DROPS / 117 / 53

Three Across by DROPS Design

Gestricktes DROPS Kissen mit Zopfmuster in ”Polaris”.

Schlagwörter: dicke Nadeln, Kissen, Zopf,

DROPS design: Modell Nr. PO-005
--------------------------------------------------------
Mass: ca. 48 x 48 cm
Material: DROPS POLARIS
800 gr. Fb. Nr. 01, natur

DROPS NADEL NR. 12 – Maschenprobe: 8 M. x 10 R. glatt gestrickt = 10 x 10 cm.

Kommentare (17)

100% Schurwolle
von 3.24 € /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 3.24 € /100g
Algawo
Bestellen
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 3.79 € /100g
Sie können das für diese Anleitung benötigte Garn ab 25.92€ erhalten. Erfahren Sie mehr.
KRAUSRIPPE (hin und zurück):
1 Krausrippe = 2 R. re.
MUSTER: Siehe Diagramm. Das Diagramm zeigt das Muster von der rechten Seite.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------
KISSEN:
Mit Polaris auf Nadel Nr. 12, 44 M. anschlagen und 3 Krausrippen stricken - siehe oben. Danach 1 R. re. mit je 3 M. Krausrippe auf beiden Seiten stricken. Die nächste R. von der Rückseite wie folgt: 3 M. Krausrippe, 2 re., 2 li., 3 re., M1, 3 re., M2, 3 re., M1, 3 re., 2 li., 2 re., 3 M. Krausrippe. STIMMT DIE MASCHENPROBE? Mit dem Muster weiterfahren bis die Arbeit 46 cm misst. Nach der 1. R. in M1/M2 (das Kissen soll nicht LÄNGER als 46 cm sein). 3 Krausrippen stricken und danach abk.

Einen zweiten Teil stricken.

ZUSAMMENNÄHEN:
Alle vier Seiten im äussersten Glied der äussersten M. zusammennähen.

Diagramm

= re. auf der Vorderseite und li. auf der Rückseite stricken.
= 3 M. auf eine Hilfsnadel hinter die Arbeit legen, 3 re., 3 re. von der Hilfsnadel
= 3 M. auf eine Hilfsnadel vor die Arbeit legen, 3 re., 3 re. von der Hilfsnadel

Anna Wilks 06.11.2017 - 08:51:

Hello, do you need a cable needle for this pattern? The instructions don't say. Which size? Thanks

DROPS Design 06.11.2017 kl. 09:00:

Dear Anna, while it is possible to knit cables without a cable needle, it is easier to do if you use one. I would suggest to use a cable needle that is about the same size or a bit smaller than the one you use for the whole piece. Happy Knitting!

Renaud Line 18.04.2017 - 17:42:

Bonjour j'ai essayer de faire le coussin et pas réussi pouvez -vous m'aider ? 117-53

DROPS Design 19.04.2017 kl. 10:17:

Bonjour Mme Renaud, vous trouverez des vidéos des différentes techniques utilisées dans le modèle sous l'onglet "Vidéos", vous pouvez volontiers poser votre question ici, ou pour toute assistance complémentaire, vous adresser à votre magasin DROPS, et/ou au forum DROPS. Bon tricot!

Sarah McMahan 10.07.2016 - 05:25:

Please help! I, too, do not understand how to get the "rib" at sides of cable. The "comments" might be helpful, but I speak only English. Please advise!!! Thank you

DROPS Design 11.07.2016 kl. 09:40:

Dear Mrs McMahan, work as follows: 3 sts in garter st, then rib (K2, P2, K3 from WS), then work M.1, then K3, work M.2, K3, work M.1, then work rib (K3, P2, K2) and finish with 3 sts in garter st. From WS, work 3 sts in garter st on each side and work K over K and P over P, ie at beg of row from RS, you will work: K3 (garter st), rib (P2, K2, P3), then M1 etc. Happy knitting!

