DROPS Baby / 18 / 15

Seashell Fairy by DROPS Design

Mosstickad babyfilt i DROPS Polaris

Mått: Ca 66 x 100 cm.
Garnåtgång: DROPS POLARIS
600 gr f.nr 01, natur

DROPS ST NR 20 –
eller det st.nr du måste ha för att få 5 m x 8 v i moss-st på 10 x 10 cm.

från 54.00 kr /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 54.00 kr /100g
LindeHobby
Beställ 
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 62.00 kr /100g
Garnet till detta mönstret kostar 324kr. Läs mer.

Instruktioner

TIPS: För att undvika trådfästning blir det finast vid trådbyte om man delar på trådändarna, fuktar dem lite, och tvinnar ihop dem (gnugga mellan handflatorna).

MOSS-ST:
Varv 1: * 1 rm, 1 am *, upprepa *-*.
Varv 2: rm över am och am över rm. Upprepa varv 2.

FILT:
Lägg upp 33 m på st nr 20 med Polaris. Sticka 4 v rätst, fortsätt med moss-st – SE FÖRKL OVAN. LÄS TIPS!
När arb mäter 96 cm stickas det 4 v rätst. Maska sedan av.
Arb mäter ca 100 cm.

Detta mönster har uppdaterats. .

Uppdaterad online: 12.11.2008
TIPS: För att slippa fästa trådar, så blir det finast om du vid trådbyte delar på trådarna, fuktar dem lite och tvinnar ihop dem.

Behöver du hjälp med mönstret?

Tack för att du väljer ett mönster från DROPS Design. Vi arbetar hårt för att ge ut mönster som är korrekta och enkla att förstå. Alla mönster är översatta från norska och du kan alltid se originalmönstret (DROPS Baby 18-15) för mått och uträkningar.

Kommentarer / Frågor (29)

Ulla Nilsson 02.04.2020 - 16:05:

Mönstret är uträknat på stickor nr 20. Men de finns ju inte att beställa?

DROPS Design 03.04.2020 kl. 12:32:

Hej Vi har DROPS Basic rundsticka 60 cm och 80 cm i storlek 20, de kan du använda till detta mönster och sticka fram och tillbaka på. Mvh DROPS Design

Stina 22.06.2019 - 10:42:

Hej, Jag har stickat denna filt fast med garnet Drops Eskimo.. Jag funderar på om arbetet bör bockas efter alt tvättas för hand..

DROPS Design 27.06.2019 kl. 09:52:

Hei Stina. Vaskeanvisningen for Eskimo kan du lese på benderolen, eller på våre sider her. Du trenger ikke blokke teppet, men du kan legge det ut i form og la det tørke flatt. God fornøyelse

Camilla 09.02.2019 - 08:36:

Jag är en total nybörjare. Kan aviga o räta. Hur många nystan behöver man? Har ni gjort filten i tunnare garn o mindre stuckne?

DROPS Design 12.02.2019 kl. 10:21:

Hej Camilla, garnåtgången står i mönstret, du skall ha 600 g om du stickar i DROPS Polaris som vi har gjort. Du kan söka på babyfiltar, så ser du alla tjocklekar och mönster. Lycka till :)

Jannica 20.11.2018 - 11:12:

Vilken storlek ska jag ha på stickorna ? Hittar inte rätt.

DROPS Design 20.11.2018 kl. 11:39:

Hei Jannica. Det er dessverre ikke noe fasitsvar på hvilke pinner du må ha, det som er vitkig er at du finnet den pinnestørrelsen som gir deg riktige strikkefastheten. I dette tilfellet er det 5 masker x 8 pinner perlestrikk = 10 x 10 cm. Om du har en annen strikkefasthet vil dette påvirke målene på teppet. God fornøyelse

Agnes 27.08.2018 - 06:55:

Hej! Har ni tips på något mjukare/softare garn? Ska sticka till en nyfödd bebis och då känns ull lite ”sticksigt”.

DROPS Design 27.08.2018 kl. 10:32:

Hei Agnes. Polaris tilhører garngruppe E. Om du vil ha et veldig mykt og godt garn kan du for eksempel bytte det ut med Air – du må da strikke med 4 tråder ettersom dette garnet tilhører garngruppe C. Vær da obs på at teppet kan se noe annerledes ut på bildet ettersom teksturen på de to garnene er forskjellig. Hvis du vil se hvilke andre alternativer du har kan du prøve vår garnkalkulatorher. God fornøyelse

Germana 20.07.2018 - 23:05:

I ferri n.20 dove li trovo? Grazie

DROPS Design 21.07.2018 kl. 17:33:

Buongiorno Germana, seguendo questo link può trovare un elenco di rivenditori DROPS e cercare chi ha i ferri DROPS da 20 mm. Buon lavoro!!

Maartje Van Son 26.07.2017 - 17:03:

Hallo, hoe zorg ik ervoor dat het dekentje niet gaat krullen? Is daar een bepaalde eind- of beginsteek voor? Hartelijk dank, m.v.g. Maartje

DROPS Design 31.07.2017 kl. 12:42:

Hoi Maarjte, Het dekentje is gemaakt in gerstekorrel en met gerstekorrel heb je normaliter geen last van omkrullen. Ook bij randen in ribbelsteek heb je dat niet. (Als je in tricotsteek breit heb je wel last van omkrullen)

Tanya 18.11.2016 - 22:21:

Can this pattern be adjusted for US15 11mm needles?

DROPS Design 21.11.2016 kl. 08:53:

Dear Tanya, you would have to make your swatch and recalulate the number of sts to cast on and required materials. Your DROPS store can then help you if required. Happy knitting!

Marte Tiller 12.03.2016 - 10:20:

Hei. Jeg tenkte å strikke dette med eskimo. Skal jeg fremdeles bruke 600gr garn?

DROPS Design 14.03.2016 kl. 09:13:

Hej, Ja om du vill sticka med 2 trådar Eskimo för att få samma stickfasthet måste du ha lika mycket Eskimo. Lycka till!

Sylvie 12.10.2015 - 09:22:

Je vous demandais s'il était possible d'avoir 2 pelotes de Drops Polaris, color 1, dyelot 5552 et comment procéder. Pourriez-vous m'en informer afin que je sache si je peux attendre de les recevoir, où si je peux recommencer tout de suite..Merci d'avance pour votre réponse. (mon arrière petite-fille doit naitre le 23 Octobre c donc urgent…lol)

DROPS Design 12.10.2015 kl. 10:17:

Bonjour Sylvie, merci de bien vouloir contacter votre magasin DROPS pour toute commande. Bon tricot!

Kommentér oppskrift DROPS Baby 18-15

Babystrickdecke

Wolkje-design, Germany