DROPS / 150 / 42

Autumn Mist by DROPS Design

Strikket DROPS hue og hals i ”Lima” med hulmønster.

DROPS Design: Model nr li-039
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
100-100 g f.nr 9010, lys grå

HALS:
Størrelse: One size.
Mål: Omkreds: 69 cm. Højde: 42 cm.
Materialer:
DROPS LIMA fra Garnstudio
200 g f.nr 9010, lys grå

DROPS PINDE eller RUNDP (60 cm) nr 5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 19 m x 25 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS PINDE nr 4 – til huens kant i retstrik
----------------------------------------------------------

DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 15.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 15.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 63.8kr. Læs mere.

Instruktioner

RETSTRIK (frem og tilbage på p): Strik ret på hver p

MØNSTER: Se diag A.1, A.2 og A.3
Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes frem og tilbage. Slå 95-101 m op på p 4 med Lima. Strik RETSTRIK – se forkl over – til arb måler 5-6 cm. På næste p fra retsiden skiftes til p 5. Strik 2 kant-m retstrik (strikkes i retstrik til færdig mål), MØNSTER A.1 (= 2 m) – se forkl over – A.2 (= 6 m) til der er 7 m tilbage (= 14-15 rapporter i bredden), A.3 (= 5 m), afslut med 2 kant-m retstrik (strikkes i retstrik til færdig mål). Strik 4 rapporter med mønster i højden SAMTIDIG sættes et mærke i den ene m som er tilbage efter hver indtagning på næst sidste p i mønsteret = 16-17 mærketråde. Fortsæt mønster til arb måler 19-20 cm. Sørg for at der afsluttes efter en hel eller halv rapport af A.2. Arb strikkes nu videre i glatstrik således: * Strik 2 p glatstrik. Videre tages der ind ved at strikke 2 r sm efter hver mærketråd = 16-17 m taget ind. Strik 3 p glatstrik. Videre tages der ind ved at strikke 2 r sm efter hver mærketråd = 16-17 m taget ind, strik 1 p glatstrik *, gentag fra *-* 1 gang til (= totalt 2 gange). Derefter strikkes der 2 p glatstrik, på næste p tages der ind efter hver mærketråd 2 r sm = 16-17 m taget ind = 15-16 m tilbage på p. Klip tråden og træk den gennem de resterende m og hæft godt.

MONTERING:
Sy sammen siderne i yderste led af yderste m.

HALS:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp.
Slå 131 m op på rundp 5 med Lima. Strik 4 p retstrik – se forkl over. På næste p fra retsiden strikkes der 2 kant-m retstrik, MØNSTER A.1 (= 2 m) - se forkl over - diag A.2 (= 6 m) til der er 7 m tilbage (= A.2 er strikket totalt 20 gange), diag A.3 (= 5 m), 2 kant-m retstrik. Når arb måler ca 40 cm (og der er strikket 12 rapporter i højden) strikkes der 4 p retstrik. Arb måler nu ca 42 cm. Luk løst af.

MONTERING:
Sy halsen sammen i yderste led af kantmaskerne. Klip tråden og hæft.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 22.08.2014
HUE
.... = 16-17 m taget ind, strik 1 p glatstrik *, gentag fra *-* 1 gang til (= totalt 2 gange).

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= tag 1 m løst af p, strik 2 r sm, løft den løse m over
= slå om mellem 2 m
= 2 m r sm
= tag 1 m løst af p, 1 r, løft den løse m over

M.f. Van Winden 05.01.2017 - 20:31:

Goedendag, ik wil de muts en sjaal breien, maar ik mis in het telpatroon de aanwijzing voor de beide streepjes, de vakjes staan in wit getekend. Met daarachter of 1 steek afhalen, volgende recht breien, afgehaakde steek overhalen. En ander wit vakje 2 recht samen breien.

Milica 27.11.2016 - 15:31:

Dear all, I do not fully understand the correction on hat. What is the full text between **? I also do not understand the decrease after 16th marker. If I put the marker in A3 I have only 2 stitches after that marker. Then I can not do the decrease 16 stitches 5 times to get 15 stitches at the end (95st-16st*5=15st remains), I am losing the marker after first decrease row. I appreciate any help. Thank you in advance

DROPS Design 28.11.2016 kl. 09:30:

Dear Milica, the correction is included in the online pattern. When piece measures 19-20 cm, work as follows: *2 rows in stocking st. Then dec by K 2 tog after every marker = 16-17 sts dec. Work 3 rows in stocking st. Then dec by K 2 tog after every marker = 16-17 sts dec, K 1 row *, repeat from *-* (= 8 rows) 1 more time (= 2 times in total = 16 rows in total). Happy knitting!

