DROPS Extra / 0-875

Mr. Kringle by DROPS Design

Strikket DROPS nissehue og halstørklæde i ”Nepal” og skæg i 2 tråde Puddel eller 4 tråde Alpaca Boucle

Tags: huer, jul, julemand,

DROPS Design: Model nr ne-081
Garngruppe C + E
-----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S/M - M/L
Passer hovedmål: ca 54/56 – 58/60 cm

Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
150 g f.nr 3608, dyb rød
DROPS PUDDEL fra Garnstudio
50 g f.nr 01, naturhvid

Eller brug:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
150 g f.nr 3608, dyp rød
DROPS ALPACA BOUCLE fra Garnstudio
50 g f.nr 0100, naturhvid

DROPS STRØMPEP nr 7- eller det p.nr du skal bruge for at få 10 m x 14 p glatstrik med 2 tråde Puddel på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40cm) og STRØMPEP nr 5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik med 1 tråd Nepal på 10 x 10 cm.

NISSESKÆG:
Størrelse: One size
Materialer: DROPS PUDDEL fra Garnstudio
100 g f.nr 01, naturhvid

DROPS PINDE nr 15 – eller det p.nr du skal bruge for at få 6 m x 14 p retstrik med 2 tråde Puddel på 10 x 10 cm

HALSTØRKLÆDE:
Mål: ca 27 x 160 cm
Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
300 g f.nr 0501, grå

DROPS PINDE nr 5,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 16 m x 20 p mønsterstrik med 1 tråd Nepal på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Strik 1 omg ret og 1 omg vrang osv.
MØNSTER: Se diag A-1. Diagrammet viser mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

HUE:
Slå 50-54 m op på strømpep 7 med 2 tråde Puddel eller 4 tråde Alpaca Boucle. Strik rundt i retstrik – se forkl over. Når arb måler 6 cm, skiftes der til rundp 5 og dyb rød Nepal. Fortsæt med glatstrik, SAMTIDIG på 1.p tages der 40-42 m ud jævnt fordelt = 90-96 m. Når arb måler 13-14 cm sættes der 6 mærketråde i arb, med 15-16 m mellem hver. Nu tages der ind på venstre side af hver mærketråd ved at strikke 2 m ret sm (dvs at der tages 6 m ind på omg). Gentag indtagningerne på hver 7.omg 12-13 gange til = 12 m tilbage på p. Skift til strømpep ved behov. Efter sidste indtagning strikkes alle m ret sm 2 og 2. Træk en dobbelt tråd gennem de resterende 6 m og sy godt fast.

POMPON:
Lav en pompon med diameter på ca 10 cm i Puddel eller Alpaca Boucle. Sy den fast øverst på huen.

SKÆG:
Slå 3 m op med 2 tråde Puddel eller 4 tråde Alpaca Boucle på p 15. Strik retstrik frem og tilbage på p, SAMTIDIG tages der 1 m ud i hver side på hver 2.cm, totalt 8 gange = 19 m. Valgfrit: Luk af til mund (vises ikke på billedet) således: Når arb måler 21 cm lukkes de midterste 9 m af, på næste p slåes der 9 nye m op over de aflukkede. Når arb måler 26 cm lukkes de midterste 11 m af, og hver side strikkes færdig for sig = 4 m på hver side. Fortsæt med retstrik og luk 1 m af mod midten på hver cm., totalt 3 gange = 1 m tilbage. Klip tråden og træk den gennem den sidste m. Hæft tråden.

HALSTØRKLÆDE:
Slå 43 m op på p 5,5 med grå Nepal. Strik 4 p retstrik – se forkl over, derefter strikkes A-1 med 2 m retstrik i hver side. Når arb måler ca 159 cm, afpas efter en hel eller en halv rapport af A-1, strikkes der 4 p retstrik over alle m, derefter lukkes der af, arb måler ca 160 cm.

Martina 15.12.2018 - 16:16:

Ich habe die Mütze mit Alpaca Bouclé und Nepal in der Farbe Rot 3620 gestrickt. Die Anleitung ist prima und alles hat gut geklappt, die Mütze passt sehr gut - aber das Rot färbt beim Waschen ab und jetzt ist das weiße Bouclégarn zart rosa...

DROPS Design 17.12.2018 kl. 10:42:

Liebe Martina, hier lesen Sie Pflegehinweise bzw über die dunkleren Farben - nehmen Sie bitten Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf - auch telefonisch oder per E-mail. Viel Spaß beim stricken!

OLIMPIA BORRELLI 04.11.2013 - 11:25:

Ciao questa è una cosa bellissima che vorrei fare ma mi riuscirebbe meglio all'uncinetto? come potrei fare e soprattutto con quale filato?grazie mille e complimenti senza di voi non avrei imparato così tante cose.saluti,olimpia

DROPS Design 04.11.2013 kl. 15:53:

Buongiorno Olimpia, questo modello è stato pensato dalle nostre designers per essere realizzato ai ferri, per cui non abbiamo spiegazioni per l'uncinetto, in ogni caso può usare comunque il Puddel, rende meglio l'idea della barba. Buon lavoro!!

Véronique 16.08.2013 - 17:38:

Je ne comprends pas à quoi servent les 9 premières que l'on rabat... Pour la bouche mais sur la photo, on ne voit pas de trou pour la bouche. J'ai déjà fini le bonnet. Cela fera un très effet.

DROPS Design 11.09.2013 kl. 09:02:

Bonjour Véronique, ces mailles servent effectivement à créer une ouverture pour la bouche, mais elle est facultative (mention ajoutée), et n'a pas été faite sur le modèle photographié. Bon tricot!

Kristin Svanström 03.12.2012 - 12:29:

Var finns mönstret till denna fantastiska stickning?!

DROPS Design 03.12.2012 kl. 15:38:

Scroll ned af siden. Under banner med "Hektisk tid för DROPS Designerna!" starter mönstret.

Marit 03.12.2012 - 11:30:

Hej, var är beskrivningen?

DROPS Design 03.12.2012 kl. 15:39:

Se svar herover

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-875