DROPS / 140 / 3

Marianna by DROPS Design

Strikket DROPS sjal med vendinger i ”Verdi”.

DROPS Design: Model nr ve-030
Garngruppe D
-----------------------------------------------------------
Mål: ca 65 x 130 cm
Materialer: DROPS VERDI fra Garnstudio
350 g f.nr 01, grå/sort
Modellen vejer: ca 240 g.

DROPS RUNDPINDE (80 cm) nr 7 – eller det p.nr du skal bruge for at få 14 m x 24 p retstrik på 10 x 10 cm.

Kommentarer (87)
Se diagram A.1. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.

For hver gang man vender midt på p tages 1.m løs af. Stram tråden og strik videre som før. Dette gøres for at undgå hul i overgangene.
--------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp. Slå 92 m op på rundp 7 med Verdi. Strik således – fra retsiden: A.1 over de første 8 m, derefter strikkes der RETSTRIK over de resterende m – se forkl over. SAMTIDIG strikkes der vendinger således – læs STRIKKETIPS! OBS! Maskerne i A.1 regnes altid som 8 m: * 1 p over de første 8 m (= A.1), vend og strik tilbage, 1 p over A.1 + 3 m, vend og strik tilbage, 1 p over A.1 + 6 m, vend og strik tilbage, 1 p over A.1 + 9 m, vend og strik tilbage. Fortsæt med vendinger over 3 m mere for hver gang der vendes til der er strikket 2 p over alle m *, gentag fra *-* til arb måler ca 205 cm rundt om yderkanten på halvcirklen (der er strikket ca 8 rapporter med vendinger). Luk af. Træk sammen midt på ved at trække en tråd gennem de inderste m og træk sammen.

= luk en m af

Kommentarer (87)

Skriv din kommentar her!

Annie 03.10.2017 - 14:23:

Er det for hver retpind der skal øges med 3 masker?

DROPS Design 05.10.2017 kl. 08:52:

Hej igen, nej du tager ikke ud, du strikker bare over 3 masker mere for hver gang, inden du vender. God fornøjelse!

Annie 03.10.2017 - 13:29:

Er det korrekt forstået at jeg tager 3 nye masker med for hver retpind,?en såkan jeg ikke se hvordan sjalet bliver stort nok? Skal man, når alle 92 masker er med, gøre noget?

DROPS Design 05.10.2017 kl. 08:51:

Hej Annie, du strikker 3 masker mere for hver gang du vender midt i arbejdet. Det gør du til du har strikket 2 hele pinde over alle masker. Når du har gjort det, gentager du fra *til* til arbejdet måler ca 205cm langs med yderste kant (den længste kant). God fornøjelse!

Helena R 08.09.2017 - 16:55:

Hej! Jag förstår inte vad "drag åt mitt på, genom de innersta maskorna" innebär. Vad är de innersta m. o hur långt? Helena

DROPS Design 13.09.2017 kl. 12:58:

Helene Det är de innersta maskorna, som är uppe i nacken av tjejen på bilden. Lycka till!

Hilde Storbæk 09.07.2017 - 13:07:

Hei! Skal alle 92 maskene strikkes hver gang? Eller skal jeg bare utvide med tre masker og vende og la resten stå? Sjalet er alldeles nydelig, men jeg er redd jeg gjør noe feil slik at det ikke blir 205 cm bredt/langt.... :)

DROPS Design 09.07.2017 kl. 15:31:

Hei Hilde, Ja, du skal utvide med tre masker på enden av hvert rad før du snur, og la de resterende maskene stå. Med vennlig hilsen, Deirdre

Nevada Knitter 02.05.2017 - 17:54:

This is a lovely shawl! I understand how to add 3 stitches for each row to increase at an angle. However, once the pattern is knit to the full number of cast-on stitches, I don't understand why we go back to the short rows (8, 8 plus 3, 8 plus 6, etc.) to complete the shawl, which appears to be what the pattern indicates. Shouldn't we knit the full number of stitches and then reduce by 3, 6, 9, etc. stitches for the opposite side? Thank you.

DROPS Design 03.05.2017 kl. 08:40:

Dear Nevada Knitter, to get the half-circle shape, you will have to repeat the short rows on the same side, so that you will have more rows on the edge towards outside and few rows on the "tip" of short rows which will be mid on neck. Happy knitting!

Dianna 02.11.2016 - 19:37:

HJÆLP! Jeg får A1 til at giv 9 masker. Hvad gør jeg forkert ? Jeg følger denne forklaring: 2r,1oms,tag 1 m løs af p, 1 ret, løft den løse over, 1 oms, tag 1 m løs af p, 1 ret, løft den løse over, 1 oms, 2 ret.

DROPS Design 03.11.2016 kl. 16:17:

Hej Dianna. Ja, det er rigtigt. Du strikker over 8 m, men tager en maske ud i p 1, 3, 5 og 7, saa du har 12 m i pind 8, som du saa lukker af igen til 8 - saa faar du den takkede kant som du ogsaa kan se paa billedet :)

Mona Hansen 31.10.2016 - 09:09:

Hej. Hvormeget Drops Melody skal jeg bruge til at strikke dette sjal

DROPS Design 31.10.2016 kl. 15:17:

Hej Mona. 350 gr Verdi = 1225 m, 50 gr. Melody = 140 m. Laes her hvordan du kan beregne det rette antal nögler

Veronique 05.11.2015 - 19:35:

Bonjour, Je voudrais savoir combien il faut commander de laine pour faire ce châle en Melody ? Merci !

DROPS Design 06.11.2015 kl. 14:18:

Bonjour Véronique, il ne fallait pas une pelote complète de Verdi pour réaliser le châle entier et ne pouvons pas être certain de la quantité de Melody, mais au regard des quantités utilisées par d'autres, il devrait vous falloir approximativement 6-7 pelotes. Bon tricot!

Esther 20.09.2015 - 17:15:

Me podrían enviar a mi correo una explicación más clara de cómo realizar el chal???? Es que no lo entiendo muy bien

DROPS Design 23.09.2015 kl. 09:10:

Hola Ester, sólo contestamos las dudas por este medio. Si hay algo en particular que te pueda aclarar te animo a que nos lo pongas aquí.

Miss Tori 04.09.2015 - 02:09:

Hello, I am writing to inquire about the yarn used for this shawl. According to one site I came across while searching for the yarn, you have discontinued Verdi. If this is the case, which yarn, or yarns, would you suggest using in it's place? I love the look of this shawl and would like to keep it as close to the original pattern as possible. Thank you for your time and help!

DROPS Design 04.09.2015 kl. 09:59:

Dear Miss Tori, please click here to see how to replace DROPS Verdi, remember you will also get tips and advices from your DROPS store. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 140-3