DROPS Baby / 13 / 32

DROPS Baby 13-32 by DROPS Design

DROPS Kosedyr : ball og rangle i ”Muskat” eller ”Safran”

Materialer: DROPS Safran/Muskat fra Garnstudio
Alle kosedyr veier under 50 gr. Bruk restegarn og velg selv de fargene/fargekombinasjonene du måtte ønske (se bilde for forslag).

DROPS Heklenål nr 3 til ”Safran” eller 3 ½ til ”Muskat”

type oppskrift: leker,
Garntype
Deals fra
DROPS MUSKAT UNI COLOUR (50g)
14.70 NOK

2 LEKER:

De 2 lekene hekles i Muskat , en ball og en rangle.
Liten ball: Hekles som liten ball i striper. Fyll med vatt og ev. en bjelle før åpningen syes igjen. Hekle ca 5 cm lm som festes til ballen slik at den kan henges opp.

Rangle: Hekles som liten ball til det er 12 fm igjen. Fyll med vatt og evt en bjelle. Videre hekles 8 omg med 1 fm i hver m, deretter hekles 1 omg hvor det hoppes over hver 2.m. Klipp tråden. Fyll håndtaket med vatt før åpningen syes igjen.

Sammenhekling av fm: Hekle 2 fm sammen til 1 fm slik: Stikk nåla inn i første m, hent tråden, stikk nåla inn i neste m, hent tråden, lag 1 kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nåla.

LITEN BALL:
1.omg: Hekle 3 lm, sett fast til en ring med 1 km i første lm.
2.omg: Hekle 6 fm i ringen, avslutt med 1 km i første fm, 1 lm.
3.omg: 2 fm i hver fm = 12 fm, avslutt med 1 km i første fm, 1 lm.
4.omg: * 1 fm, 2 fm i neste m *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 18 fm.
5.omg: * 2 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 24 fm.
6.omg: * 3 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 30 fm
7.-15 omg: 1 fm i hver fm, avslutt med en km inn første fm, 1 lm.
16.omg: * 3 fm, deretter hekles 4. og 5. fm sammen til 1 fm , gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 24 fm.
17.omg: * 2 fm, deretter hekles 3. og 4. fm sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm =18 fm.
Fyll ballen med vat.
18.omg: * 1 fm, 2. og 3. fm hekles sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 12 fm
19.omg hekle alle fm sammen to og to.
Klipp tråden og sy hullet sammen.