DROPS Baby / 13 / 32

Maracas by DROPS Design

DROPS Kosedyr : ball og rangle i ”Muskat” eller ”Safran”

Stikkord: leker,

Materialer: DROPS Safran/Muskat fra Garnstudio
Alle kosedyr veier under 50 gr. Bruk restegarn og velg selv de fargene/fargekombinasjonene du måtte ønske (se bilde for forslag).

DROPS Heklenål nr 3 til ”Safran” eller 3 ½ til ”Muskat”

2 LEKER:

De 2 lekene hekles i Muskat , en ball og en rangle.
Liten ball: Hekles som liten ball i striper. Fyll med vatt og ev. en bjelle før åpningen syes igjen. Hekle ca 5 cm lm som festes til ballen slik at den kan henges opp.

Rangle: Hekles som liten ball til det er 12 fm igjen. Fyll med vatt og evt en bjelle. Videre hekles 8 omg med 1 fm i hver m, deretter hekles 1 omg hvor det hoppes over hver 2.m. Klipp tråden. Fyll håndtaket med vatt før åpningen syes igjen.

Sammenhekling av fm: Hekle 2 fm sammen til 1 fm slik: Stikk nåla inn i første m, hent tråden, stikk nåla inn i neste m, hent tråden, lag 1 kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nåla.

LITEN BALL:
1.omg: Hekle 3 lm, sett fast til en ring med 1 km i første lm.
2.omg: Hekle 6 fm i ringen, avslutt med 1 km i første fm, 1 lm.
3.omg: 2 fm i hver fm = 12 fm, avslutt med 1 km i første fm, 1 lm.
4.omg: * 1 fm, 2 fm i neste m *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 18 fm.
5.omg: * 2 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 24 fm.
6.omg: * 3 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 30 fm
7.-15 omg: 1 fm i hver fm, avslutt med en km inn første fm, 1 lm.
16.omg: * 3 fm, deretter hekles 4. og 5. fm sammen til 1 fm , gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 24 fm.
17.omg: * 2 fm, deretter hekles 3. og 4. fm sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm =18 fm.
Fyll ballen med vat.
18.omg: * 1 fm, 2. og 3. fm hekles sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 km i første fm, 1 lm = 12 fm
19.omg hekle alle fm sammen to og to.
Klipp tråden og sy hullet sammen.

Kommentarer (9)

Legg inn en kommentar!

Kicki Jonsson 20.05.2018 - 12:32:

He jskulle gärna vilja göra baby skallran menhittar inte mönster mvh kicki

Ursula Jansen 22.01.2017 - 09:04:

Die süße Rassel habe ich nachgehäkelt und in den Griff einen kleinen Stab/Stock/Ast zwischen die Füllwatte geschoben, bzw. um den Stab herum die Füllwatte nachgeschoben. Das gibt dem Ganzen noch ein wenig mehr Festigkeit. Für den, der's mag wollte ich das gern beitragen. Liebe Grüße Ursula Jansen, Köln

Isa 01.06.2014 - 12:17:

Hej igen! Inte för att jag vill tjata men mellan varv 15 och 16 finns kvar "varv 25" från den gamla versionen. ;)

DROPS Design 04.06.2014 kl. 17:24:

Hej Isa. Det er i orden :-) Vi skal fjerne det. Tak fordi du siger det.

Isa 13.04.2014 - 20:41:

Hej! Om man följer mönstret på svenska blir "bollen" på skallran stor, inte liten. På andra språk, t.ex. engelska, stämmer mönstret bättre för att göra en skallra (bara 19 varv och inte 31). Eller har jag fel?

DROPS Design 17.04.2014 kl. 12:23:

Hei Isa. Du har ret. Der skal kun vaere 19 varv til skallran. Vi skal faa det rettet hurtigst muligt. Tak for meldingen.

Koch 26.05.2013 - 19:43:

Wofür sind Füsse, Augen/Armen, Pünktchen, Spirale?

DROPS Design 27.05.2013 kl. 12:28:

Liebe Frau Koch, da sind unserer Übersetzerin ein paar falsche Abschnitte reingerutscht. Entschuldigen Sie den Fehler, wir werden die Anleitung überarbeiten.

Arl 11.07.2012 - 05:15:

Re: 13-32 (ball + rattle) I did not see where the Feet, Eyes/Arms directions apply. Please explain.

DROPS Design 04.12.2012 kl. 19:05:

Dear Mrs Arl, pattern has been corrected. Happy crocheting !

Anonym 11.01.2011 - 23:19:

Kan noen si noe om diameteren på de ulike ballene?

DROPS Design 28.05.2010 - 09:00:

Nei, oppsk. stemmer. For den minste ballen hekler du total 14 omg og for dem mellom sotre ballen hekler du 18 omg.

Marit Bøe 27.05.2010 - 21:40:

Det virker litt rart at det skal hekles 9 omganger med 1 fm i hver fm på liten, bare 5 på mellomstor og så 15 på stor ball. Er dette riktig, eller er kanskje antallet på liten og mellomstor ball byttet om?

Kommentér oppskrift DROPS Baby 13-32