DROPS / 117 / 53

Three Across by DROPS Design

Strikket DROPS pute med fletter i ”Polaris”.

DROPS design: Modell nr PO-005
--------------------------------------------------------
Mål: ca 48 x 48 cm
Materialer: DROPS POLARIS fra Garnstudio
800 gr f.nr 01, natur

DROPS PINNE NR 12 – eller den p du må ha for å få 8 m x 10 p glstrikk på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: flette, type oppskrift: putetrekk,

Se diag M.1 og M.2. Diag viser mønsteret sett fra retten.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PUTE:
Legg opp 44 m på p 12 med Polaris. Strikk 3 RILLER – se forkl over. Deretter strikkes det 1 p rett med 3 m rille i hver side, videre strikkes det slik – fra vrangen: 3 m rille, 2 rett, 2 vr, 3 rett, M.1, 3 rett, M.2, 3 rett, M.1, 3 rett, 2 vr, 2 rett, 3 m rille. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Fortsett med dette mønsteret til arb måler 46 cm, avpass etter 1.p M.1/M.2 (det er bedre at puten blir kortere enn 46 cm enn lengre). Strikk 3 riller og fell av.

Strikk 1 del til.

MONTERING:
Sy delene sammen i ytterste ledd av ytterste m – sy sammen alle sidene.

Diagram

= rett fra retten, vrang fra vrangen
= sett 3 m på hj.p bak arb, strikk 3 rett, strikk 3 rett fra hj.p
= sett 3 m på hj.p foran arb, strikk 3 rett, strikk 3 rett fra hj.p