Sueli 05.07.2016 - 16:20:

Boa tarde. Sou do Brasil Eu ainda não consegui entender onde como e onde diminuir. agradeço muito sua atenção

Jessica 20.05.2016 - 14:31:

Thank you so much for help. I have one more question. The tutorial video are used 6mm or 8mm round rods?

DROPS Design 20.05.2016 kl. 14:36:

Dear Jessica, the video shows 1 full repeat in height, ie 8 rounds for each repeat in height - read more here. Happy knitting!

Jessica 19.05.2016 - 22:46:

My last question was related to neck scarf.

DROPS Design 20.05.2016 kl. 10:30:

Dear Jessica, the previous answer applies to the hat - for the neck scarf, you repeat A.2 a total of 20 times in width, ie row starts with 1 edge st, then work A.1 (worked 1 time in width), then repeat A.2 a total of 20 times in width, and finish with A.3 (worked 1 time in width) and 1 edge st. Happy knitting!

Jessica 19.05.2016 - 21:41:

Hi, I have a question. I've made a pattern of eight lines. The guide has been written to be knit A.2 twenty repeats. Does this mean that the A.1 slipped? A.2 muzzle until there is seven of the loop and then A.3. ?

DROPS Design 20.05.2016 kl. 10:24:

Dear Jessica, when working A.1, A.2 and A.3 you follow the diagrams at the same time, ie after you have worked 1 time all diagrams in height, start from row 1 again in all diagrams. But when you reach finished measurement in height, make sure the last row is either the last row (row 8) in all diagrams or row 4 in all diagrams (half a repeat in height in A.2). Happy knitting!

Maria 18.05.2016 - 14:37:

Kui enne mustrit tuleb kududa pp silmused, kas siis muster A.1 rida kaks tuleb kududa samuti pp silmused? Skeemis on kirjeldus pr töö PP, ph töö PH.

DROPS Design 24.05.2016 kl. 11:51:

Mustrit tuleb kududa nagu näidatud skeemil, st tagasiread kootakse ph silmuseid. Head kudumist!

Kathy 17.04.2016 - 09:13:

Regarding the hat: 1. Do the 2 edge sts in garter st continue through the stockinette? 2. I don't understand the decreasing. How do I K2tog after the last marker on the 2nd decreasing row when I only have 1 stitch left? How do I do the last decrease on the 3rd and following decreasing rows?

DROPS Design 18.04.2016 kl. 10:43:

Dear Kathy, you can continue working the 2 edge sts in garter st to keep same edge, or work all sts in stocking st as you rather. When there are not enough sts to K2 tog all the row, K the last st. Happy knitting!

Lea Dralle 01.03.2016 - 13:31:

Hallo, ich hätte eine Frage zu der Mütze. In der Anleitung wird ja in Reihen gestrickt, kann man die auch in Runden stricken? Wenn ja, was muss ich dann beachten? Und dann hätte ich noch eine Frage zu den Abnahmen: Da steht ja "2 R glatt re. Nach jeder Markierung 2 M re zusammenstricken" Also wenn ich in Reihen stricke, heißt das dann eine Hin- und eine Rückreihe? Und die Abnahmen dann in beiden Reihen? Dankeschön 0=)

DROPS Design 01.03.2016 kl. 17:41:

Liebe Lea, Sie können die Mütze auch in Runden stricken. Zu Ihrer Frage wegen den Abnahmen: die Reihen zwischen den Abnahmereihen sind in der Anleitung beschrieben.

Perle 21.02.2016 - 16:35:

Hallo, ich möchte gern den Schal in Runden stricken Sind zwischen den Musterreihen immer 2 Reihen rechte Machen ? Und die "Rückreihe" rechts ? Dann würde der MS A. 2 aus insgesamt 16 Reihen bestehen. Habe ich das so richtig verstanden? Vielen Dank

DROPS Design 24.02.2016 kl. 20:08:

Lesen Sie doch einmal den Kommentar vom 25.11. samt Antwort. Zwischen den gemusterten Rd ist immer 1 Rd glatt re, nicht 2 Rd. A.2 zeigt ja ALLE R, also auch alle Rd, besteht also aus 8 Rd.

Kommentere opskrift DROPS 150-42