DROPS / 120 / 19

Belle Louise by DROPS Design

Ainaoikeinneulottu DROPS huivi ”Fabel”-langasta.

DROPS design: Malli nro FA-116
------------------------------------------------------------
Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS FABEL:
100 g nro 522, turkoosi/sini -mix

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 (reunukseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 48 krs ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: huivit,

----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Luo pyöröpuikolle nro 3 Fabel-langalla 6 s. Kiinnitä 1 merkkilanka 3. s:n jälkeen (= keskikohta). Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) ja tee SAMALLA kummassakin reunassa sekä huivin keskellä lisäykset seuraavasti:
Lisää merkkilangan kohdalla joka 2. krs:lla näin (aloita 1 s:n päässä merkkilangasta): 1 langankierto, 2 o (merkkilanka on näiden silmukoiden välissä), 1 langankierto. Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
Lisää kummassakin reunassa näin: luo jokaisen krs:n loppuun 4 s.
Työhön lisätään yht. 10 s joka 2. krs:lla. Neulo ainaoikeaa ja jatka lisäyksiä tähän tapaan. Päätä s:t kun työn pituus keskeltä mitattuna on 22 cm.

VIRKATTU REUNUS: Virkkaa reunus huivin reunoihin koukulla nro 3 ja Fabel-langalla seuraavasti: 1 ks, *3 kjs, jätä 2½ cm väliin, 1 ks, 4 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 4 kjs, 1 ks samaan kjs:aan, jätä 1 cm väliin, 1 ks*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 120-19 alkuperäisohjeeseen.