DROPS / 133 / 1

Butterfly Dream by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i “Delight”

DROPS design: Modell nr DE-058
Garngruppe A
---------------------------------------------------------
Mål: Sjalet på bildet måler ca 70 cm på lengden midt bak.
Materialer: DROPS Delight fra Garnstudio
50 g f.nr 04, lys blå mix
50 g f.nr 09, turkis/lilla mix
50 g f.nr 14, lilla/grønn mix
50 g f.nr 05, beige/grå/rosa mix
50 g f.nr 07, beige/blå mix

DROPS RUNDPINNE NR 4 (80 cm) - eller den p du må ha for å få 21 m x 27 p glstrikk på 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: sikk-sakk, type oppskrift: sjal,
Garntype
Deals fra
DROPS DELIGHT PRINT (50g)

Det strikkes 50 g lys blå mix, 50 g turkis/lilla mix, 50 g lilla/grønn mix, 50 g beige/grå/rosa mix og 50 g beige/blå mix.
MØNSTER:
Se diag M.1. Diag viser mønsteret sett fra retten.
---------------------------------------------------------

SJAL:
Sjalet strikkes frem og tilbake på rundp for å få plass til alle m. Legg opp 17 m på rundp 4 med Delight. Strikk 1 p vrang fra vrangen SAMTIDIG som det strikkes STRIPER - se forkl over.
M.1 strikkes som følger:
1.p (retten): *1 r, 1 kast, 1 r, 1 kast, her settes 1 merketråd *, gjenta fra *-* og avslutt med 1 m glstrikk. Det er nå 8 merketråder, en etter hver rapport i M.1.
2.p og hver p fra vrangen: alle m og kast strikkes vrang
3.p: *1 r, 1 kast, 3 r, 1 kast*, gjenta fra *-* og avslutt med 1 m glstrikk.
5. p: * 2 r i 1 m, ta 1 m løst av p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over, 2 m r sammen, 2 m i 1 m* gjenta fra *-* og avslutt med 1 m glstrikk.
7. p: *2 r i 1 m, 1 kast, , ta 1 m løst av p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over, 2 m r sammen, 1 kast, 2 r i 1 m * gjenta fra *-* og avslutt med 1 m glstrikk.
Forsett med disse 8 rapportene M1. og 1 m glstrikk på slutten av pinnen.
Fortsett slik til M.1 er strikket 1 gang i høyden = 129 m. Nå fortsettes det med å gjenta M.1B i høyden. Fortsett slik til ønsket mål, avslutt etter 2.p i M.1B (dvs p der det lages hull). Strikk 1 p rett fra vrangen. Fell av med rett fra retten. Tråkle 1 tråd gjennom de 17 m i oppleggskanten, snurp sammen og fest godt.

= ta 1 m løst av p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over
= 2 m r sammen
= Strikk 2 m i 1 m