row in A.2 you work 4 dec but 6 yos = 2 sts inc in each repetition. In A.5, you have 6 dec and 6 yos, number of sts is the same. Happy knitting!

Loli Cerevera 31.08.2015 - 17:34:

Ok comprendo,muchas gracias

Loli Cerevera 28.08.2015 - 12:55:

No entiendo eso de hacer el aumento dentro del punto de orillo gracias

DROPS Design 31.08.2015 kl. 09:23:

Hola Loli. Aum dentro de pt orillo = es decir aum justo antés o después del pt orillo.

Yoanna Fridell 24.04.2015 - 01:21:

Hej är på sista varvet, alltså avmaskning men fattat inte hur jag ska kunna göra diagram A5 samtidigt som jag maskar av?? Var hamnar alla omslagen?

DROPS Design 30.04.2015 kl. 15:58:

Hej Yoanna. Du strikker omslagene og lukker ogsaa dem af. Se ogsaa videoen her:

RAGHDA TABBARA 01.10.2014 - 20:09:

I was just wondering about the extra stitch at the beginning of A2 or is it extra?

DROPS Design 09.10.2014 kl. 23:48:

This extra stitches come from previous row, where you dec 4 sts but inc 6 sts.

RAGHDA TABBARA 01.10.2014 - 09:17:

I have a question about the first stitch in the beginning of A2 pattern. is it an increase? a yo? same with the last stitch of A2. is it repeated all thru the whole row?

DROPS Design 01.10.2014 kl. 10:16:

Dear Mrs Tabbara, you can read here how to read diagrams. The first row in A.2 will be a P row from WS. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 154-9