DROPS / 98 / 7

Pom Pom Adore Slippers by DROPS Design

Hæklede DROPS tøfler med forskellig skaft i ”Eskimo” og pompon

Tags: tå op, tøfler,

Størrelse: 35/37 - 38/40 - 42/44
Fodlængde: 22 - 25 - 28 cm
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
200-200-250 gr f.nr 01, natur
og brug: DROPS Puddel fra Garnstudio
50 gr i alle str f.nr 01, natur

DROPS Hæklenål nr 8 – eller den nål du skal bruge for at få 11 fm på 10 cm i bredden.

Kommentarer (62)

100% Uld
fra 13.95 kr /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 13.00 kr /50g
Hækleinfo:
Første fm i beg af omg/rækken erstattes med 1 lm. Hver omg/række sluttes med 1 km i lm i beg af omg, (i lm i beg af forrige række når der hækles frem og tilbage).

Fod: Start med at hækle foran til tåen, hækl med Eskimo og nål nr 8 således:
1.omg: Hækl 3 lm og sæt dem til en ring med 1 km i første lm.
2.omg: Hækl 5-5-6 fm om ringen - læs Hækleinfo!
3.omg: 2 fm i hver fm = 10-10-12 fm.
4.omg: * 1 fm i første fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 15-15-18 fm.
5. - 7.omg: Hækl 1 fm i hver fm.
8.omg: * 1 fm i første fm, 1 fm i anden fm og 2 fm i tredje fm *, gentag fra *-* omg rundt = 20-20-24 fm.
Hækl videre med 1 fm i hver fm til arb måler ca 11-13-14 cm.

Hæl: Nu deles arb og der hækles frem og tilbage fra midt ovenpå foden – husk Hækleinfo.
Når hele tøflen måler ca 22-25-28 cm lægges den fladt og hækles sammen midt bagpå med en række fm igennem begge lag. Klip tråden og hæft.

Skaft: Hækl 1 omg fm rundt om tøflens åpning (start midt foran). Fortsæt rundt med 1 fm i hver fm til skaftet måler 11 cm, videre hækles der frem og tilbage fra midt foran således:
1.række: Vend arb og hækl tilbage til der er 1 m tilbage (som der ikke hækles i mere).
2.række: Vend arb og hækl tilbage over m fra forrige række til der er 1 m tilbage (som der ikke hækles i mere) = 2 m midt foran.
3.række: Vend arb og hækl tilbage over m fra forrige række.
Klip tråden.

Fortsæt med at hækle rundt om kanten på skaftet med Puddel på nål 8 således:
1.omg: 1 fm i hver fm rundt om hele kanten (dvs incl slidsen midt foran). Slut af med en km i første fm.
2.omg: * 3 lm, 1 fm i næste m *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i første lm i beg af omg. Klip tråden.

Montering: Lav en pompon med en diameter på ca 5 cm i Puddel. Sy pomponen fast midt foran på tøflen imellem skaftet og foden.

Kommentarer (62)

Skriv din kommentar her!

Kajsa Claesson 10.11.2016 - 16:18:

Jag har provat både och men får de ändå inte att stämma. Gjorde lösare efter första gången då de blev trångt.

Kajsa Claesson 10.11.2016 - 16:15:

Hej ! Hela toffeln blir alldeles för smal får inte på den på foten. Vad gör jag för fel? /Kajsa

DROPS Design 10.11.2016 kl. 16:17:

Hej Kajsa. Har du set mit svar til dig herunder?

Kajsa Claesson 09.11.2016 - 20:58:

Hej ! Hela toffeln blir alldeles för smal får inte på den på foten. Vad gör jag för fel? /Kajsa

DROPS Design 10.11.2016 kl. 13:02:

Hej Kajsa. Haekler du for stramt (stemmer din haeklefasthed)?

Eva Lundberg 11.02.2016 - 15:40:

Jag förstår inte då jag läser mönstret, hur mitt uppe på foten kan vara en beskrivning på hälen, jag vill gärna virka denna toffel.

DROPS Design 03.03.2016 kl. 15:31:

Hej Eva, jo men har du försökt? Se vidoen:

DROPS Crocheting Tutorial: How to work a slipper from the toe, heel and leg. from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Cheryl 03.11.2015 - 21:16:

I still do not understand what it means to divide the piece and crochet back and forth

DROPS Design 04.11.2015 kl. 09:11:

Dear Cheryl, when you have worked in the round until you have reached the stated measurement for your size, do not work in the round anymore, but work in rows, ie at the end of next row, do not join with a sl st at the beg of row, but turn and work next row from WS. At the end of next row, turn and work next row from RS. Continue like this working alternately from RS and WS, this will create the opening for leg. When you have reached the final measurement for slipper, fold last row double and crochet tog 1 row in both layers (mid back on heel). Happy crocheting!

April Cox 04.09.2015 - 05:01:

I prefer a tighter pattern so there are not holes. Can I just use sc instead of double and still have it look nice? Any other suggestions. I want to keep feet toasty warm!

DROPS Design 04.09.2015 kl. 10:13:

Dear Mrs Cox, this pattern is worked with dc (UK-English) = sc (US-English), click here for the pattern written in US-English or change language clicking on the arrow "change language" below picture. Happy crocheting!

Caroline 17.05.2015 - 21:55:

Hello, I'm considering this pattern as a starter crochet project, reading through the pattern I understand it until it says 'Heel: Now divide the piece and crochet back and forth from the centre top of the foot' how is it divided? do you do one side at a time from the centre front = 1 dc into 10 dc, then join the heel. Thank you.

DROPS Design 18.05.2015 kl. 10:32:

Dear Caroline, after you have worked foot in the round, you continue back and forth from the middle on top of foot, working 1 dc in each dc. When the slipper has reached the correct measurement, fold piece double with opening (for leg) at the top and crochet 1 row dc in both layers (see video below). Happy crocheting!

Deemah 22.10.2014 - 08:39:

Sorry but I didn't understand this part and there is no video for it ..the of the heel!

DROPS Design 22.10.2014 kl. 10:12:

Dear Deemah, the video below shows how to fold the piece in double and crochet together through both layers to "close" heel. Happy crocheting!

Deemah 18.10.2014 - 14:34:

Hello it's a nice pattern but would you do a video for it please because so many things I didn't understand it please do a video it good when we see some one works !?

DROPS Design 20.10.2014 kl. 10:00:

Dear Deemah, you will find several relevant videos to this pattern on the right side of the picture under tab "video". You start on the toe working in the round, then continue back and forth (for the opening of leg), then crochet tog the mid back. Finish then crocheting in the round around the opening of leg for the cuff. Happy crocheting!

Roxanne Stowell 07.08.2014 - 00:40:

How do I download the pattern?

DROPS Design 07.08.2014 kl. 10:15:

Dear Mrs Stowell, click on the "print" button to either print it with a printer or save it with a virtual pdf printer. Happy crocheting!

Kommentere opskrift DROPS 98-7