DROPS / 134 / 8

Silver Shells by DROPS Design

Hæklet DROPS hals med viftemønster i ”Lima” eller “DROPS ♥ You #3”.

DROPS Design: Model nr LI-008
Garngruppe B
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - M/L
Mål:
Højde: ca 35-35 cm.
Omkreds: ca 65-72 cm øverst.
Materialer: DROPS LIMA fra Garnstudio
200-250 g f.nr 9015m, mellemgrå mix
Eller DROPS ♥ You #3 fra Garnstudio
150-200 gr f.nr 11, grå

DROPS HÆKLENÅL nr 4,5 - eller den nål du skal bruge for at få 16 stangm i bredde på 10 cm.
--------------------------------------------------------

DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 15.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 15.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 63.8kr. Læs mere.

Instruktioner

--------------------------------------------------------
HÆKLEINFO:
Første st på hver række erstattes med 3 lm. Hver række afsluttes med 1 st i 3.lm fra beg af forrige række.
--------------------------------------------------------

HALS:
Halsen hækles ovenfra og ned frem og tilbage. Den hækles bagefter sammen til en cirkel.
Hækl 107-119 LØSE lm på nål 4,5 med Lima.
1.RÆKKE: Hækl 1 st i 4.lm fra nålen, derefter hækles der 1 st i hver lm = 105-117 st på rækken, vend arb. Læs HÆKLEINFO!
VIFTEMØNSTER:
Videre hækles der viftemønster frem og tilbage fra midt bagpå således:
2.RÆKKE: 3 lm i 1.st, 1 st i hver af de 3 næste st (= midt bagpå), * 2 lm, spring over ca 2 m, 1 fm i næste m *, gentag fra *-* så der bliver 30-34 lm-buer og der er 6 eller 7 st tilbage, hækl 2 lm og slut af med 1 st i hver af de 4 sidste st (= midt bagpå), vend arb. Der er nu 31-35 lm-buer med 4 st i hver side til kant.
3.RÆKKE: 3 lm i 1.st, 1 st i hver af de 3 næste st, spring over første lm-bue, * 4 st + 2 lm + 4 st om næste lm-bue, 1 st om næste lm-bue *, gentag fra *-* til der er 2 lm-buer tilbage, hækl 4 st + 2 lm + 4 st i næste lm-bue, spring over sidste lm-bue og slut af med 1 st i hver af de 4 st på kanten = 15-17 vifter med 4 st i hver side mod midt bagpå til kant, vend arb.
4.RÆKKE: 3 lm i 1.st, 1 st i hver af de 3 næste st, * 4 st + 2 lm + 4 st midt i næste st-gruppe (dvs om lm-buen i st-gruppen), 1 st i st fra forrige række *, gentag fra *-* til der er 1 st-gruppe tilbage, 4 st + 2 lm + 4 st midt i denne st-gruppe og slut af med 1 st i hver af de 4 st på kanten, vend arb.
Gentag 4.række til arb måler ca 21-21 cm.
NÆSTE RÆKKE HÆKLES SÅLEDES: 4 lm i 1.st, 1 dbl-st i hver af de 3 næste st, * 4 dbl-st + 2 lm + 4 dbl-st midt i næste st-gruppe, 1 dbl-st i st fra forrige række *, gentag fra *-* til der er 1 st-gruppe tilbage, 4 dbl-st + 2 lm + 4 dbl-st midt i denne st-gruppe og slut af med 1 dbl-st i hver af de 4 st på kanten, vend arb.
Gentag denne række til arb måler ca 35-35 cm. Klip og hæft trådene. Nu hækles halsen sammen bagpå således: Buk halsen dobbelt. Start øverst * hækl 1 fm gennem begge lag i yderste led af yderste m i kanten, 3 luftm, spring en række ned *, gentag *-* men efter 21 cm hækles 4 luftm istedet for 3.

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 134-8) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (92)

Josie 24.08.2019 - 08:55:

Bonjour Comment faire pour montrer mes réalisations sur Instagram, je n'y arrive pas ? Merci et bonne journée.

DROPS Design 26.08.2019 kl. 08:39:

Bonjour Josie, quand vous ajoutez votre texte et les tags sous la photo dans votre Instagram, ajoutez #dropsfan #dropsdesign, #drops(le nom du fil) etc... Vous pouvez également nous envoyer votre lien pour la galerie ici. Bon crochet!

Josie 23.08.2019 - 18:56:

Bonjour Entièrement d'accord avec Viviane le 19/12/2013,je l'ai démonté pour le refaire sans les B du dos. C'est beaucoup mieux. Désolée.

Virgtinia María Santiago Alarcón 10.12.2018 - 21:30:

He terminado el cuello, pero con explicación que dan de cómo cerrarlo, no me sale. Por favor, pueden aclararme cómo cerrar el cuello?

DROPS Design 15.12.2018 kl. 23:37:

Hola Virgtinia. Puedes ver este video como referencia: pero, en lugar de 1 punto cadeneta (como en el video), hacer 3 puntos de cadeneta según el patrón; y en lugar de saltar 1 punto, saltar 1 vuelta ( que son aprox. 1,5 cm)

Virgtinia María Santiago Alarcón 10.12.2018 - 21:27:

Estoy haciéndolo y queda muy bien. Pero con la explicación que dan, el cierre no me sale. Estaría bien que añadieran un video explicativo de cómo cerrar el cuello

Jemmifer 30.04.2018 - 01:35:

Skulle gärna använda mönstret ”Virkad DROPS halsvärmare med solfjädersmönster”, DROPS 134-8 med garnet Drops Loves You 8! Vet att garnet är tjockare, hur anpassar jag mönstret då? Hur många maskor ska jag ha, 107 verkar lite mycket? Vill gärna använda Drops garnet jag har hemma som är Drops Loves You 8 med detta mönster! Tack för hjälpen! Mvh Jennifer

Rosario 12.12.2014 - 21:21:

Con un dibujo se entendería mejor y sería mucho más práctico

Sophia 12.11.2014 - 09:07:

A diagram will be very helpful.thank you.

Sophia Vasiliadou 12.11.2014 - 08:52:

Because I don't understand very well are they any dec or inc in the piece or we finish with the same number of stitches that we cast on in the begging?

DROPS Design 12.11.2014 kl. 10:04:

Dear Mrs Vasiliadou, you don't inc/dec number of sts from round 3 to the end, just work then different kind of sts (tr instead dc) which make the collar be wider. For any help, remember you can get tips & advices from your DROPS Store. Happy crocheting!

Renu 12.11.2014 - 06:53:

Is it possible to have an extra column on the Yarn Groups page which shows the yarn diameter in microns so that users can see which yarns are below the 23 micron itch-free threshold? This would be very helpful to those who have sensitive skin? Many thanks.

DROPS Design 12.11.2014 kl. 10:16:

Dear Mrs Renu, each sensitivity is different and depends from everyone, for any help choosing a yarn, you are welcome to request help from your favorite DROPS store. Happy crocheting!

Susanne 31.08.2014 - 20:03:

Schnelle Arbeit, Anleitung passt perfekt! Schönes Stück :-) Ich würde nächstes Mal aber anderes Garn verwenden, lieber Nepal vielleicht, kratzt etwas ;-)

Kommentere opskrift DROPS 134-8