DROPS / 97 / 19

Marian by DROPS Design

Lang DROPS vest i ”Vivaldi” med hæklekanter og bindebælte i ”Cotton Viscose”. Str S-XXL

Størrelse: S - M - L - XL - XXL
Materialer: DROPS Vivaldi fra Garnstudio
100-150-150-150-200 gr f.nr 21, støvetgrøn
og brug: DROPS Cotton viscose fra Garnstudio
50 gr i alle str f.nr 11, kakigrøn

DROPS Pinde nr 8 – eller den p du skal bruge for at få 12 m x 17 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS Hæklenål nr 3,5

Rygstk: Slå 60-66-70-76-84 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 8 med Vivaldi. Strik 1 p ret fra vrangen, fortsæt i glatstrik. Når arb måler 20 cm lukkes der 1 m af i hver side, gentag aflukningen når arb måler 35 og 50 cm = 54-60-64-70-78 m. Når arb måler 60-61-62-63-64 cm lukkes der 2 m af i hver side til ærmegab = 50-56-60-66-74 m. Når arb måler 76-78-80-82-84 cm lukkes de midterste 18-18-20-20-22 m af til hals = 16-19-20-23-26 m tilbage på hver skulder. Strik 1 p til og luk derefter skulder-m af. Arb måler ca 78-80-82-84-86 cm.

Højre Forstk: Slå 34-37-39-42-45 m op (inkl 1 kantm i siden) på p 8 med Vivaldi. Strik 1 p ret fra vrangen, fortsæt i glatstrik – yderste m mod midt foran strikkes i ret på alle p til færdig mål. Når arb måler 20, 35 og 50 cm lukkes der 1 m af i siden = 31-34-36-39-42 m. Når arb måler 60-61-62-63-64 cm lukkes der 2 m af i siden til ærmegab = 29-32-34-37-40 m. Når arb måler 78-80-82-84-86 cm lukkes der 16-19-20-23-26 m af fra ærmegabet og ind mod halsen (= skulder). Fortsæt i glatstrik i 8-8-9-9-9 cm over de resterende 13-13-14-14-14 m til krave. Sæt m på 1 tråd.

Venstre Forstk: Slå op og strik som højre men modsat.

Montering: Sy skuldersømmene. Sy kraven sammen midt bagpå og sy den til halsudskæringen på rygstk med sømmen ind mod vrangen. Sy sidesømmene, lad 2 cm være som en åbning i venstre side ca 40-42-44-46-48 cm fra nederkant (til at sætte bindebåndet ind i).

Hæklekant: Der hækles rundt om ærmegab og krave, forkant og nederkant på vesten.
Hækl først 1 række med 2 tråde Vivaldi således: 1 fm i første m, * 1 lm, spring over 1 m/p, 1 fm i næste m *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i første fm, klip tråden.
Skift til 1 tråd Cotton Viscose hækl således: 1 fm i første lm, * 1 picot (= 3 lm, 1 fm i den første af de 3 lm), 1 fm i næste lm *, gentag fra *-*, slut omg af med 1 km i første fm.

Bindebånd: Hækl med 1 tråd Cotton Viscose 1 løs lm-række på ca 80-90-100-110-120 cm. Vend og hækl 1 fm i hver lm. Vend og hækl picoter tilbage således: 1 fm i første m, * 3 lm, 1 fm i den første af de 3 lm, spring over 2 m, 1 fm i næste m *, gentag fra *-*.
Hækl 2 ens bindebånd. Sy 1 midt foran på hver forstk ca 40-42-44-46-48 cm fra nederkanten.

Diagram

SibylleKenworthy 07.12.2014 - 20:25:

Auf dem Bild sehe ich einen V- Ausschnitt beim Diagramm, aber in der Anleitung erkenne ich dazu nichts...sollte ich nicht nach 60 cm von der Mitte her abnehmen ?

DROPS Design 07.12.2014 kl. 21:18:

Die Darstellung im Diagramm ist tatsächlich etwas verwirrend, denn es wird kein V-Ausschnitt gearbeitet - er ergibt sich erst durch das Zusammenbinden der Weste. Die beiden Bänder werden ja auf Taillenhöhe an die vorderen Ränder genäht (das Band, was dann unterseits liegt, können Sie durch die kleine Öffnung an der linken Seite der Weste wieder auf die Außenseite der Weste bringen) und wenn Sie sie zusammenbinden, werden diese Bereiche wie auf dem Foto ersichtlich nach vorne gezogen und bilden das "V".

Yvonne 30.09.2014 - 17:41:

Hallo. Ich habe die schulternaht geschlossen und verstehe leider überhaupt nicht, wie ich den Kragen annähen soll. Die beiden kragenteile kommen doch von den vorderteilen. Wo werden die angenäht???

DROPS Design 30.09.2014 kl. 19:47:

Sie haben ja die Kragenmaschen bei den Vorderteilen noch weiter gestrickt als den Rest ("Über die restlichen 13-13-14-14-14 Kragenmaschen 8-8-9-9-9 cm glatt stricken."). Diese "überstehenden" cm müssen Sie ja irgendwo annähen. Sie legen also die beiden Kragenteile an den Halsausschnitt, sie müssen sich hinten in der Mitte treffen, und nähen sie am Halsausschnitt fest.

Widlowna 14.12.2013 - 16:30:

Bonjour, Il y'a Un pb pour réaliser le col en v toutes les explications ne sont pas donees

DROPS Design 16.12.2013 kl. 08:59:

Bonjour Madame Widlowna, il n'y a aucune diminution pour l'encolure V pour ce modèle, les devants se mettront d'eux mêmes en forme. Bon tricot!

DROPS Design 05.10.2006 - 12:00:

Der skal ikke være nogle indtagninger langs halsen. V-halsen kommer frem i det øjeblik du trækker vesten sammen og binder rundt om maven. Det lige stykke vil da gå skråt op på hver side af halsen og danne en V-hals.

Susanne Ogdal 01.10.2006 - 00:17:

Jeg forstår ikke, hvordan V-halsen fremkommer. Der er slet ingen indt. mod midten. Og på tegningen er der tydelig V-hals. Mange hilsner Susanne

Daniela 25.09.2006 - 12:17:

ich hätte gern die anleitung

Mervi 14.09.2006 - 23:35:

Dette var rå!

evelyn 23.08.2006 - 09:28:

knallfin! Denne må med

jane 03.08.2006 - 09:37:

Den vil jeg meget gerne have at i tar med.

lone mortensen 20.07.2006 - 07:08:

den skal med for det er lige sådan en jeg vil lave den er supper flot og så er det noget andet end vi er vandt til at se

Kommentere opskrift DROPS 97-19