DROPS Baby / 18 / 12

Poppy's Bonnet by DROPS Design

DROPS kyse i ”Alpaca” med bølgemønster.

DROPS design: Modell nr z-071-by
--------------------------------------------------------

Størrelse: 1/3 - 6/9 – 12/18 mnd (2 – 3/4) år.
50 gr i alle str f.nr 0100, natur

DROPS PINNE NR 3 –
eller det p.nr du må ha for å få 24 m x 32 p glstrikk på 10 x 10 cm.

RILLE (frem og tilbake på p):
1 rille = 2 pinner rett

BØLGEMØNSTER:
Se diag M.1. Diag viser mønsteret sett fra retten, 1.p = retten.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

alder/str: 1-3m (56/62cm), 12-18m (80/86cm), 2år (92 cm), 3-4år (98/104cm), 6-9m (68/74cm), mønster/teknik: bølgemønster, type oppskrift: kyse,

KYSE:
Arb strikkes frem og tilbake på p.
Legg LØST opp 87-93-106 (108-112) m (inkl 1 kantm i hver side) på p 3 med Alpaca. Strikk 2 riller – SE FORKL OVER. Neste p strikkes slik fra retten: 1 kantm i rille, 0-3-1 (2-4) m glstrikk, M.1 over de neste 85-85-102 (102-102) m, 0-3-1 (2-4) m glstrikk og 1 kantm i rille. Fortsett slik til arb måler 11-12-13 (14-15) cm.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
Nå felles det 30-32-37 (38-40) m i hver side = 27-29-32 (32-32) m tilbake på p (= midtstk bak på kysen). Strikk riller videre over disse m - SAMTIDIG etter 2 cm felles det 1 m i hver side, gjenta fellingen på hver 2.cm totalt 4 ganger = 19-21-24 (24-24) m tilbake på p. Når det rillestrikkede partiet måler 12-13-15 (16-17) cm felles det av. Sy midtstykke bak til sidestykkene – sy kant i kant slik at det ikke blir en tykk søm.

MONTERING:
Strikk opp ca 71 til 95 m (delelig med 2 + 1) langs nederkanten av luen på p 3 med Alpaca. Strikk 5 p glstrikk med 1 m rille i hver side. Neste p strikkes slik (fra retten): 1 r, * 2 r sm, 1 kast * gjenta fra *-* til det gjenstår 2 m, disse strikkes rett. Videre strikkes det 5 p glstrikk igjen med 1 m rille i hver side, fell deretter av.
Brett kanten dobbelt mot vrangen ved hullraden og sy fast.

KNYTEBÅND:
Klipp 3 tråder à ca 2 meter, tvinn dem hardt sammen, brett snoren dobbelt så den tvinner seg igjen, knyt en knute i hver ende.
Tre snoren gjennom løpegangen.