DROPS Extra / 0-533

Heart's Delight by DROPS Design

Heklet spisebrikke og serviettring med hjerte i DROPS Cotton Viscose, Vienna og Glitter.

DROPS design: Modell nr N-001
Garngruppe A + D
--------------------------------------------------------

SPISEBRIKKE:
Mål: ca 40 cm på det bredeste.
Materialer til 1 spisebrikke:
DROPS COTTON VISCOSE fra Garnstudio
200 gr f.nr 08, cerise.
Og bruk: DROPS GLITTER fra Garnstudio
2 spoler f.nr 04, rosa.
Og bruk: DROPS VIENNA fra Garnstudio
50 gr f.nr 28, cerise.

SERVETTRING:
Materialer: DROPS VIENNA fra Garnstudio
50 gr f.nr 28, cerise.
Og bruk: DROPS GLITTER fra Garnstudio
2 spoler f.nr 04, rosa.
Og bruk: DROPS COTTON VISCOSE fra Garnstudio
50 gr f.nr 08, cerise.
+ litt vatt til fyll i hjertet.
NB: Hvis du hekler spisebrikken blir det nok rester av alle kvalitetene til å hekle serviettringen.

DROPS HEKLENÅL NR 3,5 – eller den nåla du må bruke for å få 18 fm x 21 rader med 2 tråder Cotton Viscose + 2 tråder Glitter eller 1 tråd Vienna + 2 tråder Glitter på 10 x 10 cm.

FELLETIPS-1: Det felles 1 fm slik: Stikk nåla ned i en m, hent tråden, stikk nåla ned i neste m, hent tråden, lag 1 kast om nåla og trekk tråden gjennom alle 3 løkkene på nåla.

FELLETIPS-2: Det felles 2 fm slik: Stikk nåla ned i en m, hent tråden, stikk nåla ned i neste m, hent tråden, stikk nåla ned i neste m, hent tråden, lag 1 kast om nåla og trekk tråden gjennom alle 4 løkkene på nåla.
----------------------------------------------------------
SPISEBRIKKE:
Hekle 48 løse lm (inkl 1 lm til å snu med) med 2 tråder Cotton Viscose + 2 tråder Glitter på nål 3,5.
1.RAD: Hekle 1 fm i 2.lm fra nåla, deretter 1 fm i hver av de 6 neste lm, * hopp over 1 lm, 1 fm i hver av de 7 neste lm *, gjenta fra *-* = 42 fm. Snu arb
2.RAD: Hekle 1 lm, deretter 1 fm i hver fm.
Gjenta 2.rad oppover til arb er like høyt som det er bredt, dvs ca 23 x 23 cm, sett 1 merke øverst i siden - ikke klipp trådene.

1.BUE-DEL: På neste rad felles det 1 m ytterst i hver side – SE FELLETIPS-1! Gjenta fellingen på hver tredje rad 2 ganger til, hver andre rad 3 ganger og hver rad 5 ganger. Deretter felles det 2 m i hver side på de neste 2 radene – SE FELLETIPS-2 = 12 fm igjen på raden, klipp tråden.

2.BUE-DEL: Hekle 42 fm fra merket og ned til oppleggskanten. Videre hekles det som 1.bue-del.

KANT: Hekle lang kanten på hjertet med 1 tråd Vienna + 2 tråder Glitter slik: 1 fm midt mellom 1.og 2.bue-del, * 4 lm, 2 st i første lm, hopp over ca 1,5 cm, 1 fm *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 kjm i første fm.

SERVIETTRING:
Hekle 12 lm (inkl 1 lm til å snu med) med 1 tråd Vienna + 2 tråder Glitter på nål 3,5.
1.RAD: Hekle 1 fm i 2.lm fra nåla, deretter 1 fm i hver av de 2 neste lm, * hopp over 1 lm, 1 fm i hver av de 3 neste lm *, gjenta fra *-* ut raden = 9 fm.
2.RAD: Hekle 1 lm, deretter 1 fm i hver fm.
Gjenta 2.rad oppover til arb er like høyt som det er bredt, dvs ca 5 x 5 cm, sett 1 merke øverst i siden – ikke klipp tråden.

1.BUE-DEL: På neste rad felles det 1 m ytterst i hver side – SE FELLETIPS-1! Hekle 1 rad med 1 fm i hver m, deretter gjentas fellingen på hver av de 2 neste radene = 3 fm igjen på raden, klipp tråden.

2.BUE-DEL: Hekle 9 fm fra merket og ned til oppleggskanten. Videre hekles det som 1.bue-del.

MONTERING: Hekle 2 like hjerter. Legg dem oppå hverandre med litt vatt mellom og hekle dem sammen med 2 tråder Cotton Viscose + 2 tråder Glitter slik: 1 fm gjennom begge lag midt mellom 1.og 2. bue-del, * 3 lm, 1 fm i første lm, hopp over ca 1 cm, 1 fm *, gjenta fra *-* rundt hele hjertet og avslutt med 1 kjm i første fm.

HEMPE: Hekle 20 løse lm med 2 tråder Cotton Viscose. Hekle 1 fm i hver lm tilbake. Sy fast hempen bak på hjertet.

NG 25.01.2017 - 23:06:

Would be nice to see what it looks like. Would it be possible to post a photo of the heart without anything on it so we can see what it looks like? Thank you.

DROPS Design 26.01.2017 kl. 09:40:

Dear NG, the heart is first a square worked with sc (= 23 x 23 cm), then you will work both arch of heart, the first one on next row from square, the 2nd one from marker down to cast on row. Happy crocheting!

Florencia 18.01.2013 - 10:15:

Me gusta mucho lo acabo de poner en marcha

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-533