Jeannette 04.02.2016 - 10:37:

Dank je wel voor de uitleg, alleen als ik de 2e naald brei kom ik uit op 42 steken en kom tekort voor het patroon. Sorrie maar ik wil zo graag dit mooie kussen breien. vriendelijke groet

DROPS Design 04.02.2016 kl. 13:52:

Hoi Jeanette. Dan vergeet je iets te breien. Je breit: 3 ribbelst, 2 st recht, 2 st av, 3 st recht, M.1 (= 6 st), 3 st recht, M.2 (= 6 st), 3 st recht, M.1 (= 6 st), 3 st recht, 2 st av, 2 st recht, 3 ribbelst = 44 st in totaal

Jeannette 28.01.2016 - 09:13:

De eerste naald gebreid volgens patroon, maar dan ? Er staat rechts goede kant, averechts verkeerde kant. Maar er staat ook het patroon aanhouden. Dus averechts 2e naald. Ik snap er echt niets van. hartelijk dank . Vr. Groet Jeannette

DROPS Design 28.01.2016 kl. 12:49:

Hoi Jeanette. Ja, je breit het patroon (3 ribbelst, 2 st recht, 2 st av, 3 st recht, M.1, 3 st recht, M.2, 3 st recht, M.1, 3 st recht, 2 st av, 2 st recht, 3 ribbelst = verkeerde kant), dus je keert en breit volgende goede kant als volgt: 3 ribbelst, 2 av, 2 r, M.1 (2e rij van het telpatroon), 3 av, M.2 (2e rij), 3 av, M.1, 3 av, 3 r, 2 av en 3 ribbelst. In de 6 nld (goede kant) van M.1/2 brei je de kabel. Zie ook hier hoe je onze telpatronen moet lezen

Jeannette 27.01.2016 - 09:30:

Wilde even melden dat dit patroon niet klopt. Wel 10 keer geprobeerd, maar kom er niet uit. Kunt u mij helpen?patroon 117-53 Vriendelijke groet

DROPS Design 27.01.2016 kl. 11:04:

Hoi Jeanette. Wat klopt niet? Zou je willen vermelden waar het mis gaat, dan kan ik je sneller en makkelijker helpen. Bvd

Henrietta 08.01.2015 - 22:00:

Om jag förstår det rätt så skall man på den räta sidan sticka enligt följande: 3 rm, 2 am, 2 rm, 3 am, M1, 3 am, M2, 3 am, M1, 3 am, 2 rm, 2 am, 3 rm. Tycker det är synd att det inte står rakt ut i mönstret; som det står nu ("1 räta v med 3 m i rätst i varje sida"), så låter det som man skall sticka rm hela varvet. Då blir det fel.

Dina De Man 11.11.2014 - 21:28:

Ik be een patroon aan het breien 117 53 ik mom er niet uit met het patroon

DROPS Design 12.11.2014 kl. 11:53:

Hoi Dina. Kan je aangeven waar je problemen hebt in het patroon? Bvd.

Bridgett Byers 13.08.2014 - 09:13:

Hi , I think I put this under the wrong category , so I have now put it in as a question. Wher on the pattern does it say to create the the small rib around the cabling ?

DROPS Design 13.08.2014 kl. 11:09:

Dear Mrs Byers, you work pattern as follows from WS: 3 garter sts, K2, P2, K3, M.1, K3, M.2, K3, M.1, K3, P2, K2, 3 garter sts. So that you will have from RS: 3 garter st, P2, K2, P3, diagrams wih P3 between each and finish with P3, K2, P2 and 3 garter st, so that you get the "rib" P2/K2/P3 on the right side and P3/K2/P2 on the left side as you see in the picture each side of cushion. Happy knitting!

Bridgett Byers 12.08.2014 - 21:28:

The pattern for DROPS 117-53 doesn't seem to be correct , looking at the picture there needs to be a rib down each side after the garter stitch but the only time this is mentioned is on the cable row

Kommentieren Sie die Anleitung DROPS 117-53