DROPS / 129 / 40

Daisy Twist by DROPS Design

Hæklede DROPS blomster i ”Lin” og ”Muskat”.

Tags: blomst,

DROPS design: Model nr R-602
--------------------------------------------------------
Mål: One size
Materialer: DROPS LIN
50 gr f.nr 103, naturmeleret
Og brug: DROPS MUSKAT
50 gr f.nr 08, naturhvid

DROPS HÆKLENÅL NR 3

100% Hør
STOR HÆKLET BLOMST:
Hækl 7 lm på nål 3 med hør og sæt dem til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 3 lm (= 1 st), 2 st om ringen, * 6 lm, 1 fm i den sidste st som blev hæklet, 3 st om ringen *, gentag fra *-* totalt 6 gange og slut af med 6 lm og 1 km i 3.lm i beg af omg = 7 lm-buer med 3 st mellem hver. Klip og hæft tråden.
2.OMG: Skift til Muskat. Hækl 1 fm i den midterste af de 3 første st på omg, * 12 st om lm-buen, spring over 1 st, 1 fm i næste st, spring over 1 st *, gentag fra *-* omg rundt og slut af med 1 km i første fm i beg af omg. Klip og sy fast tråden.

LILLE HÆKLET BLOMST:
Hækl 6 lm på nål 3 med hør og sæt dem til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 2 lm (= 1 halvst), 2 halvst om ringen, * 5 lm, 1 fm i den sidste halvst som blev hæklet, 3 halvst om ringen *, gentag fra *-* totalt 5 gange og slut af med 5 lm og 1 km i 2.lm i beg af omg = 6 lm-buer med 3 halvst mellem hver. Klip og hæft tråden.
2.OMG: Skift til Muskat. Hækl 1 fm i den midterste af de 3 første halvst på omg, * 10 st om lm-buen, spring over 1 halvst, 1 fm i næste halvst, spring over 1 halvst *, gentag fra *-* omg rundt og slut af med 1 km i første fm i beg af omg. Klip og hæft tråden.

Kommentarer (13)

Skriv din kommentar her!

Evelyn Qualls 25.02.2016 - 19:51:

PDF format available?

DROPS Design 26.02.2016 kl. 10:49:

Dear Mrs Qualls, You cannot download our patterns. You need to either see them online or print them. The only alternative you have is to print as .PDF - so if you can print as .PDF from your phone, a file will be created, instead of a print, that you can store. Happy crocheting!

Danielle 13.01.2015 - 13:24:

Ik wil graag de kleine bloem maken maar het enige wat ik niet snap (ook omdat ik deze patronen op deze manier nog nooit gemaakt heb) wat er met * en *-* bedoeld wordt

DROPS Design 13.01.2015 kl. 13:32:

Hoi Danielle. Dat betekent dat je de werkwijze tussen de sterren = *-*, moet herhalen. Dus in toer 1 herhaal je: * 5 l, 1 v in het laatst gehaakte hstk, 3 hstk in de l-ring * in totaal 5 keer, enzovoort.

Mary 27.02.2014 - 11:42:

Ben de kleine bloem nog een keer aan het maken. Als je in de 1e toer herhaalt van *-* in totaal 5 keer en eindig met 5 l en 1 hv in de 2e l dan krijg je toch 7 l-lussen? 1e staat tussen **, dan 5x herhalen, en de eindigen met 5 lossen

DROPS Design 07.03.2014 kl. 16:28:

Hoi Mary. Je krijgt 6 lussen. Je begint met 2 hstk, dan haak je de 5 l + 1 v in het hstk + 3 hstk in totaal 5 keer en eindigt met 5 l + 1 hv = 6 lussen.

Mary 25.02.2014 - 12:28:

Voor de kleine bloem: volgens mij zijn de laatste 5 lossen in de 1e toer niet nodig. Als ik dat doe krijg ik 7 l-lussen.

Biggi 17.01.2014 - 15:10:

Hallo, bei der kleinen Blume heißt es 3 Stäbchen in den Ring häkeln. Ein Satz später sind es zwischen den LM-Bögen halbe Stäbchen???

DROPS Design 20.01.2014 kl. 09:10:

Liebe Biggi, ja es sind H-Stb, vielen dank für den Hinweis.

ME 28.04.2013 - 00:29:

I really love this flower but I cannot understand the pattern writing. The flower does not look like the picture. Would you have a video or tutorial? I am not an exporter on crocheting just started like 5 months ago. Thanks

DROPS Design 29.04.2013 kl. 08:05:

Dear Me, there is no video tutorial for this flower but all sts are in videos : ch-ring, sc, dc, etc... Just follow step by step all written instruction, and should you need any further individual help, please contact the shop where you bought your yarn or any crochet forum. Happy crocheting!

Möhrlen 30.03.2013 - 12:53:

Diese Anleitung halte ich für Quatsch. So funktioniert das nicht.

Marie 31.10.2012 - 08:53:

Mir ist leider gar nicht klar, wo ich den ersten Lm Bogen einstechen soll - da steht in das letzte Stb, das ghäkelt wurde - also rückwärts oder wo soll ich einstechen?

DROPS Design 04.11.2012 kl. 09:55:

Sie häkeln in das letzte Stb vor den Lm.

Avie 28.09.2012 - 09:44:

May I name it with Kembang Goyang?

Gw 19.08.2012 - 20:20:

Was bedeutet "um den Ring"? Vielen Dank.

DROPS Design 20.08.2012 kl. 16:16:

Die Luftmaschenkette wird zu einem Ring geschlossen und dort hinein werden die M gehäkelt.

Kommentere opskrift DROPS 129-40