DROPS / 120 / 19

Belle Louise by DROPS Design

Rillestrikket DROPS sjal i ”Fabel”.

DROPS design: Modell nr FA-116
--------------------------------------------------------
Størrelse: one size
Materialer: DROPS FABEL fra Garnstudio
100 gr f.nr 522 turkis/blå mix

DROPS RUNDP NR 3 (80 cm) -
eller det p.nr du må ha for å få 24 m x 48 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
DROPS HEKLENÅL NR 3 - til kant

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

type oppskrift: sjal,
14.50 NOK
15.50 NOK
18.00 NOK
17.50 NOK

--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbake samt ovenfra og ned på rundp. Legg opp 6 m på rundp 3 med Fabel. Sett 1 merketråd etter tredje m (= midten). Strikk RILLER - se forkl over, SAMTIDIG som det økes i hver side og midt på sjalet slik:
Øk slik ved merketråden på hver 2.p: (begynn 1 m før merketråden): 1 kast, 2 m rett (merketråden sitter mellom disse 2 m), 1 kast. På neste p strikkes kastene vridd slik at det ikke blir hull.
Øk slik i sidene: på slutten av hver p legges det opp 4 nye m.
Totalt økes det 10 m på 2 p.
Strikk riller og fortsett med økninger. Fell av når arb måler 22 cm (målt på det midterste partiet).

HEKLEKANT: Hekle en kant med Fabel på nål 3 rundt hele sjalet slik: 1 fm, * 3 lm, hopp frem 2 ½ cm, 1 fm, 4 lm, 1 st i 1. lm, 1 fm i samme lm, hopp frem 1 cm, 1 fm *, gjenta fra *-* og avslutt med 1 kjm i den første fm på omg. Klipp og fest tråden.