DROPS / 150 / 25

Easy Peasy by DROPS Design

Hæklede DROPS tøfler i ”Polaris”

Tags: tøfler,

DROPS Design: Model nr po-071
Garngruppe F
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 – 38/40 – 42/44
Fodlængde: 22 - 25 - 27 cm
Materialer:
DROPS Polaris fra Garnstudio
200-300-300 g f.nr 03, mørk grå

DROPS HÆKLENÅL NR 10 – eller den nål du skal bruge for at få 7 fm på 10 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

fra 25.95 kr /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 25.95 kr /100g
YarnLiving
Bestil
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 30.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 82kr. Læs mere.
MAGISK CIRKEL:
For at undgå hul i midten startes med denne teknik:
Hold i garnenden med venstre hånd og lav en løkke rundt om venstre pegefinger (fra venstre mod højre). Hold i løkken med venstre tommelfinger og pegefinger. * Stik nålen gennem løkken, hent tråden fra nøglet, træk tråden tilbage gennem løkken, lav 1 omslag om nålen og træk omslaget gennem m på nålen = 1 fm *, gentag fra *-* til der er 5-6-8 fm om løkken, afslut med 1 km i første fm. Hækl videre som forkl i opskriften – SAMTIDIG trækkes der i garnenden så løkken snøres sammen og hullet forsvinder.

HEKLEINFO:
Første fm i beg af omg erstattes med 1 lm. Hver omg afsluttes med 1 km i første lm i beg af omg. Dvs når arb hækles rundt hækles der skiftevis fra retsiden og vrangen og der hæftes med 1 km i første lm på omg.

----------------------------------------------------------

TØFFEL:
Tøflen hækles på nål nr 10 med 1 tråd Polaris. Der startes fra tåen. Arb hækles først rundt - LÆS HÆKLEINFO, derefter hækles der frem og tilbage.

FOD:
Lav en MAGISK CIRKEL - se forkl over.
1.OMG(vrangen): Vend arb og tag 4 fm ud jævnt fordelt = 9-10-12 fm.
2.OMG(retsiden): Vend arb og hækl 1 fm i hver fm.
3.OMG(vrangen): Vend arb og tag 4 fm ud jævnt fordelt = 13-14-16 fm.
Hækl 5-5-7 rækker med 1 fm i hver fm (sidste række hækles fra retsiden).

HÆL:
Nu hækles der frem og tilbage over 10-11-13 fm. Hækl 10-12-14 rækker med fm frem og tilbage. Tøflen måler ca 22-24-26 cm totalt. Hækl den sammen midt bagpå med 1 række km gennem begge lag. Derefter hækles der rundt om hele tøflen således: 1 fm i hver række og 1 fm i hver fm midt ovenpå på foden. Klip og hæft tråden. Hækl en til.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Materialer:
DROPS Polaris fra Garnstudio
200-300-300 g f.nr 03, mørk grå
Opdateret online: 26.08.2013

Kommentarer (17)

Skriv din kommentar her!

Hannah Seymore 03.04.2018 - 05:33:

ROUND 3 (WS): Turn piece, work sc and inc 4 sc evenly = 13-14-16 sc. Work 5-5-7 rounds with 1 sc in every sc (last row is worked from RS). When working the 5-5-7 rounds with 1 sc in every sc, do you chain one after joining the round with a slip stitch at the end of each round?

DROPS Design 03.04.2018 kl. 10:18:

Dear Mrs Seymore, you will replace 1st sc at the beg of row with 1 chain, and finish each row with 1 sl st in the first ch at the beg of row - see CROCHET INFO. Happy crocheting!

Anna P. 20.02.2017 - 14:52:

I do have a question about the rows 3-5: there is a note: 'work 5-5-7 rounds with 1 dc in every dc (last row is worked from RS)'. If I work 3rd row WS how can I work last row (5th in this case) from RS? Thanks,

DROPS Design 20.02.2017 kl. 16:11:

Dear Anna P., 3rd row will be worked from WS, 4th row will be worked from RS, 5th row will be worked from WS and so on until you have worked a total of 5 rows (+ the first 3 rows), so that you will end with a row from RS (= 8th row from the beg). Happy crocheting!

Teresa Weaver 02.12.2016 - 22:24:

Hi, I can't understand how to start the toe and is the whole shoe worked with single crochet? In row 1 , what does work sc "inc "4 sc evenly, mean?

DROPS Design 05.12.2016 kl. 10:28:

Dear Mrs Weaver, slippers are worked with sc, on row 1 and 3 you will have to inc sts evenly - read more here how to inc evenly. Happy crocheting!

Gina 02.01.2016 - 00:11:

After doing the round...what does RS and WS mean? Is it right side and wrong side? What does that mean? do I flip it over? confused

DROPS Design 04.01.2016 kl. 10:40:

Dear Gina, that's right, RS = right side and WS = wrong side - you work in rows (= back and forth) but finish each row with 1 sl st in the beg of row, then turn to work alternately from RS and from WS. Happy crocheting!

Kyrie 08.11.2015 - 14:20:

Can someone make a video? I'm new to crochet and I've started this pattern and all I have is a giant circle. How could this possibly turn into a shoe????????

DROPS Design 09.11.2015 kl. 10:33:

Dear Kyrie, you can get help from the video below - but remember to follow the pattern: start with a magic loop, join each round but turn at the end of each round to work alternately from RS and from WS. Happy crocheting!

Karin 27.10.2015 - 23:36:

Hej, första fm på magiska cirkeln brukar inte räknas som en fm. Gör den det i detta fallet för att garnet är tjockt? Tacksam för svar! Vänligen Karin

DROPS Design 30.10.2015 kl. 08:12:

Hej Karin, Jo du räknar alla fm i cirkeln. Lycka till!

Karin 26.10.2015 - 14:04:

Har en fråga på virkinfo, ska man ersätta sista fm i varvet med 1sm i första lm på v (såsom det ser ut att göras i video "virka runt med fm")?

DROPS Design 30.10.2015 kl. 11:53:

Hej Karin, Det kan du göra, det blir inte fel. Men du kan även bara följa beskrivningen och virka runt. Lycka till!

Pattee 27.09.2015 - 09:07:

Great pattern. Very easy and quick to do. Makes up perfectly!! Thank you so much!! I made a pair in less than an hour!!

Camilla 23.08.2013 - 10:18:

Easy pattern to follow and the slippers are really warm! A warning though, 200g is not enough yarn to make them in the largest size, I'd say at least 250g. I doubt that 200g will be enough for the middle size as well...

Ina L. Heilmann 22.08.2013 - 15:25:

Hvordan hækler man 5-5-7 rækker med 1 fm?

DROPS Design 23.08.2013 kl. 10:33:

Hej Ina. Efter 3 omg har du 13, 14 eller 16 fm (afhaengig af hvilken str du laver). Herefter skal du haekle 5, 5 eller 7 raekker med 1 fm i hver fm - afhaengig af hvilken str du laver.

Kommentere opskrift DROPS 150-25