DROPS / 154 / 34

Orchidea by DROPS Design

Hæklet DROPS poncho i ”Cotton Light” med hulmønster. Str S-XXXL

DROPS Design: Model nr cl-030
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Mål: Højde: 41-43-45 cm. Omkreds øverst: 72-78-87 cm. Omkreds nederst: 99-114-129 cm.
Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio
250-300-300 g f.nr 23, Lys lilla

DROPS HÆKLENÅL nr 4,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 16 st x 8 rækker på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 44.75kr. Læs mere.
HÆKLEINFO:
På beg af hver omg med st, erstattes første st med 3 lm. Omg afsluttes med 1 km i 3.lm i beg af omg.
På beg af hver omg med fm, erstattes første fm med 1 lm. Omg afsluttes med 1 km i lm i beg af omg.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 st ud ved at hækle 2 st i en st.

MØNSTER:
Se diag A.1. Mønsteret fortsættes rundt om hele omg, og der afsluttes med 1 km i starten af omg.

HÆKLETIPS:
På starten af hver omg (i diag A.1) med hulmønster hækles overgangen mellem omg således efter 1 km i første lm på forrige omg: Hækl 2 km op langs lm-buen fra forrige omg, 1 lm. Fortsæt med 5 lm, 1 fm i næste lm-bue. Fortsæt som før med lm-buer rundt om hele omg.

KREBSEMASKER:
Hækles som fm, men baglæns. Dvs der hækles fra venstre mod højre.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb hækles rundt, ovenfra og ned.
Hækl 130-142-158 lm på nål 4,5 med Cotton Light. Vend arb, og hækl 1 st i 4.lm fra nålen (= 2 st), 1 st i hver af de næste 6-2-2 lm, * spring over 1 lm, 1 st i hver af de næste 7 lm *, gentag *-* 14-16-18 gange til (= totalt 15-17-19 gange) = 113-123-137 st.
Videre hækles der rundt således: 1 st i hver st – læs HÆKLEINFO! SAMTIDIG når arb måler 4 cm tages der 20-27-32 st ud jævnt fordelt på omg (dvs der hækles 2 st i 1 st for ca hver 5-4-4 st) – læs UDTAGNINGSTIPS! Der er nu 133-150-169 st på omg. Gentag udtagningen når arb måler 7 cm, men nu tages der 1 st ud for ca hver 6-5-5 st = 153-177-201 st.
Videre hækles der således:
1.OMG (= 2.OMG i diag A.1): Hækl MØNSTER – læs HÆKLETIPS! Mønsteret fortsættes rundt på hele omg, og der afsluttes med 1 km i første lm i starten af omg. Gentag mønsteret til der er 3 striber med lm-buer i højden og arb måler ca 34 cm.
Videre fortsættes der med st i 7-9-11 cm, SAMTIDIG på næste omg tages der 10 st ud jævnt fordelt på omg. Når arb måler 41-43-45 cm afsluttes der med 1 omg KREBSEMASKER - se forkl over. Klip og hæft tråden.

Diagram

= st i fm/st

Borrey Corine 20.08.2018 - 08:34:

Er staat in het patroon dat je in het rond moet haken. Maar ik vind nergens terug wanneer ik begin en eind aan elkaar zet! Is dat al bij de opzet van het stuk?

Barbara 29.06.2018 - 22:02:

Wie genau sind die 10 Stäbchen am Ende aufzunehmen? Nach den 7-9-11 Stäbchenreihen oder in der ersten dieser Reihen?

DROPS Design 02.07.2018 kl. 09:10:

Liebe Barbara, die 10 Stb nehmen Sie bei der letzten Reihe zu - hier lesen Sie, wie man regelmäßig verteilt zu-/abnimmt. Viel Spaß beim häkeln!

