DROPS / 111 / 38

Milano by DROPS Design

Heklet DROPS skulderstykke i ”Cotton Viscose” og ”Kid-Silk”. Str S - XXXL

Stikkord: hullmønster, ponchoer,

DROPS design: Modell nr N-096
-------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – M/L - XL/XXL - XXXL
Materialer: DROPS COTTON VISCOSE fra Garnstudio
250-250-300-350 gr f.nr 29, lys grågrønn
Og bruk: DROPS KID-SILK
75-75-100-100 gr f.nr 06, lys grågrønn

DROPS HEKLENÅL nr 4 – eller den nåla du må bruke for å få 16 fm x 20 rader med 1 tråd av hver kvalitet på 10 x 10 cm.
DROPS PERLEMORKNAPP nr 540: 2 stk.
-------------------------------------------------------

fra 51.00 kr /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 51.00 kr /25g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 51.00 kr /25g
SKULDERSTYKKE: Det hekles nedenfra og oppover. Hekle 210-230-250-270 lm på nål 4 med 1 tråd av hver kvalitet.
1.RAD (= retten): Hekle 1 fm i 2.lm fra nåla, videre hekles det slik: 1 fm i hver av de 4-5-6-7 neste lm, hopp over 1 lm, * 1 fm i hver av de 8 neste lm, hopp over 1 lm *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 fm i hver av de siste 5-6-7-8 lm = 186-204-222-240 fm.
2.-5.RAD: Hekle 1 fm i hver fm – snu hver rad med 1 lm.
6.RAD: * 5 lm, hopp over 2 fm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* ut raden = 62-68-74-80 lm-buer.
7.RAD: 8 lm, 1 fm i første lm-bue, * 5 lm, 1 fm i neste lm-bue *, gjenta fra *-* ut raden.
Gjenta 7.rad oppover til arb måler ca 25-27-29-31 cm – avpass slik at neste rad blir fra vrangen.

NESTE RAD hekles slik: 1 lm, videre hekles det 3 fm i hver lm-bue = 186-204-222-240 fm.
DE 2 NESTE RADENE: Hekle 1 fm i hver fm.
Videre settes det 11-12-13-14 merker i arb slik (fra retten): Første merke settes etter 8-8-9-9 fm, deretter skal det være 17 fm mellom hvert merke, det gjenstår da 8-9-9-10 fm etter siste merke. På neste rad felles det 1 m på venstre side av alle merkene – det felles 1 m ved å hoppe over 1 fm etter merket (totalt felles det 11-12-13-14 m på raden). Hekle 1 rad tilbake fra vrangen med 1 fm i hver fm. På neste rad felles det 1 m på høyre side av alle merkene (ved å hoppe over 1 fm før merket).
Gjenta fellingene på hver rad fra retten totalt 9 ganger – fell vekselvis på venstre og høyre side av merkene. Etter alle fellinger er det 87-96-105-114 fm igjen på raden. Hekle 2 rader med 1 fm i hver fm, klipp og fest tråden.

VENSTRE STOLPE: Hekle ca 55 til 67 fm ned langs stolpen – det hekles ca 3 fm i hver lm-bue og 2 fm pr 3 rader med fm – pass på at kanten verken strammer eller vider ut fremkanten. Videre hekles det 4 rader med 1 fm i hver fm.

HØYRE STOLPE: Hekle som venstre, men etter 2 rader hekles det 2 knapphull slik:
1 knapphull = 3 lm, hopp over 3 fm, på neste rad hekles det 3 fm i lm-buen.
Øverste knapphull skal være 2 cm fra toppen og det neste 6 cm nedenfor det første.
Sy i knappene.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

Oppdatert online: 16.04.2009
Materialer: DROPS COTTON VISCOSE
250-250-300-350 gr f.nr 29, lys grågrønn
Og bruk: DROPS KID-SILK
75-75-100-100 gr f.nr 06, lys grågrønn

Diagram

Ingrid 06.03.2019 - 18:36:

Ik zou dit willen haken voor de zomer in het wit. Aangezien de Drops cotton viscose niet meer bestaat, kunnen jullie mij iets aanbevelen, zodat ik dit kan haken met 1 draad ipv 2 draden, en zodat de maat toch nog klopt?

DROPS Design 07.03.2019 kl. 20:13:

Dag Ingrid,

Je kan dan het beste een garen uit zoeken uit categorie. Maak wel eerst even een proeflapje en pas evt. de naalddikte aan, zodat de stekenverhouding klopt.

Ingrid 01.03.2019 - 13:58:

Kan ik de combinatie Drops safran wit uni colour 17 met kid-silk uni colour off-wite 01 nemen voor een goed resultaat qua kleuregaliteit en materiaal ?

DROPS Design 05.03.2019 kl. 21:02:

Dag Ingrid,

Safran is een goede vervanging voor Cotton Viscose; het heeft vergelijkbare eigenschappen maar het glanst wel minder. Of je de kleurcombinatie goed vind is wel een beetje een kwestie van smaak, dus dat zou je eigenlijk even in de winkel moeten bekijken.

Ingrid 26.02.2019 - 20:13:

Jullie raden aan om de Drops Cotton Viscose te vervangen door Drops Safran uni colours. Van de Kid silk Uni zou ik kleur naturel kiezen. Maar welke kleur van de Safran uni colours is hier dan bij te combineren voor een egaal resultaat : White 17 of off white 18? Of beige?

DROPS Design 28.02.2019 kl. 10:17:

Dag Ingrid,

Waarschijnlijk komt Naturel 18 van DROPS Safran het meest in de buurt om een egaal resultaat te krijgen.

Сialis 23.08.2018 - 20:17:

I am really loving the theme/design of your blog. Do you ever run into any internet browser compatibility problems? A small number of my blog visitors have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Safari. Do you have any solutions to help fix this issue?

Conny Holm 08.08.2018 - 08:00:

Række 7: Skal fm hækles i 3. lm-lænken eller om lænken - kan ikke se det på billedet.

Ludivine 29.11.2017 - 21:08:

Concernant les diminutions faut il déplacer les marqueurs à chaque rangs ou faut il les laisser sur le premier rang ? Merci

DROPS Design 30.11.2017 kl. 08:44:

Bonjour Ludivine, placez les marqueurs au 1er rang et faites-les suivre pour qu'ils restent bien en place, ils servent de repères pour les diminutions. Utilisez un fil marqueur que vous passez à chaque rang alternativement sur l'endroit et sur l'envers pour qu'ils restent bien en place. Bon crochet!

Margo 27.04.2017 - 21:12:

How many ball of wool of each type used do I need for this pattern. Thank you

DROPS Design 27.04.2017 kl. 21:34:

Dear Margo, in S/M size you will need 5 balls (250 g) of DROPS Cotton Viscose and 3 balls (75 g) of DROPS Kid-Silk. Choose your size and count the balls. Happy knitting!

Angela 27.04.2017 - 17:41:

Am i reading this right they use 2 different types of yarn. So you would use 2 strands together to crochet this piece?

DROPS Design 27.04.2017 kl. 18:00:

Dear Angela! You have to use two strands together to crochet this shoulder wrap. Happy knitting!

Yen 13.03.2017 - 00:01:

Please explain row 7. "ROW 7: 8 ch, 1 sc in first ch-loop, * 5 ch, 1 sc in next ch-loop *, repeat from *-*. " What do you mean by 1sc in first ch-loop and 1sc in next ch-loop? And how many total ch loop for row 7? Sorry, I normally crochet with diagram and a bit confused with instruction. Thanks

DROPS Design 13.03.2017 kl. 11:08:

Dear Yen, you will always have the same number of ch-spaces,work 8 ch to turn with at the beg of row 7, then work 1 sc in 1st ch-space (= last ch-space on previous row), then repat *5 ch, 1 sc in next ch-space) and repeat this row until stated measurement for your size. Happy crocheting!

RWolowiec 06.03.2017 - 06:38:

When you state there is to be 17 sc between the markers, it should really state that you start counting from the last marker. That makes 16 in between, not 17. Nothing was working until I did this. Very confusing.

Kommentér oppskrift DROPS 111-38