Mimma 11.04.2018 - 21:21:

Salve,Posso avere un tutorial per favore? Grazie

Nancy 03.03.2018 - 04:03:

À la toute fin, quand on dit “ En même temps, augmenter de 10B”, est-ce une j’augmente de 10 B une seule fois ou un rang sur deux? Merci

DROPS Design 05.03.2018 kl. 08:21:

Bonjour Nancy, vous augmentez 10 brides à intervalles réguliers au rang suivant ( = en une seule fois). Bon crochet!

Irene 20.06.2017 - 13:47:

I want to make the solid and mesh sections in 2 different colours. What proportion of each colour do I need? Thank you

DROPS Design 21.06.2017 kl. 09:56:

Dear Irene, this pattern has been worked with only one colour so that we do not have the experience with 2 colours. Remember your DROPS Store can help you, even per mail or telephone. Happy crocheting!

Octavia 18.04.2017 - 15:17:

What is 6-2-2? or 5-4-4 dc? or 6-5-5? for a novice like my self this is perplexing. Is this double crochet 6 skip 2 chain 2? I have worked my piece a couple of ways with no luck. And, no. I will not be going to Hobby Lobby to try to get the answer. Thanks so much.

DROPS Design 18.04.2017 kl. 16:07:

Dear Octavia, each number refer to the size, this poncho is in 3 sizes, in the 1st size, you will crochet first number (= 6, 5, 5 in your example), in the 2nd size you will crochet the 2nd number (= 2, 4, 5 in your example) and in the last size, you will crochet the last number (= 2, 4, 5 in your example). Happpy crocheting!

Antonella 03.02.2017 - 18:27:

Desidero segnalare che non è stato ancora indicato bene che bisogna chiudere in cerchio la catenella iniziale come già segnalato da Cinzia. Ho avuto anche io le stesse perplessità nel leggere la spiegazione che ho chiarito leggendo la risposta al commento di Cinzia

DROPS Design 03.02.2017 kl. 20:50:

Buonasera Antonella. Deve iniziare a lavorare in tondo dopo la prima riga a maglia alte. Buon lavoro!

Weiand 27.04.2016 - 19:53:

Wann und wie verbinde ich die Arbeit zu einem Kreis, um dann in Runden häkeln zu können? Wird die Luftmaschenkette verbunden? Oder arbeite ich auf dieser erstmal mit Stäbchen zurück und verbinde dann das erste und letzte Stäbchen mit einer Kettmasche? LG Kathrin

DROPS Design 02.05.2016 kl. 08:29:

Liebe Kathrin, bei diesem Modell schließen Sie tatsächlich erst nach der ersten Stb-Reihe zur Runde (wie unter Häkeltipp angegeben und wie Sie richtig schreiben mit einer Kettm in das erste Stb bzw die 3. Lm)

Regina 24.08.2015 - 04:02:

Should I be joining the ends of the foundation chain before the first dc row? If not, at what point do I join in order to work the pattern in the round? Thanks!

DROPS Design 02.12.2015 kl. 17:31:

Dear Regina, you join in the round at the end of 1st dc row. Happy crocheting!

Amanda 15.03.2015 - 23:18:

I'm a beginner, please help! I'm at the beginning :( I did my first row of chains and then it says- work 1 dc in 4th ch from hook (= 2 dc), 1 dc in each of the next 6-2-2 ch, . Does this mean to chain 3 and then turn the fabric and do a 1dc in the 4th chain, and when it says (=2dc), does that mean do it again and then I'm totally lost with the 6-2-2 ch. Sorry I'm having so much trouble. Any help would be so much appreciated!

DROPS Design 16.03.2015 kl. 09:56:

Dear Amanda, 1st row is worked in dc, first 3 ch = 1st dc, so when you crochet 1 dc in 4th ch from hook, the first 3 ch = 1st dc + 1 dc just made = 2 dc. Then you continue working in dc skipping some ch (so that edge will not be too tight): you skip 6 ch in 1st size and 2 ch in 2 largest size. Happy crocheting!

Kommentere opskrift DROPS 154-34